Shootout bij Tingtong5

Started by hifiman, January 11, 2006, 09:41:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Quote from: garmtz on February 27, 2006, 15:27:06
Om nou te kiezen voor iets dat in een shootout goed uit de verf komt van twee verschillende merken... Het klinkt mij een beetje te willekeurig in de oren.

??? Nooit van huwelijken van componenten gehoord? :P

Lijkt me onzinnig om alles van hetzelfde merk te moeten kopen. Of koop jij ook alleen jam van het huismerk bij boter en brood van het huismerk? Het mooie van verschillende componenten combineren is nu juist dat het eindresultaat beter kan zijn dan de som van de ingrediënten. 1+1=3. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Quote from: Audiofiel on February 27, 2006, 15:48:37
??? Nooit van huwelijken van componenten gehoord? :P

Je bedoelt het compenseren van de gebreken van het ene component met het andere?  :P

QuoteLijkt me onzinnig om alles van hetzelfde merk te moeten kopen. Of koop jij ook alleen jam van het huismerk bij boter en brood van het huismerk? Het mooie van verschillende componenten combineren is nu juist dat het eindresultaat beter kan zijn dan de som van de ingrediënten. 1+1=3. ;)

Het kan best mooier zijn ja. Maar daarom zeg ik ook dat je veel moet uitproberen. Tag + Electrocompaniet was toevallig een goede combinatie, maar ik weet zeker dat er nog veel synergetischere combinaties zijn. Dat bedoel ik met 'willekeur'.

Audiofiel

Quote from: garmtz on February 27, 2006, 16:04:32
Het kan best mooier zijn ja. Maar daarom zeg ik ook dat je veel moet uitproberen. Tag + Electrocompaniet was toevallig een goede combinatie, maar ik weet zeker dat er nog veel synergetischere combinaties zijn. Dat bedoel ik met 'willekeur'.

Het is maar goed dat je het zelf hebt gehoord, anders zou je het niet zo zeker weten... :-X :-X



Ik ben bang dat met deze stelligheid de enige willekeur je eigen opmerkingen zijn. :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

#478
Quote from: Audiofiel on February 27, 2006, 16:21:08
Het is maar goed dat je het zelf hebt gehoord, anders zou je het niet zo zeker weten... :-X :-X

Weet jij dan zeker dat er GEEN betere combinaties zijn? Niemand heeft de waarheid in pacht. Ik zeg niet dat het slecht klonk dat ik vermoed dat het een slechte combinatie is  ::), ik denk alleen dat er vast NOG betere combinaties zijn te maken. Het is toch TE toevallig als dit DE combinatie zou zijn? Waarom voel je je zo aangevallen vraag ik me af??  ???

Audiofiel

ROTFLOL. Reversed psychology. Ik ben niet degene die zich aangevallen voelt. ;D ;D


Ik ben ook niet degene die "maar ik weet zeker" gebruikt. :-*
Over de waarheid in pacht hebben gesproken. ;)


En ik zeg nergens dat dit 'de' combinatie is. Alleen dat het een mooie match was. Maar kennelijk weet jij NOG betere combinaties te maken dan degene die je niet hebt gehoord. ::) ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

We begijpen elkaar verkeerd. Het kan best een mooie combinatie zijn geweest (dat heb ik nergens ontkend). Ik denk alleen dat er NOG betere combinaties zijn. Of mag ik dat niet zeggen?  ::)

Audiofiel

Quote from: garmtz on February 27, 2006, 16:43:57
Ik denk alleen dat er NOG betere combinaties zijn. Of mag ik dat niet zeggen?  ::)

Je mag alles zeggen, je bent tenslotte moderator. ;D

Ik geloof niet dat we elkaar verkeerd begrijpen, maar eerder een andere mening hebben. ::)

En ik maak uit je reactie op dat je nu niet meer zeker weet dat er betere combinaties zijn, maar dat je het denkt. Vanwaar deze ommezwaai? En nog steeds denk je dat het beter kan, terwijl je de combinatie niet kent... Is dat niet moeilijk: om iets te beoordelen zonder het gehoord te hebben?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

#482
Heren, heren, rustig ;D

Ik wil tzt graag de Lyngdorf horen Garmt!  :) Mijn voorkeur (maar niet ten koste van alles) gaat eigenlijk wel uit naar een geintegreerde versterker. Echter de combinatie van Tag en Electrocompaniet sprak mij erg aan en ik zie het als een soort van veilige keuze als ik die (en dan ook excact die) componenten zou aanschaffen. Ja het is willekeur in de zin van dat ik nog duizend andere combinaties niet geprobeerd of gehoord heb, maar je kan het ook omdraaien, hoeveel kans heb je dat je dergelijke combinaties thuis kan proberen en ze dan ook nog bevallen?

Ik hou in elk geval alle opties open (als het gaat om de keuze geintegreerd of los).

garmtz

Quote from: Audiofiel on February 27, 2006, 16:50:11
Je mag alles zeggen, je bent tenslotte moderator. ;D

Nee hoor, dan modereren de andere moderators me... ;)

QuoteIk geloof niet dat we elkaar verkeerd begrijpen, maar eerder een andere mening hebben. ::)

Zoals meestal... ;)

QuoteEn ik maak uit je reactie op dat je nu niet meer zeker weet dat er betere combinaties zijn, maar dat je het denkt. Vanwaar deze ommezwaai? En nog steeds denk je dat het beter kan, terwijl je de combinatie niet kent... Is dat niet moeilijk: om iets te beoordelen zonder het gehoord te hebben?

Het 'ik weet zeker' is zoiets als: 'ik weet zeker dat het straks beter met je zal gaan'. Hierin spreek ik een wens of verwachting uit dat er iets beter staat aan te komen. Er is dus geen ommezwaai. Maar als je het dan precies wilt horen: ik DENK dat er betere combinaties zijn. En inderdaad is het moeilijk iets te beoordelen als je het niet gehoord hebt, maar het hele punt dat ik wilde maken is dat het nogal erg toevallig is als je met 3 versterkers denkt te weten dat dat het is. Oftewel: de combinatie was zeer zeker prachtig, maar het heeft zin om verder te zoeken naar een combinatie die nog beter is, omdat ik VERMOED (ik ken Tag en Electrocompaniet afzonderlijk van klank en ik ken de speakers van tingtong) dat er beter is. Tenzij tingtong natuurlijk alleen maar positieve punten zag in de combinatie, dan heb ik niks gezegd.

Ik zeg ook niet dat IK de oplossing heb. Misschien is die Lyngdorf (of wat ik dan ook aan kan dragen als mogelijk alternatief) wel prut! ::)   Het is meer bedoeld als extra luisterervaring, extra contrast in de verschillende mogelijkheden.

Audiofiel

Ik ben ALTIJD voor extra luisterervaring, dat weet je inmiddels. 8)


En ik ben tegen absolute stelligheden. Mij hoor je dus niets over Lyndorf zeggen omdat ik het nog niet heb gehoord.  :-*


En ik geloof zelf niet zo erg in toeval. Het voorstel om TAG en Electrocompaniet met elkaar uit te proberen was een ideetje van mijn kant omdat ik verwachte dat er misschien iets moois uit dat probeerseltje zou komen. En dat bleek ook het geval.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

searcher

Quote from: tingtong5 on February 27, 2006, 16:55:25


Ik hou in elk geval alle opties open (als het gaat om de keuze geintegreerd of los).


Doe dat vooral en waak dan voor het JE VAN HET EFFECT immers hierna komt het kleine corrigerende
stemmetje in je boven die twijfel meebrengt en een volgende upgrade. :D

Zoals eerder gezegd,luisteren en vergelijken laten bezinken en misschien inderdaad na een 1 / 2 jaar een beslissende keuze maken. ;)

                                                                                             Gr Searcher




Audiofiel

Quote from: tingtong5 on February 27, 2006, 16:55:25
Ik hou in elk geval alle opties open (als het gaat om de keuze geintegreerd of los).

Een hele gezonde keuze!

En voor zowel geïntegreerd als separaat is wat te zeggen. Ze hebben beide hun eigen voordelen. Een geïntegreerde versterker heeft meestal het voordeel van 1 gedachte achter de klank en het versimpelen van de voor/eindversterker tot 1 apparaat zonder extra interlinks. Een losse voor- en eindversterker heeft als voordeel dat je helemaal vrij bent in je keuze en dàt apparaat kunt inzetten op de plek die je het beste lijkt. Plus een voordeel als je eens slechts 1 van beide wilt upgraden. :)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: garmtz on February 27, 2006, 17:01:05
Oftewel: de combinatie was zeer zeker prachtig, maar het heeft zin om verder te zoeken naar een combinatie die nog beter is, omdat ik VERMOED (ik ken Tag en Electrocompaniet afzonderlijk van klank en ik ken de speakers van tingtong) dat er beter is. Tenzij tingtong natuurlijk alleen maar positieve punten zag in de combinatie, dan heb ik niks gezegd.
De combinatie beviel mij heel goed, al moet ik reeel zijn en erbij zeggen dat ik de combo maar even (en met een beperkt aantal nummers) heb horen spelen. Ik heb dus interesse in deze door audiofiel bedacht combinatie maar heb het te kort kunnen horen om te concluderen dat het geen zin heeft om verder te zoeken. Ik ben dus zeker geinteresseerd om de Lyngdorf (en eventuele ander versterkers/combinaties) te beluisteren. Echter net als met het uitzoeken van een auto ben ik van mening dat je een voorselectie moet maken en daar uit moet kiezen, het is haast geen doen om honderd verschillende sets thuis te beluisteren en zeker niet gelijktijdig  ;D

hifiman

Quote from: Audiofiel on February 27, 2006, 17:20:14
En voor zowel geïntegreerd als separaat is wat te zeggen. Ze hebben beide hun eigen voordelen. Een geïntegreerde versterker heeft meestal het voordeel van 1 gedachte achter de klank en het versimpelen van de voor/eindversterker tot 1 apparaat zonder extra interlinks. Een losse voor- en eindversterker heeft als voordeel dat je helemaal vrij bent in je keuze en dàt apparaat kunt inzetten op de plek die je het beste lijkt. Plus een voordeel als je eens slechts 1 van beide wilt upgraden. :)
Precies , komt nog bij dat bij de keuze van een geintegreerde versterker dat weer rack ruimte scheelt. Het niet hebben van een interlink en het feit dat voor en eindtrap op elkaar zijn "ontworpen" zie ik ook als (klankmatige) voordelen. Daarnaast zal je als het goed is met een geintegreerde versterker meer value for money hebben.

hifiman

Maar losse componenten heeft ook wat  ;D

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiofiel

Het stemmetje waar searcher het al over had... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

searcher

Quote from: Audiofiel on February 28, 2006, 14:18:15
Het stemmetje waar searcher het al over had... ;D

;D

                                                                 Searcher



DA BoSS

#493
maar tingtong5 heeft natuurlijk wel verschrikkelijk gelijk!
O0

edit: hou gewoon alle opties open en geniet gewoon lekker van je zoek&luistertocht....
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

Haha dat met die stemmetjes valt wel mee hoor  ;D
Mijn eigen kijk daarop is de volgende:

Er is iets in het geluid van je set wat je niet mooi vind, bijvoorbeeld een overheersende bas of een pittig hoog. Vervolgens vervang je een component en de 1e indruk is dan "wauw" want het probleem wat er in je geluid zat is dan opgelost. Het probleem daarbij is dat je dan gteveel focust op dat stukje van het geluid waar het probleem in zat. Een paar dagen later ben je eraan gewend dat dat probleem verdwenen is en dan pas gaan je andere dingen in het geluid opvallen.

De valkuil is dus om te snel te concluderen dat een nieuw component "goed bevalt". Ik probeer daar een volgende keer zeker rekening mee te houden.

Audiofiel

Valkuil kan ook zijn dat er steeds 1 component hetzelfde blijft... En je dus blijft zoeken... ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Audiofiel on March  1, 2006, 08:44:27
Valkuil kan ook zijn dat er steeds 1 component hetzelfde blijft... En je dus blijft zoeken... ;)
Dat kan ook ja  :-\

hifiman

#497
Quote from: garmtz on January 24, 2006, 17:34:36
Om wat te kunnen toevoegen aan de shootout kom ik wellicht in de nabije toekomst nog wel eens bij tingtong langs met een Lyngdorf SDAi 2175. Gewoon om te pesten...  >:D
Wanneer kom je?  ;D (heb na het lezen van info en reviews toch wel erg serieuze interesse om de SDAi2175 eens te horen...)