Sony 3LCD projectie TV

Started by Hanky Panky, January 9, 2006, 14:11:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HAL

Quote from: hanky panky on February 17, 2006, 11:56:49
Ik dacht dat de 12 (die ook in de UK wordt verkocht) een andere digitale tuner (Freeview?) dan de NL versie heeft. Qua features en beeldtechniek zitten er geen verschillen tussen. Het beeld is dus in alle gevallen top  ;)

Wel jammer van de lage resolutie. Hij is toch maar 1366 bij nogwat?

Hanky Panky

De resolutie is 720p dus 1280x720 (of omgekeerd).

Er zijn nog geen 1080i/p schermen (betaalbare iig), die komen dit jaar uit. Eerst in de VS en daarna komen ze naar Europa. Maar zolang er nog geen/zeer weinig HD bronnen zijn, mis je weinig. In tegenstelling tot 42 inch plasma's is deze TV echt HD Ready  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

HAL

Quote from: hanky panky on February 17, 2006, 13:05:27
De resolutie is 720p dus 1280x720 (of omgekeerd).

Er zijn nog geen 1080i/p schermen (betaalbare iig), die komen dit jaar uit. Eerst in de VS en daarna komen ze naar Europa. Maar zolang er nog geen/zeer weinig HD bronnen zijn, mis je weinig. In tegenstelling tot 42 inch plasma's is deze TV echt HD Ready  :D

Ik koop zoiets echt niet om TV te kijken hoor. :) Vandaar de opmerking over de lage resolutie. Ik spaar me suf aan 720p en 1080i-materiaal en ik ga pas een nieuwe weergever kopen als er iets goeds is dat 1080 doet. Tot die tijd bijt ik wel op een houtje.
Overigens zijn ze in de VS al volop te koop. Al een tijdje zelfs. Was in december in de VS en daar struikel je echt over de 1080-schermen. Ondertussen heeft Samsung mij al tot 2 keer toe gemeld dat er in de nabije toekomst geen 1080-weergevers komen uit Korea. Soms lopen we zo ontzettend achter in dit land!

kippekop

Quote from: HAL on February 17, 2006, 15:21:24
Ik koop zoiets echt niet om TV te kijken hoor. :) Vandaar de opmerking over de lage resolutie. Ik spaar me suf aan 720p en 1080i-materiaal en ik ga pas een nieuwe weergever kopen als er iets goeds is dat 1080 doet. Tot die tijd bijt ik wel op een houtje.
Overigens zijn ze in de VS al volop te koop. Al een tijdje zelfs. Was in december in de VS en daar struikel je echt over de 1080-schermen. Ondertussen heeft Samsung mij al tot 2 keer toe gemeld dat er in de nabije toekomst geen 1080-weergevers komen uit Korea. Soms lopen we zo ontzettend achter in dit land!

Houd toch op man... dat is alleen 1080 ready, niet qua resolutie. De enige nu is de benq lcd (die echter geen 1080p kan weergeven) en enkele zeer (dure) grote plasma's... Ik lees regelmatig de amerikaanse forums en ze lopen qua scherms echt niet zoveel voor op hier.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

R@mon

Quote from: HAL on February 17, 2006, 15:21:24
Ik koop zoiets echt niet om TV te kijken hoor. :) Vandaar de opmerking over de lage resolutie. Ik spaar me suf aan 720p en 1080i-materiaal en ik ga pas een nieuwe weergever kopen als er iets goeds is dat 1080 doet. Tot die tijd bijt ik wel op een houtje.
Overigens zijn ze in de VS al volop te koop. Al een tijdje zelfs. Was in december in de VS en daar struikel je echt over de 1080-schermen. Ondertussen heeft Samsung mij al tot 2 keer toe gemeld dat er in de nabije toekomst geen 1080-weergevers komen uit Korea. Soms lopen we zo ontzettend achter in dit land!
Hi,

Waarom wil je zo graag wachten op een 1080 scherm? In de tussentijd komt er zoveel moois voorbij op 720p...!
Schermen met een resolutie van 1920x1080 gaat echt nog een tijdje duren... Ik heb de hoop al langer opgegeven dat 1080 binnen korte tijd de standaard gaat worden...
Ik zou zeggen bespaar je voorlopig de moeite en geld en koop een TV die de 720p volledig kan ondersteunen...

Grpet,
Ramon

R@mon

Zijn er nog meer mensen  (bahalve hanky panky) die ervaring hebben met de sony KDF-42(50)A11E ?
Ben erg benieuwd aangezien ik deze tv binnen een maand ga kopen..!!

HAL

Quote from: kippekop on February 17, 2006, 16:10:21
Houd toch op man... dat is alleen 1080 ready, niet qua resolutie. De enige nu is de benq lcd (die echter geen 1080p kan weergeven) en enkele zeer (dure) grote plasma's... Ik lees regelmatig de amerikaanse forums en ze lopen qua scherms echt niet zoveel voor op hier.

Iets vriendelijker mag wel. En ik vind het best als je niks van me aanneemt hoor. Ik heb de schermen gezien in de VS. En uiteraard heb ik het niet over plasma (enorm op zijn retour in de VS) of LCD (sowieso veel te klein voor het serieuzere werk) maar over DLP en SXRD.

HAL

Quote from: R@mon on February 17, 2006, 16:13:13
Hi,

Waarom wil je zo graag wachten op een 1080 scherm? In de tussentijd komt er zoveel moois voorbij op 720p...!
Schermen met een resolutie van 1920x1080 gaat echt nog een tijdje duren... Ik heb de hoop al langer opgegeven dat 1080 binnen korte tijd de standaard gaat worden...
Ik zou zeggen bespaar je voorlopig de moeite en geld en koop een TV die de 720p volledig kan ondersteunen...

Grpet,
Ramon

Een echt goed scherm kost veel geld en ik kan het maar 1 keer uitgeven. Ik zou er enorm van balen als binnen een jaar de 1080-schermen voorhanden èn betaalbaar zijn.

R@mon

Quote from: HAL on February 17, 2006, 16:20:27
Een echt goed scherm kost veel geld en ik kan het maar 1 keer uitgeven. Ik zou er enorm van balen als binnen een jaar de 1080-schermen voorhanden èn betaalbaar zijn.
Het is je eigen keuze, alhoewel het bijna een utopie is om te denken dat schermen van dit formaat binnen een jaar in NL komen én betaalbaar zijn...

HAL

Quote from: R@mon on February 17, 2006, 16:33:42

Het is je eigen keuze, alhoewel het bijna een utopie is om te denken dat schermen van dit formaat binnen een jaar in NL komen én betaalbaar zijn...

Ter info. De 1080-schermen die nu al in de VS op de markt zijn, kosten daar ongeveer de helft van de gangbare prijzen hier.

R@mon

Is hetzelfde als met plasma, In de vs zijn de prijzen gewoon beter, om jezelf nu rijk te rekenen met de prijzen die ze daar hebben zou wel erg stom zijn. Je vergeet even dat ze in de VS een stukje verder zijn als hier, daar wordt bv. HDTV al in grote mate aangeboden, dat is hier bniet het geval. De prijzen past zich aan aan de markt....

HAL

Quote from: R@mon on February 17, 2006, 17:06:24
Is hetzelfde als met plasma, In de vs zijn de prijzen gewoon beter, om jezelf nu rijk te rekenen met de prijzen die ze daar hebben zou wel erg stom zijn. Je vergeet even dat ze in de VS een stukje verder zijn als hier, daar wordt bv. HDTV al in grote mate aangeboden, dat is hier bniet het geval. De prijzen past zich aan aan de markt....

In de VS wordt plasma niet echt veel meer verkocht. Het is alles LCD, vooral DLP en SXRD wat de klok slaat. En ieder zijn meug. Ik wacht nog wel even.

donaldk

Quote from: HAL on February 17, 2006, 17:01:58
Ter info. De 1080-schermen die nu al in de VS op de markt zijn, kosten daar ongeveer de helft van de gangbare prijzen hier.

Je hebt het toch altijd nog over $4500 exclusief tax. Stond onlangs een grote (budget) RPTV shoot-out in de Home Theater, allemaal 1080P schermen (deze hier posten lijkt mij niet verstandig;-)). De 5 best verkochte RPTV's in december zijn 4 modellen van Sony, 2 LCD en de twee goedkopere LCoS modellen. De 1080P RPTV zijn daar flink in opmars. RPTV is daar weer op de weg terug, hier speelden ze eigenlijk nooit een rol van betekenis, met die kleine woonkamertjes.

R@mon

Quote from: HAL on February 17, 2006, 17:12:03
In de VS wordt plasma niet echt veel meer verkocht. Het is alles LCD, vooral DLP en SXRD wat de klok slaat. En ieder zijn meug. Ik wacht nog wel even.
Heb je gelijk in, ieder zijn meug! :)
In de tussentijd dat jij wacht, koop ik wel de sony en ga genieten van 720p.. :)

Greetz

donaldk

RPTV, is maar een procent of 5 van de markt, dat zal wel iets groeien. Binnen het rptv segment is er wel een beweging naar het hogere marktsegment (daling van 2.6 naar 1.4 miljoen CRT RPTV's), met een lager totaal aantal stuks.

Zie o.a.
http://news.ecoustics.com/bbs/messages/10381/179244.html
http://www.digitimes.com/displays/a20051228A6027.html

Hanky Panky

Quote from: R@mon on February 17, 2006, 17:15:41
Heb je gelijk in, ieder zijn meug! :)
In de tussentijd dat jij wacht, koop ik wel de sony en ga genieten van 720p.. :)
Greetz

EG WEL !  O0

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

kippekop

Quote from: HAL on February 17, 2006, 16:19:01
Iets vriendelijker mag wel. En ik vind het best als je niks van me aanneemt hoor. Ik heb de schermen gezien in de VS. En uiteraard heb ik het niet over plasma (enorm op zijn retour in de VS) of LCD (sowieso veel te klein voor het serieuzere werk) maar over DLP en SXRD.

Sorry!!!! Ik had iets te veel gedronken (borrel op werk), mijn excuses  :D

Ze zijn er wel (sharp 65 inch lcd etc.) maar nog niet echt betaalbaar en in kleinere formaten verkrijgbaar (van de bekendere merken)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

HAL

Quote from: kippekop on February 18, 2006, 20:59:29
Sorry!!!! Ik had iets te veel gedronken (borrel op werk), mijn excuses  :D

Ze zijn er wel (sharp 65 inch lcd etc.) maar nog niet echt betaalbaar en in kleinere formaten verkrijgbaar (van de bekendere merken)

Lekker. Een borrel. Zin in. Maar nee. Geen LCD voor mij. Ik vind het nog niet echt goed genoeg.

Attie

Hanky Panky,

Gefeliciteerd met dit prachtige toestel. Toevallig liep ik vanmiddag even in de MM in Amsterdam en had alle LC'D en Plasmaschermen al zo'n beetje bekeken toen....ja toen zag ik "jouw" sony: ik was onder de indruk, zeker gezien ook de prijs. En nu lees ik dus dit dus topic. (trouwens, de beste "normale" LCD-tv die ik zag was van Toshiba, de WL58 serie. Stak met kop en schouders boven de rest uit).





Hanky Panky

Thanx Attie,

Ik zit wel een beetje te geinen over plasma's e.d. maar ik vind (net als jij?) dat voor dit geld er op dit moment haast geen beter beeld te koop is. Plasma is duur en kwetsbaar nmm en LCD-schermen bieden nog niet het beeldniveau van deze TV. Maar ach, over 6 of 12 maanden liggen de kaarten wellicht weer anders. Ik zit de komende jaren iig goed  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Attie

Hanky, je wordt bedankt hoor  ;), dacht dat ik er uit was (Toshiba LCD) en nu kan ik opnieuw gaan beginnen want die Sony is echt zeer aantrekkelijk. Ik dub nog wel over het vervangen van die lamp....niet echt mijn ding. (hoe is de teletekst bediening? niet echt doorslaggevend, maar de tv moet wel in een gezin van vijf personen dienst doen en ik hoor de commentaren al van vrouw- en kinderenlief  ;D)

Hanky Panky

Hoi, de teletekst bediening is eenvoudig - en de teletekst zelf ook. Geen splitfuncties of moeilijke knoppen, alleen de basics: full screen, mix beeld&TT uit en page up/down. Die lamp kunje zelf vervangen, dat is in 5 minuten gebeurd. A/d zijkant zit een luik met vergrendeling, open maken, hele lampunit eruit, vervangen terugzetten.

Veel succes met je zoektocht  ;D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Attie

#72
Dank je (als ik voor de sony ga, dan wel de 50 inch. Mijn vrouw is in dat opzicht geen stoorzender  ;D

Ps. ik heb je een pm gestuurd

kippekop

Hoe zit het nu met de reflectie van het scherm? Is het hinderlijk of??
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Hanky Panky

Reflectie is totaal afwezig (vraag maar aan M.G.  ;D die is wezen kijken) want er zit geen glasplaat voor maar slechts een mat scherm.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000