Sony 3LCD projectie TV

Started by Hanky Panky, January 9, 2006, 14:11:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanky Panky

Hallo allemaal,

Ik ben op mijn zoektocht naar een nieuwe tv terechtgekomen bij een projectie TV van Sony, de KDF-42A11E. Dit is een TV met 3LCD-projectietechniek, een native-resolutie van 1280x720, HDMI, Component, 2 x Scart, S-video en VGA-ingang.

Zijn er mensen die ervaring met deze TV (of zijn grote broer de 50 inch) hebben? Of wellicht heeft iemand ervaring met deze 3LCD techniek (Frank D?) in RPTV's? Voor de prijs van 1400 euro tov een 42 plasma scheelt dat de helft. Daar kan ik heel wat reservelampen voor kopen en hou dik geld over voor een mooie DVD-speler met HDMI-uitgang.

Ik heb hem nog niet live gezien maar ga dat zeker doen gezien de lovende recensies op AVForums.com.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hanky Panky

Ben ik dan het enige buitenbeentje  ;D dat interesse heeft in dit apparaat?
Nog maar even uppen, iemand een reactie ?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

kippekop

Quote from: hanky panky on January 10, 2006, 18:28:02
Ben ik dan het enige buitenbeentje  ;D dat interesse heeft in dit apparaat?
Nog maar even uppen, iemand een reactie ?

Yup, ik heb deze laatst bij de media markt gezien, de 50 inch versie. Mijn bevindingen:

Looks: Echt geweldig, supermooi design, zeer slanke omlijsting en totaal niet diep.
Het beeld: heel erg goed in mijn ogen, zeer vol beeld met mooie kleuren en geen glasplaat natuurlijk (een groot pluspunt in mijn ogen, alhoewel er op kieskeurig wordt gezegd dat hij toch nog steeds niet in het volle daglicht moet staan, ik vond de lichtopbrengst erg goed echter). Van dichtbij was er behoorlijk veel ruis te zien, maar dit is net als bij lcd's erg snel weg op korte afstands, ik zag op zo'n 2 meter al eigenlijk niks meer.

Minpunt: de ventilator schijnt nogal wat herrie te maken, ook zijn er wel wat problemen met het zwart naar het schijnt. Kijk zeker eens op het engels avforums, daar staat heel veel over dit scherm!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Erik

Hoe is de kijkhoek van die dingen? meeestal wordt die snel slecht als je er niet preies recht voor zit. tenminste met die oude modellen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Hanky Panky

Volgens sony is de kijkhoek 30 graden maar volgens de AVforum berichten in de praktijk meer. Iig beter dan dit soort TV's in het verleden ooit waren. Bij mij komt de TV op ca. 4,5 a 5 meter vd zitplek dus de hoek is geen issue ( ik zit er ook nog eens recht voor). Op het AVforum lees ik weinig berichten over fannoise, er schijnt weinig last te zijn op een enkeling na. Ik zal wel eens een vraag posten.

@Kip: bij welke MM heb je deze gezien ?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Vincent

Hi

Ik heb deze gezien bij correct maar was er niete cht van onder de indruk. Vooral de kijkhoek irriteerde
me mateloos je moet namelijk wel echt op de jhusite hoogte zitten bij dit scherm want anders zie je
bijna niks.

Grtz

Vincent

Hanky Panky

Hmm ga ik morgen eens bij Correct buurten. Tis maar 20 minuten rijden, dat scheelt - en klote parkeren..dat scheelt niet  :-[

Ben toch wel erg benieuwd hoe ik het zelf ervaar. Ik vind de prijs nml. nogal aantrekkelijk in relatie tot bijv. een Panasonic of Pio plasma die dik 2 keer zoveel kosten en dan 'maar' 1024x768 zijn ipv 1280x720. Als de beeldkwaliteit bevalt hebben we misschien een winnaar  ;D

Nu nog lullen als Brugman om een 50" ipv een 42" aan mevrouw Panky verkocht te krijgen  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

kippekop

Quote from: hanky panky on January 10, 2006, 20:43:09
Volgens sony is de kijkhoek 30 graden maar volgens de AVforum berichten in de praktijk meer. Iig beter dan dit soort TV's in het verleden ooit waren. Bij mij komt de TV op ca. 4,5 a 5 meter vd zitplek dus de hoek is geen issue ( ik zit er ook nog eens recht voor). Op het AVforum lees ik weinig berichten over fannoise, er schijnt weinig last te zijn op een enkeling na. Ik zal wel eens een vraag posten.

@Kip: bij welke MM heb je deze gezien ?

Hij stond in amsterdam... alhoewel ik iets meer naar de panasonic 65 inch plasma stond te kijken  :o :o

Inkijkhoek vond ik heel erg meevallen, en daarnaast boeit me dat echt helemaal niks, heb ik met mijn huidige lcd ook, who cares? Behalve als je 10 mensen op een rij hebt zitten. Zoek nog maar eens goed op avforums (engelse forum dus he!), veel topics over dit scherm, ook wel redelijk wat klachten.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Hanky Panky

Quote from: kippekop on January 11, 2006, 20:03:07
Hij stond in amsterdam... alhoewel ik iets meer naar de panasonic 65 inch plasma stond te kijken  :o :o

Inkijkhoek vond ik heel erg meevallen, en daarnaast boeit me dat echt helemaal niks, heb ik met mijn huidige lcd ook, who cares? Behalve als je 10 mensen op een rij hebt zitten. Zoek nog maar eens goed op avforums (engelse forum dus he!), veel topics over dit scherm, ook wel redelijk wat klachten.

Ja ik had die paginas gelezen (2 topics met ca. 90 pages samen...gelukkig was ik vrij vandaag  :D) en eigenlijk zijn de grootste klachten dat mensen eeuwig zitten te klieren met 1:1 pixelmapping via HDMI/DVI en dat de ene TV veel fannoise geeft terwijl de andere nauwelijks van zich laat horen. Of heb ik iets belangrijks gemist?

Als ik hem koop wil ik dat doen bij een winkel waarbij ik de TV iig thuis uit mag proberen om te oordelen hoe het hier bij ons thuis klinkt (de evt. fannoise) omdat wij een woonkamer hebben zonder gordijnen, met tegelvloer en redelijk veel grote wanden ergo: veel kans op weerkaatsing van evt. bijgeluiden. We zitten wel een meter of 4,5 á 5 vd TV af maar de praktijk is de beste leermeester. Voor die tijd eerst maar eens een demo aanschouwen bij Correct of IT's (in Sliedrecht heeft relatief veel plasma's en RPTV's) om te zien of hij aan de smaak van mijn ogen voldoet.. kan niet wachten !
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hanky Panky

Vandaag even bij IT's in Sliedrecht wezen kijken want die hadden deze TV als demo staan begreep ik na een telefoontje. "Kan niet missen meneer". En idd : kon niet missen want hij staat pal voor de ingang ........ vol in het zonlicht met als toetje een paar dikke spots er vlak boven  :-[ Er was een DVD-speler op aangesloten via een E 2,95 scart. Op mijn vraag of de DVD speler ook via HDMI kon worden aangesloten werd negatief gereageerd: van die kabels hebben we er niet zoveel want die zijn duur... Ja, nogal wiedes: in vergelijking met die flut scartkabels is alles duur. Toch maar even een Demo gevraagd met een DVD maar dat gaf nogal veel schaduwen en halo. Jammer,want als ik de fora lees dan is deze TV zeker via de HDMI aansluiting een meesterwerk. Gemiste kans voor IT's temeer daar ze de Samsung 850 DVD-speler op een paar meter afstand hadden staan. Ondanks alles was de zwarting van het beeld goed naar omstandigheden en gelukkig wist ook deze verkoper niet wat HD ready inhoudt (5 keer scherper als normaal en het komt heel binnenkort overal in Nederland)... zucht. Zelfs mijn vrouw kon de beste snotneus ws meer vertellen over HDTV.

Helaas stond bij Correct dit model niet als demo, wel de Hitachi 42pd6600 en ik moet zeggen dat ik weinig verschillen zag met zijn grote broer de 7200. De prijs van 2 mille rond viel voor Correct begrippen ook nog wel mee. Binnenkort toch maar eens op zoek naar een winkel in de buurt waar ik de Sony rptv eens goed kan bekijken. Echt goedkoop waren ze bij de IT's trouwens ook niet want de winkelprijs was gelijk aan de volle adviesprijs (2.000 euro voor de 50") en dat vraagt de Wehkamp ook.... ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

kippekop

Quote from: hanky panky on January 21, 2006, 17:10:59
Vandaag even bij IT's in Sliedrecht wezen kijken want die hadden deze TV als demo staan begreep ik na een telefoontje. "Kan niet missen meneer". En idd : kon niet missen want hij staat pal voor de ingang ........ vol in het zonlicht met als toetje een paar dikke spots er vlak boven  :-[ Er was een DVD-speler op aangesloten via een E 2,95 scart. Op mijn vraag of de DVD speler ook via HDMI kon worden aangesloten werd negatief gereageerd: van die kabels hebben we er niet zoveel want die zijn duur... Ja, nogal wiedes: in vergelijking met die flut scartkabels is alles duur. Toch maar even een Demo gevraagd met een DVD maar dat gaf nogal veel schaduwen en halo. Jammer,want als ik de fora lees dan is deze TV zeker via de HDMI aansluiting een meesterwerk. Gemiste kans voor IT's temeer daar ze de Samsung 850 DVD-speler op een paar meter afstand hadden staan. Ondanks alles was de zwarting van het beeld goed naar omstandigheden en gelukkig wist ook deze verkoper niet wat HD ready inhoudt (5 keer scherper als normaal en het komt heel binnenkort overal in Nederland)... zucht. Zelfs mijn vrouw kon de beste snotneus ws meer vertellen over HDTV.

Helaas stond bij Correct dit model niet als demo, wel de Hitachi 42pd6600 en ik moet zeggen dat ik weinig verschillen zag met zijn grote broer de 7200. De prijs van 2 mille rond viel voor Correct begrippen ook nog wel mee. Binnenkort toch maar eens op zoek naar een winkel in de buurt waar ik de Sony rptv eens goed kan bekijken. Echt goedkoop waren ze bij de IT's trouwens ook niet want de winkelprijs was gelijk aan de volle adviesprijs (2.000 euro voor de 50") en dat vraagt de Wehkamp ook.... ;)

En maar klagen dat het zo slecht gaat met de verkoop... ik snap winkels echt niet, hoe willen ze op deze manier concurreren met het internet??
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Remmus

Afgelopen zaterdag heb ik het 50" model bekeken bij de Mediamarkt in Amsterdam. Staat daar gunstig opgesteld
in een vrij donkere hoek, zonder spots e.d. in de buurt.
Moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de beeldkwaliteit, zeker als je bedenkt dat een vergelijkbare
plasma of LCD vaak twee keer zo duur is.
De kijkhoek viel me ook niet tegen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat de kijkhoogte een stuk kritischer is
dan de kijkbreedte.
Vlak ernaast staat trouwens een 70" Sony LCOS RP scherm. Nog mooier beeld maar ook 10x zo duur helaas.

Hanky Panky

Afgelopen donderdag is hij bij mij thuis bezorgd en ik moet zeggen dat het beeld erg goed is. Het is best een leuke ervaring om bijvoorbeeld de verschillen tussen goedkope en dure reclames te zien, zo scherp geeft de tv het beeld weer  (sattelliet ontvangst). Het beeld is haarscherp. Maar zelfs daar zitten dus beperkingen in het beeld, maar dat ligt aan de bron. De angst voor ventilator herrie bleek ongegrond. Je hoort hem wel, maar het is dusdanig rustig dat ik de sattuner met draaiende HD uit moet zetten om de wind te horen waaien. De bediening is zeer eenvoudig (had ook al een sony op de slaapkamer) en de TV zelf is mooi vormgegeven en is geen obstakel in het interieur ondanks dat hij best groot is. De plasma's die ik gezien heb hebben wellicht nog een tikkie meer lichtopbrengst maar ik vind dit het prijsverschil niet waard. Daar komt bij dat deze TV écht HD ready is (720P native).

Er zijn ook minder leuke dingen .... zo kwam ik er achter dat mijn Pinnacle Showcenter 1000g welliswaar 720P kan uitsturen maar.....géén HD materiaal kan afspelen  :'( :'( :'( Gelukkig heeft zijn opvolger dit wel maar ja, da's weer 175 euro. Eerst maar eens een DVD-speler met HDMI/DVI aansluiting  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Remmus

Hanky Panky, leuk om je goede ervaring te lezen. Ik sta dus op het punt om er zelf een aan te schaffen.
Ik kijk zelf ook via de satelliet (Dreambox 7000) en ik begrijp uit jouw reaktie dat de beeldkwaliteit dan
dik in orde is?
Zou je mischien wat meer kunnen vertellen? Ik las dat er ook een DVB-C tuner in zit, klopt dat?



CineSmurf

Mooi verhaal! Ik krijg altijd de indruk dat zo'n projectieTV in wezen een HS-50 projector heeft ingebouwd (heeft dezelfde specificaties), of snap ik dan niets van de technologie? ::)
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Remmus

De techniek is inderdaad vergelijkbaar, maar een RP tv heeft als voordeel dat alles "vast" zit,
zodat de focussering/afstelling altijd optimaal is.

Hanky Panky

#16
Quote from: Remmus on February  4, 2006, 11:52:56
Hanky Panky, leuk om je goede ervaring te lezen. Ik sta dus op het punt om er zelf een aan te schaffen.
Ik kijk zelf ook via de satelliet (Dreambox 7000) en ik begrijp uit jouw reaktie dat de beeldkwaliteit dan
dik in orde is?
Zou je mischien wat meer kunnen vertellen? Ik las dat er ook een DVB-C tuner in zit, klopt dat?

Hi, er zit een DVB-T tuner in (daar heb je dus nog niet zoveel aan in NL). Beeld via de satelliet is goed, zo goed dat je het ook meteen goed ziet als je naar een crappy sat-zender zit te kijken of als het materiaal slecht is opgenomen. Ik zie nu zelfs de rimpels in de gezichten van mensen. We kunnen nu zelfs focusfouten van de camera zien. ;D Voorwaarde vind ik wel dat je goede scart of component kabels gebruikt. Maar dan is het beeld ook uitstekend. Via DVD is het nog beter en ik ga binnenkort over op een DVI\HDMI player en dat schijnt echt ultiem te zijn. :D

En in April komt de afstel-goeroe van dit forum mijn speelgoed ISF calibreren. Icm een goede DVI/HDMI player + kabel heb ik dan denk het maximale beeld uit dit toestel. En dat voor een prijs waar je in de winkel net een instap SD plasma voor koopt  :o
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

pch

Weten jullie 100% zeker dat de 42" ook 3LCD techniek heeft? Want op de Sony-site lijkt het alsof alleen de 50" deze 3LCD techniek heeft! En hoelang gaan de LCD's mee, is dit vergelijkbaar met een gewone LCD, want er zitten toch geen lamp(en) in of wel soms? Op de kieskeurig site hebben ze het nl. over een nieuwe lamp voor 199,- die 6000 uur zou meegaan...

Gr. Paul.

Remmus

De 42"en de 50" zijn volkomen identiek, alleen de kast van de 50" is groter.
Aan de LCD's kan weinig kapot, die gaan wel even mee. In tegenstelling tot een
gewoon LCD scherm zit de lamp "los" in het toestel en kan dus apart vervangen worden.
De lamp zou 6000 tot 8000 uur mee moeten gaan en kost inderdaad rond de 200 euro.

pch

Quote from: Remmus on February  4, 2006, 20:17:06
De 42"en de 50" zijn volkomen identiek, alleen de kast van de 50" is groter.
Aan de LCD's kan weinig kapot, die gaan wel even mee. In tegenstelling tot een
gewoon LCD scherm zit de lamp "los" in het toestel en kan dus apart vervangen worden.
De lamp zou 6000 tot 8000 uur mee moeten gaan en kost inderdaad rond de 200 euro.


OK, dank je voor de info! Op de sony.nl site stond dat niet duidelijk uitgelegd....
Dus ze hebben ook allebei een HDMI en een component aansluiting en zijn allebei 1280x720 met 3LCD techniek? En nog een verschillend prijskaartje denk ik??? 1999,- voor de 50" en 1799,- voor de 42"?
6000 tot 8000 vind ik wel weer kort als je er ook tv op wilt gaan kijken, met 4 uur per dag zou je na 4 (!) jaar een nieuwe lamp moeten kopen...

Gr. Paul.

Hanky Panky

Quote from: pch on February  4, 2006, 20:49:09
OK, dank je voor de info! Op de sony.nl site stond dat niet duidelijk uitgelegd....
Dus ze hebben ook allebei een HDMI en een component aansluiting en zijn allebei 1280x720 met 3LCD techniek? En nog een verschillend prijskaartje denk ik??? 1999,- voor de 50" en 1799,- voor de 42"?
6000 tot 8000 vind ik wel weer kort als je er ook tv op wilt gaan kijken, met 4 uur per dag zou je na 4 (!) jaar een nieuwe lamp moeten kopen...

Gr. Paul.

Beide hebben dezelfde aansluitingen (HDMI, component, vga, scart rgb, svideo, composit) die jullie al noemen én de 3LCD techniek met 720P native. Beide TV's zijn op de beeldmaat na identiek. De 42 is via het www al te koop voor 1400 euro (in de winkel gekocht door mij voor 1600 incl bezorgen en installeren) en de 50 inch voor 1600 euro.

Met die lamp heb ik al rekening gehouden: stel ik had een Plasma merk X gekocht van 3000 euro dan hou ik er 1400 in de knip. 1400 x 4% rente= 56 x 4 jaar = 224 euro  ;D

Bovendien verbruikt deze tv dik 100 watt per uur minder dan een willekeurige plasma. Dus naast super beeld is dit ook nog een economisch verantwoorde investering  ;D (nee, ik heb geen last van kopers-spijt  :D)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

pch

Hanky Panky,

Nog even 2 vragen:
-klopt het dat deze een Iris hebben die je in het menu kunt instellen voor een beter contrast/zwartwaarde?
-wat is zijn responsetijd? Ik dacht ergens 12 ms gelezen te hebben, dat is toch wel wat meer dan een plasma!

Gr. Paul.

Hanky Panky

#22
Ja klopt, je kunt de iris instellen op hoog - midden - laag. Bij mij staattie in het midden omdat ik al een relatief donkere woonkamer kan maken (rolluiken voor de schuifpui). Op het AVForum roepen ze 8 ms maar geloof me 8 of 12 ms wat het ook is: geen trailing, geen smearing - nada. Gewoon goed. Cijfertjes zeggen niet alles in de praktijk. Ga zelf anders eens kijken en laat je overtuigen door de kwaliteit of niet. Woon je in de Randstad ?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

pch

#23
Quote from: hanky panky on February  4, 2006, 21:55:48
Ga zelf anders eens kijken en laat je overtuigen door de kwaliteit of niet. Woon je in de Randstad ?

Ik woon in Utrecht, hoezo???

Gr. Paul.

Hanky Panky

Omdat bij Correct in R'dam zowel de 50 als de 42 opgesteld staan.  De 50 inch is het best afgesteld. Maar utrecht is dan wel ver weg. Dus als je daar in de buurt zou wonen had je vanmiddag even kunnen gaan kijken (d8 dat ze op zondag open zijn). Die demo heeft mij iig over de streep getrokken  :D Ik had overal op fora gelezen hoe super/goed/fantastisch deze TV wel niet was en had zelf zoiets van hmmm het zal wel. Maar het waren gelukkig geen "Kieskeurig reviews"  bleek toen ik hem zelf kon beoordelen.

Veel succes met uitzoeken van een scherm want ik las ook ergens hier dat je interesse in een plasma hebt ?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000