"Zelfzappende" Hitachi Plasma

Started by PVL, January 8, 2006, 21:15:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PVL

Ik ben inmiddels een maand of 9 in het bezit van een Hitachi 42PD4200 Plasmascherm. An sich bevalt het scherm perfect, niets mis mee. Ik heb er een Humax 5400Z sat ontvanger via een scartkabel op AV4 op aangesloten, daarnaast een Yamaha DVD speler via componentenkabel en een S-VHS kabel naar mijn Yamaha versterker (OSD van de versterker). So far so good, maar de TV schakelt vanaf het begin af en toe spontaan over naar AV4. Dit vindt spontaan plaats, ongeacht of de Humax nu aan staat of niet.
Wat ik tevens heb geconstateerd is dat de Humax af en toe ook spontaan aanspringt en dan schakelt de TV natuurlijk ook om naar AV4, maar meestal gebeurt het omschakelen van de TV naar AV4 zonder dat de Humax aanstaat. Iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken? Ik heb ook nog een scart - Component kabel iggen, die ik eventueel zou kunnen gebruiken, maar weet eigenlijk niet zeker of dit verschil brengt. Graag jullie meningen?
Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

PVL

Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

bart_nl

probleem lijkt een onterecht signaal van de Humax op pin 8 van de scart. Je zou pin 8 van de scartkabel kunnen lossolderen waardoor de Humax de TV niet meer automatisch om kan schakelen.
Beter is misschien om de oorzaak te vinden en dan lijkt potentiaal verschil door afwijkende aarding cq stroombron mij het meest logische. Dus de Humax en Hitachi op dezelfde stopcontactdoos aansluiten en eventueel een aardingsdraadje tussen aardpunten cq behuizing van beiden.

Roeland22

Hey PVL,

Al eens bij de buren gaan horen? Mss hebben zij een afstandsbediening die toevallig ook jouw plasma bedient? Mss verander jij hun volume/post/... als jij op iets duwt met als gevolg een reactie van hun (het 'zelfzappen')

Of mss ergens een stroom die door een kabel of zo loopt en toestellen aanschakelt en zo de tv automatisch laat zappen?

Mvg,

Roeland
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

PVL

Neen, de buren zijn in dit geval het probleem niet ;)

Ik ga Bart_nl's suggestie wel eens uitproberen.

Bedankt voor het meedenken!
Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.