Snelheid IEDEREEN INVULLEN AUB !!!!

Started by J.A.F._Doorhof, October 18, 2002, 16:45:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Wat is jouw snelheid van het forum

Soms zeer snel, soms traag
27 (40.3%)
Altijd snel
6 (9%)
Altijd traag
2 (3%)
Over het algemeen snel
14 (20.9%)
Over het algemeen traag
18 (26.9%)

Total Members Voted: 65

searcher

De laatste tijd worden de banners snel geladen echter op de rest moet ik minuten lang wachten.
Daarnaast is chello zeker in top gebruikers uren traag.

In het internet cafe wordt adsl gebruikt en ook nog een schijf die na iedere sessie wordt schoongeveegd.

Ook daar bezoek ik het forum en de snelheid ligt daar veel hoger.

Ik denk dat het moeilijk is om precies ergens de vinger op de zere plek te kunnen leggen.

In zijn algemeenheid is dit forum veel trager geworden

m.v.g Searcher



mr._Custard

Eigenlijk heb ik bijna nooit last van traagheid thuis (XS4ALL), maar op het werk is het vaker langzaam, maar dat ligt volgens mij meer aan de internetverbinding op het werk (andere sites zijn daar dus ook traag)

Bram

#27
Ik klaag eigenlijk al de hele tijd over de snelheid. Misschien ben ik wel verwend met mijn Maxx (8mbits) aangsluiting maar als ik forum vergelijk met bijv dvdforum.nl of avsforum.com dan lijkt er hier altijd wel een hikje in te zitten. In het begin was ik laaiend enthousiast, het nieuwe forum vloog over mijn scherm. Maar daar kwam al gauw verandering in. Gelukkig kan ik in Mozilla de plaatjes uitzetten (sorry adverteerders) dat verzacht het 'leed' enigsins. Iedere dag ga ik weer met lood in de schoenen dit forum lezen... en iedere dag erger ik me weer aan de snelheid.
Met mozilla kun je div pagina's openen met tabs erboven, via toetscombinatie's kun je heel snel door de tabs gaan en verversen. Nu.nl/planet.nl etc staan met een flits op het scherm...
Ook http://gathering.tweakers.net/ toch niet een van de minst bezochte forums flits over het scherm.
Net duurde het bijna drie minuten voordat het topic snelheid uberhaupt in beeld kwam.

Jammer...

Frank, toen ik een keer snelheidsproblemen met een webserver/datatabase had heb ik op alle kritieke punten even een tijd een de html laten verschijnen. Op die manier zie je bij welke commando aanroep het probleem ligt volgens mij.

Bram

09:45 en nu is het weer snel ???
09:50 Wauw het is nu weer supersnel :D
Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

Bram

Het board is nog steeds smoking !!!! Het lijkt erop dat er een aanpassing is geweest, of niet soms????
Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

MrPink

Tot nu toe snel - supersnel, maar:

29/10/02 - 09:13: supertraag! :(

Groetjes,
Oscar

J.A.F._Doorhof

Dat viel me vanmorgen ook op inderdaad, nu draait het weer goed, van 8:30-9:13 was het echt traag.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrPink

Hier is het nog steeds traag, maar met horten en stoten...

Groetjes,
Oscar

J.A.F._Doorhof

Wat voor provider gebruik je, want hier gebeurt nu hetzelfde, vaak meerdere keren clicken op een icoon brengt alles wel op snelheid.

MvrGr.
Frank

PS.
ADSL XS4all
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrPink

#33
Ik ook ADSL - XS4ALL

Nu gaat alles wel weer snel trouwens.

Groetjes,
Oscar

::Maverick::

#34
@home broadband (gemiddeld 350 kb/s downstream)

Ik merk weinig snelheids verschil op verschillende tijden, 's avonds misschien ietsjes langzamer maar over het algemeen vind ik dit forum (lees YabbSE) in tegenstelling tot mijn eigen PhpBB 2.03 boards vrij langzaam. Vooral de connecties naar het databeest zijn vrij traag en omslachtig + dat ik persoonlijk niet weg ben van de codering van YabbSE.

Sommige topics openen niet of het duurt erg lang voordat ze openen, maar het merendeel komt gelukkig wel op m'n scherm terecht.

==========================================
Nog even wat cijfertjes:

Ping op 213.196.43.35 vanaf kampe1.ov.home.nl

Response from 213.196.43.35: bytes=32 time=57 ms TTL=57
Response from 213.196.43.35: bytes=32 time=46 ms TTL=57
Response from 213.196.43.35: bytes=32 time=51 ms TTL=57
Response from 213.196.43.35: bytes=32 time=62 ms TTL=57

Ping-statistics for 213.196.43.35:
Packets: send = 4, received = 4, lost = 0
(0% loss).
Minimum = 46ms, Maximum = 62ms, Average = 54ms

=============================================

Dus aan de connectie ligt het niet.... :)

I was sure the old fellow never made it to the other side of the road when I struck him....

Johan Van Gompel

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 18, 2002, 16:45:40
Om de zoektocht naar dit toch wel vreemde fenomeen te bespoedigen hebben Mevers en wij informatie nodig van jullie.

Geef aub aan wat voor provider je gebruikt, kabel/ADSL/modem/LAN of whatever en de naam XS4ALL/Planet/Chello etc.

Ook graag aangeven wanneer het forum traag is, het liefst met datum en tijden.

Je kunt je post elke keer editen.

We hebben ECHT alle input nodig.

Voor ons geldt :
SNEL
16:45-20:00 op 18 oktober ZEER snel
13:00-15:30 20:00-21:30 zeer snel op 19 Oktober.
10:00-12:45 zeer snel op 20 Oktober.
17:00-17:45 zeer snel op 20 Oktober.

TRAAG
15:00-16:00 op 18 oktober soms traag, soms snel.
9:00-10 op 19 oktober soms traag soms snel (vaak meerdere keren clicken voor snelheid)
8:00-8:50 op 21 Oktober begon redelijk snel, en liep rond 8:40 opeens behoorlijk terug, soms traag soms snel, moet vaak meerdere keren clicken.
9:00-10:10 op 31 Oktober redelijk tot traag.

Alvast bedankt voor de medewerking.

MvrGr.
Frank

Altijd snel hier, behalve dan inderdaad in die laatste weken van october maar toen zaten jullie met die DoS aanvallen, nietwaar?
Hier heb je een traceroute vanaf mijn PC (achter een firewall met 1 Mbit ADSL via Belgacom Skynet):

spock:~# traceroute htforum.nl
traceroute to htforum.nl (213.196.43.35), 30 hops max, 38 byte packets
1 [mijn hostnaam geknipt] (192.168.1.5) 0.626 ms 0.576 ms 0.514 ms
2 1.211-136-217.adsl.skynet.be (217.136.211.1) 16.137 ms 15.639 ms 13.214 ms
3 165.255-200-80.adsl.skynet.be (80.200.255.165) 22.481 ms 15.492 ms 16.551 ms
4 g0-0-0.intl2.02bnc.skynet.be (194.78.0.41) 17.079 ms 17.418 ms 15.588 ms
5 pcbru1.car.belbone.be (194.78.255.30) 16.702 ms 17.934 ms 16.453 ms
6 213.181.58.82 (213.181.58.82) 19.922 ms 19.377 ms 19.208 ms
7 213.181.59.38 (213.181.59.38) 20.200 ms 19.920 ms 19.883 ms
8 ge-0-0-amsix-sara.infra.cybercomm.nl (193.148.15.130) 19.934 ms 23.355 ms
19.702 ms
9 * * *
10 213.196.43.35 (213.196.43.35) 22.229 ms 22.277 ms 19.685 ms
spock:~#

Tussen 9 en 10 moest ik enkele seconden wachten (en dat is reproduceerbaar).
htforum.nl is het snelste en meest aangename board waar ik ooit op aangesloten ben geweest; ik zou zeker niet van YaBB afstappen.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

suyver

Bij mij is het op werk bijna altijd zeer snel (universitaire LAN, direct op het backbone... dat wil wel). Maar thuis (Compuserve) is het soms behoorlijk traag. Heb er verder nog geen patroon in kunnen herkennen.

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Alfa_33


suyver

Forum is nu opeens weer behoorlijk traaaaaaaag. Snap er niets van en ook nog geen trend kunnen ontdekken. ???
Never underestimate the predictability of stupidity...

searcher

Quote from: suyver on January 21, 2003, 15:33:09
Forum is nu opeens weer behoorlijk traaaaaaaag. Snap er niets van en ook nog geen trend kunnen ontdekken. ???

Nu ook de pagina's openen niet of vreselijk traag.....
Ik heb eerst het e.a nagekeken op mijn eigen systeem en andere webpagina's en dat lukt goed.
Aan het tijdstip kan het ook niet liggen  ;)

                                                                           m.v.g searcher



jeroen_B

Gebeurt me de laatste tijd weer vaak dat ik een aantal maal op F5 moet drukken om het forum te voorschijn te krijgen.
Een half uurtje later kan het wel weer gewoon werken.
Net ook weer problemen


grtz jeroen

plasmal

bijna niet te doen vanmorgen

gr alex

J.A.F._Doorhof

Alle mevers sites lagen er even af vanmorgen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Last van een windowsvirusje? (zie teletekst)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

searcher

Quote from: Erik on January 25, 2003, 15:06:20
Last van een windowsvirusje? (zie teletekst)


Klopt het is een worm die de servers althans de windows software ervan heeft "aangevallen".
Nu nog zijn er diversen pagina's die niet openen of beschikbaar zijn met name in de USA.

                                                                 m.v.g Searcher



J.A.F._Doorhof

Aha,

AVS lag er inderdaad ook al vanaf sinds gisteren, nu lijkt alles weer goed te zijn trouwens.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Om precies te zijn:

Het gaat om een bekend lek in SQL Server, dat werkt op UDP-poort 1434 (ms-sql-m). Voor dit lek is reeds enige maanden geleden een patch uitgebracht, die veel systeembeheerders echter nog niet hebben toegepast.

Nou brengt MS eindelijk eens op tijd een patch uit ........

Ik word trouwens de hele dag al gescand op 1434, de laatste was alweer een minuut geleden :)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Één troost niet alleen jullie systeembeheerder heeft geslapen maar ook die van MS getuige het volgende bericht.

--------------------------------------------------------------------------

De SQL worm, die eerder deze week voor veel problemen zorgde, heeft ook de servers van Microsoft zelf te pakken gehad.

Microsoft was vergeten om hun eigen reparatiesoftware te installeren op hun servers, waarna het bedrijf ook zelf een slachtoffer van het virus werd. Een woordvoerder van Microsoft liet weten dat de schuld wordt gelegd bij nalatige systeembeheerders.

Het is overigens niet de eerste keer dat zij hun eigen lekken vergeten te dichten. Al eerder sloeg het 'I Love You' virus ook bij het bedrijf toe. Dit virus maakte gebruik van een bekend lek in Outlook.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

MrPink


suyver

Het is gruwelijk traag op het moment! :'(
Never underestimate the predictability of stupidity...