Snelheid IEDEREEN INVULLEN AUB !!!!

Started by J.A.F._Doorhof, October 18, 2002, 16:45:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wat is jouw snelheid van het forum

Soms zeer snel, soms traag
27 (40.3%)
Altijd snel
6 (9%)
Altijd traag
2 (3%)
Over het algemeen snel
14 (20.9%)
Over het algemeen traag
18 (26.9%)

Total Members Voted: 65

J.A.F._Doorhof

Om de zoektocht naar dit toch wel vreemde fenomeen te bespoedigen hebben Mevers en wij informatie nodig van jullie.

Geef aub aan wat voor provider je gebruikt, kabel/ADSL/modem/LAN of whatever en de naam XS4ALL/Planet/Chello etc.

Ook graag aangeven wanneer het forum traag is, het liefst met datum en tijden.

Je kunt je post elke keer editen.

We hebben ECHT alle input nodig.

Voor ons geldt :
SNEL
16:45-20:00 op 18 oktober ZEER snel
13:00-15:30 20:00-21:30 zeer snel op 19 Oktober.
10:00-12:45 zeer snel op 20 Oktober.
17:00-17:45 zeer snel op 20 Oktober.

TRAAG
15:00-16:00 op 18 oktober soms traag, soms snel.
9:00-10 op 19 oktober soms traag soms snel (vaak meerdere keren clicken voor snelheid)
8:00-8:50 op 21 Oktober begon redelijk snel, en liep rond 8:40 opeens behoorlijk terug, soms traag soms snel, moet vaak meerdere keren clicken.
9:00-10:10 op 31 Oktober redelijk tot traag.

Alvast bedankt voor de medewerking.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen_B

@home als provider (kabel)
Laatste weken vind ik het forum erg traag. Het ene moment laad een pagina snel in en als ik daarna een topic wil lezen dan duurt het soms meer als 20 sec voor ik de pagina binnen heb.
Het komt op mij over alsof er heel veel mensen op het forum zitten en de server overbelast is. Dat zou dan kunnen verklaren waarom je de ene keer er wel doorkomt en even later niet meer.

Jeroen

Robert

#2
Kabelverbinding met Netvisit als provider.

SNEL

18 oktober rond 16:45 en 21:00.
19 oktober om 15:40.

traag

Vandaag (18 oktober) rond 11:00 tot 15:30, vooral traag en soms wel redelijk.

Op dit moment (17:45) is het wel redelijk.




MvrGr.
Robert

bmateijsen

adsl van Planet.

nu is het redelijk.. 19.41 uur...

gisteren was het baggertraag... omstreeks 19.00 uur.. (geloof ik...)

Groet Bjorn

Vlearmoes

Planet met modem56k nu 20.45 lekker snel
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

Phantone

#5
Hij gaat nu super :D
Maar laatste weken was het echt bagger.

ff voor de duidelijkheid het is Vrijdag 18 Oktober 20:50
Heb ADSL bij XS4ALL

Raymen

#6
Ik heb kabel bij @home.
En ik sluit me voledig bij jeroen_b aan.

soms is hij supersnel de andere keer super traag.

net of er te veel mensen op de server zitten.
snel:
18/10 22:48
21/10 23:08
mvrg,
raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

patrick_vdb

#7
@home verbinding

SNEL:

18-10-02 rond 22.30
19-10-02 rond 09.00


TRAAG:

18-10-02 verschillende momenten overdag

AFWISSELLEND TRAAG/SNEL

21-10-02 09.00 - 11.00


Mvrgr

Patrick

rijstfj

@concepts.nl
ISDN verbinding.
18-10-02
Snel van 23:30uur tot 00:15uur.

23:50uur een enkele keer traag,

M.vr.gr.
Frans

B. Kuiper

UPC Chello via de kabel...

Snel 1800-0600

Langzamer 1000-1600

Sterk wisselend 1600-1800

Gemiddelde snelheden over de afgelopen dagen.
"Always a little further"

MrPink

#10
ADSL via XS4ALL

19/10/02 - 13:50: supersnel
20/10/02 - 00:23: snel (behalve 1e indexpagina)

Groetjes,
Oscar

FrankL

#11
ADSL Basic / XS4all.

af en toe is het ERG traag. Ik zal wel noteren wanneer. In het algemeen performen dan andere sites prima, dus het ligt echt aan dit forum/Mevers.

Nu is het weer snel genoeg:
snel:
19/10 15:05u
21/10 17:50u (erg snel, response van 1 sec ongeveer)

traag
20/10 9:40 3 gebruikers op het forum, ontzettend traag. Sommige posts verschijnen snel (5 sec), andere zeer traag (> 1 min)
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

JG_Smit

Hoi.ik gebruik een kabel modem met als provider cable wanadoo.De ene keer is het langzaam en de andere keer weer snel.Vandaag 19 oktober 16:45 gaat het als een speer..

mvrgr JG Smit..

MdB

ADSL planet

Vandaag redelijk snel DUS goed ;)
Helaas afgelopen week als een slak, niet leuk meer.
(Heb de indruk dat mensen daardoor dit forum beginnen te mijden.)
Beter duur dan niet te koop.

HJ

de data heb ik niet bijgehouden maar de laatste weken is het zeeer traag :-[.
het 'andere' forum daarintegen loopt bij mij wel lekker snel.
ik gebruik adsl van planet.(nooit overdag,alleen 'savonds na 20.00 en in de weekeinden)
soms duurt de eerste pagina laden al meer dan een minuut!
dat duurt mij gewoon te lang,sorry.
de laatste dagen is het wel weer te doen maar nogsteeds niet zo snel als 'het andere forum'.
ik hoop dat je hier wat aan hebt ???.


HJ

nog ff snel een update,op dit moment gaat het gewoon lekker vlot en er is geen rede tot klagen.
zo snel als het op dit moment loopt is het niet vaak geweest(bij mij dan)

Vincent

UPC Chello,

Nu gaat he twel maar een paar dagen geleden was i kminuten bezig om pagina's te laden. dat was wel extreem...

Roland

Kabelfoon kabel 768/128

Sinds vrijdagavond weer een beetje snelheid. Pagina's laden nu in een 'acceptabele snelheid'. Tijdstip maakt niet uit. :D

J.A.F._Doorhof

Hier hetzelfde eigenlijk. 8)

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

Overdag: company LAN of dail-up (InterNL)
's-Avond's & weekends: @home

De laatste 2 weken was het af en toe echt niet te doen zo langzaam. Volgens mij ligt het niet aan de provider maar aan de versturende server. Andere website op dezelfde verbinding gaan wel goed.

De laatste paar dagen gaat het beter.


Rob

robbie V

Het is een tijdje ruk geweest maar ik vindt de snelheid de laatste twee dagen goed te noemen.

MXstream fast / XS4all (thuis en op de zaak)

Groeten


Rob

robbie V

Frank,

Nog even over de snelheid.

Naar mijn mening moet je niet gaan inventariseren aan de gebruikerskant wat betreft aansluitingen en abbo's. Het probleem van een zeer langzaam forum zou je moeten zoeken in de uypload van de server of slordigheden in de programmering.

verklaring en voorbeeld:

Ik draai zelf een server op Internet, ik geef de URL zodat je even kunt kijken (geen reclame ik zit in pro licht en DJ equipment dus ben geen concurrent :-)

www.sale.nl

Je zult zien dat deze site rete snel in beeld komt. Wat is de situatie: een dedicated server met dubbele processors en SCSI disks. Geplaatst op de Amsterdan Internet Exchange in Telecity (direct op de backbone) met een 100 MB draadje, vergelijkbare database (MS SQL t.o. MySQL) en een redelijk aantal bezoekers (ca. 700 Unique visitors per dag).

De dag dat deze server geplaatst werdt was hij daarvoor gedurende twee weken deel van ons bedrijfsnetwerk en het viel ons op dat hij via Internet (ik heb een 1 mB download) zelfs sneller was dan in ons bedrijfsnetwerk.

Mijn oude site draaide op een X&$& database die vooral vastliep als iemand het wachten te lang vond duren en dan op "back" drukte.

Bij het HTforum heb ik sterk het gevoel dat :

of de Databaas zich suf staat te rekenen op rondklikkende bezoekers,
of de Upload gewoon niet genoeg is.

Het laatste vindt ik met de gemiddelde hoeveelheid bezoekers nogal twijfelachtig. Ik zie meestal iets van tussen de 2 en 10 bezoekers tegelijk en die zijn vast niet allemaal tegelijk de "schaarse" foto's aan het binnenhalen.

Ergo Conclusio:

  • Ik denk niet dat de specificaties van de ontvangende kant relevent zijn, het is immers grafisch een sobere site.
  • Zoek het probleem in de database en de gebruikte codes.

  • Kun je ons verklappen waar deze site gehost wordt?
Just trying to help!

J.A.F._Doorhof

Mevers hosting, en het irritante is dat we op een server van een ton staan ??? (ik neem aan in guldens).

Dit is voor hun de high-profile server, en naast ons forum draait daar alleen nog de fortuyn discussie op dit moment en die racet er door heen.

De dB is volledig geoptimaliseerd, hebben ondertussen ook hulp van een Yabb developer gehad. Het is echt een totaal raadsel, de DoSS attacks komen er dan ook nog af en toe bij en dat maakt het helemaal superirritant. Dat laatste is als het goed is nu opgelost, en het eerste lijkt nu ook goed te gaan.

Ik verdenkt Mevers er zeker niet van iets verkeerd te doen, ze zijn zelfs SUPER vriendelijk en helpen direct (en geloof me ze hebben wat mailtjes van me gehad ;)). Wat het is weten we niet, en laten we hopen dat het nu voorbij is.

Het probleem waarom we deze poll gestart hebben is het feit dat ik met iemand van Mevers aan het schaduw clicken was en dat hij iets binnen 1 seconde op het scherm had en ik binnen 1 minuut, terwijl een kwartier later ik wel weer op snelheid lag, dit maakt het zo frusterend.

Maar we wachten af.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MdB

Weet iemand hoe het zit met het KPN glasvezelnetwerk dat faliet was gegaan?

Ze hadden toch 30% van de wereldmarkt te pakken dus is het mogelijk dat in het algemeen een internet snelheidsvermindering geeft.
Heb niet alleen het idee dat Frank's zijn internetpage langzaam is maar GEHEEL het internet. Vooral na de zomervakantie.
Beter duur dan niet te koop.

Otzie

Beste mensen,

Zelf ga ik het internet op met @home
download snelheid maximaal 512KB ;D ;D

Heb gemerkt dat s'nachts na 1 uur er behoorlijk wat snelheid in zit en ook s'ochtens tussen 7:00 en 7:45. ;D

Heeft denk ik vooral te maken met het aantal gebruikers wat dan
on line is ;D

Othmar