Denon DCD-1450 vs Harman Kardon HD 750

Started by AleSyS, October 18, 2002, 13:00:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AleSyS

Hebben mensen toevallig ervaring met een van beide CD-spelers:
Denon DCD-1450
Harman Kardon HD 750

bmateijsen

ik heb de 755 van denon. Ook met alpha processing... En tja.. je moet van het denon geluid houden. Alpha processing heeft nogal een effect op het klankbeeld, het geheel wordt softer, met iets meer detail. Beeld is niet diep, maar voor de niet-geoefende luisteraar is de 755 een prima speler.. de 1450 lijkt in het klankbeeld hierop, echter deze heeft een zwaardere voeding, waardoor het geluidsbeeld wel wat dieper wordt (maar de softheid blijft...) kijk dan voor een rotel 975 bijvoorbeeld, echt een schitterende speler voor relatief weinig geld.

Groet Bjorn

AleSyS

Quote from: bmateijsen on October 18, 2002, 13:23:35
ik heb de 755 van denon. Ook met alpha processing... En tja.. je moet van het denon geluid houden. Alpha processing heeft nogal een effect op het klankbeeld, het geheel wordt softer, met iets meer detail. Beeld is niet diep, maar voor de niet-geoefende luisteraar is de 755 een prima speler.. de 1450 lijkt in het klankbeeld hierop, echter deze heeft een zwaardere voeding, waardoor het geluidsbeeld wel wat dieper wordt (maar de softheid blijft...) kijk dan voor een rotel 975 bijvoorbeeld, echt een schitterende speler voor relatief weinig geld.

Groet Bjorn

Over wat voor soort prijzen praat je dan mbt een Rotel?

Ik heb zelf momenteel een 655 maar die is wel aardig...kan alleen optisch aangesloten worden :-\

Ik vroeg me eigenlijk af hoe die Harman Kardon is t.o.v. de Denon

bmateijsen

oeps heb er weer eens 2 door elkaar gehaald.. Bedoelde de 971.

zie Hobo

Hij staat bij een vriend van mij te spelen.. ander netsnoer en de wereld ging open!! en dat voor 700 euro. (netsnoer is een cardas van 160 euro)

Groet bjorn

AleSyS

Ik lees net in een folder dat de Harman Kardon HD 750 ook HDCD ondersteuning heeft (Burr Brown PCM 1732)