The body

Started by J.A.F._Doorhof, October 18, 2002, 12:37:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cijfers van onze bezoekers

Flop
0 (0%)
4
0 (0%)
5
0 (0%)
6
0 (0%)
7
0 (0%)
8
1 (100%)
9
0 (0%)
10
0 (0%)

Total Members Voted: 1

J.A.F._Doorhof

Verhaal
Als een archeoloog bij toeval een oude "lege" grafkelder vindt in Jeruzalem lijkt er niets aan de hand, totdat er achter een lemen muur een lichaam wordt gevonden met roestplekken op handen en benen.
Is dit het lichaam van Christus ?
Het vaticaan zal er alles aan doen om dit niet uit te laten lekken voordat het tegendeel wordt/is bewezen, immers als dit waar is zal het gehele christelijke geloof wankelen en instorten.
Ze sturen een expert voor onderzoek.....

Mening
Volgens velen een slechte film, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me toch ZEER goed vermaakt heb.
Vooral de manier waarop het plot zich rond het skelet ontwikkeld is ingenieus te noemen.
Wat vooral indruk op me maakte was de manier waarop de bijbel en de vondst samen worden gevoegd. Er wordt een perfecte verklaring gegeven waarom de tombe leeg was toen de vrouwen de dag na de begrafenis terug kwamen, en ook andere vragen worden beantwoord.

Het blijft natuurlijk een zeer hekel punt voor bepaalde mensen om een film hierover te maken, maar ik denk dat the body er goed in is geslaagd.

Beeld en geluid
Beide in orde, hoewel het beeld wat flets en ruisig overkomt.

Overall
Zeer de moeite waard, voor iedereen.
Antonio Banderas zet hier naar mijn mening geen top prestatie neer, maar slaat zeker geen modderfiguur en weet zeer goed de juiste acteer manier te vinden voor dit personage.

Een 7.9 / 10.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"