Het Riesj theatertje:: Sonus Faber - Pioneer - SVS :: update april 2020

Started by riesjdabietsj, January 7, 2006, 02:28:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riesjdabietsj

Na lange tijd weer een update!

Inmiddels een huis gekocht en dus weer verhuist. We zitten nog midden in de verbouwing, maar er komt zeker weten weer een nieuwe ruimte (opgeofferde slaapkamer) voor de HT set. De set voor de woonkameris al vervangen, rekening houdend met WAF.

de logitech z5500 is vervangen door:

- Marantz sr5004
- Audica CS-TS1 towers (rears) en CS-LCR ('soundbar-idee)
- BK Gemini 2 sub

foto's volgen snel! :)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

RonG


LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

riesjdabietsj

Thanks Ron & Ninja!

alvast de foto's van de deticated set, benedenverdieping is nog niet helemaal af. De set staat maar de laatste puntjes op de i moeten nog komen: scherm ophangen, vloerkleed, spul voor aan de muur, gordijnen, kabels wegwerken en de boel calibreren.

Gr,
Richard
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Etiennevh

Hey wat cool. Ik heb je topic denk ik gemist, maar nog een Sonus Faber Toy gebruiker :)

Mooie opstelling zo, zul je vast veel luisterplezier aan beleven :) Binnenkort komt bij mij de Toy Center en binnen niet al te lange tijd de Toy Towers.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

riesjdabietsj

dankjewel! Ben inderdaad zeer tevreden over de toys! Ben nog niet helemaal uit over de emotiva, maar ga eerst eens flink aan de slag met akoustieke verbeteringen voordat ik iets de deur uit doe :-)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

denoontje


Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

riesjdabietsj

Thanks!  :pompom:

Scherm hangt intussen ook en er ligt een fatsoenlijk vloerkleed!

Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Peerless Monster

Quote from: riesjdabietsj on November  6, 2012, 18:35:11
Thanks!  :pompom:

Scherm hangt intussen ook en er ligt een fatsoenlijk vloerkleed!



Ook zo'n joekel van een svs achter je center ;D
Op die van mij kan je ook gewoon zitten.
Met zijn tweeen en als hij niet aanstaat...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

unknown

Ziet er gaaf uit man, ik wilde eerst ook gaan voor de Sonus faber toy surroundset (2 towers, een center en 2 toys). Gezien het feit dat de KEFs die ik nu heb voor mooie prijzen voorbij kwamen iedere keer, is het er nooit van gekomen naar de Toys te gaan luisteren, ben nog steeds benieuwd hoe dat nou geklonken zou hebben ipv mijn KEFs.


Ik vind die Sonus Fabers er in ieder geval erg mooi uitzien(zoals het Sonus Faber betaamt ;) )
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

riesjdabietsj

@Unknown, mocht je ooit nog interesse hebben in een luistersessie, let me know :-)

Update!

Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

En nog meer picca's:
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

En de laatste foto, een gezellig open haartje voor de vrouw des huizes....

To do: gordijnen (zijn nu in de maak, velours, zwart), decoratiemateriaal ophangen (lijsten met posters) en een ijskast! :)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

En de woonkamer (verbouwing beneden zit erop):

Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Ow, de kabels onder het televisiekastje trekt de irobot stofzuiger steeds los...  :popcorn:
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Martijnst1990

Ziet er allemaal goed uit! Wat een beest toch, die subwoofer :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Nicklazzz

Mooi man! Ooit hoop ik ook de plaats te hebben om een aparte kamer te kunnen gebruiken ;).
Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3

RubenV.

Dat is een erg mooie ruimte geworden  :worship: Wat zijn die twee glazen platen op de foto?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

riesjdabietsj

Thx! Die glazen platen zijn bijzet-tafeltjes. Een salontafeltje staat nogal in de weg en is onpraktisch als je lekker weggezakt in de bank hangt. Nu kunnen we dus rottend op de bank bij al het lekkers/drinken zonder op te staan ;-)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Nicklazzz

Quote from: riesjdabietsj on March 21, 2013, 13:11:08
Thx! Die glazen platen zijn bijzet-tafeltjes. Een salontafeltje staat nogal in de weg en is onpraktisch als je lekker weggezakt in de bank hangt. Nu kunnen we dus rottend op de bank bij al het lekkers/drinken zonder op te staan ;-)

Mooie ruimte nogmaals ;), net als Ruben vroeg ik me ook af wat die 2 glazen platen zijn. De foto noemt bios8 :smile:. Ik veronderstel dat je Ruben verkeerd begrepen hebt.
Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

riesjdabietsj

 Duhhh... Goedemorgen Riesj....


Dat zijn inderdaad 2 glasplaten (bescherming) van de ethanol-haard. Beneden is die overbodig geworden, daar hebben we nu een open haard :-)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Maart, 2013........ :sarcasm:

We zijn inmiddels drie verbouwingen, 2 banen en 2 kinderen verder en lang heeft de hobby te weinig aandacht gekregen. Dat schreeuwt dus om een korte update.

Door de komst van de kinderen moest de aparte HT-kamer plaats maken voor een kinderkamer. En toen stond het spul te verstoffen... in de woonkamer was er immers geen plaats voor. Wel geprobeerd een plek te geven, maar te opgepropt en daar werd ik onrustig van. Uiteindelijk de Sonus Fabers en SVS verkocht, en de laatste twee jaar weer aan het sprokkelen geweest. Kleiner, subtieler, maar wel op zoek naar een combi wat een glimlach op mijn gezicht kon toveren.

Uiteindelijk beland bij een duo Jamo Concert 8's (fronts) icm met een pioneer slimline receiver (het moest immers passen in het TV-meubel die al was aangeschaft). Zeer onder de indruk van de weergave van de Jamo's! Na een paar maandjes aangevuld met een zeer slanke sub (DLS flatsub 8), die NET tussen schouw en TV-meubel inpaste. (Edit: sinds vandaag vervangen door een Sunfire HRS-10)

Lang 2.1 gedraaid, en toen de kids iets ouder werden, begon het weer te kriebelen om met het gezin kneuterig film te kijken. De speurtocht naar surround weer begonnen, en uitgekomen bij de Monitor Audio Apex A10. Mooie en stabiele stands erbij en het klinkt meer dan prima.

Wat staat er nog op de wishlist voor het komende jaar?

> 50" Pioneer Kuro vervangen door 65" OLED
> DLS sub vervangen door (liefst) Sunfire HRS-8 (edit: is een HRS-10 geworden)
> Concert 8 zijn blijvertjes, maar worden gespoten in een minder aanwezige kleur
> wellicht Apex A40 center speaker. Nog even over tobben.

De Pioneer receiver gaat de deur uit zodra het TV-meubel wordt vervangen door een model waar wel een fatsoenlijke receiver inpast.

Ik zal de komende tijd proberen wat nieuwe foto's te maken.  :smile:
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

denoontje

Welcome back!

Ja dat vraagt om foto's.
Niet over op projectie?