Het Riesj theatertje:: Sonus Faber - Pioneer - SVS :: update april 2020

Started by riesjdabietsj, January 7, 2006, 02:28:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riesjdabietsj

Quote from: Sjors on March 22, 2006, 22:41:43

Ben zelf ook erg blij met mijn 16 - 46 

Groet, Sjors

8) 8) 8) hoezo "pimp-post"  O0 *gaat hij ook echt zo laag als men beweert  ;D?*

- Sjors (of anderen)!

Als je (jullie) mijn kamerindeling ziet (zien), waar zou jij (jullie) de SVS neerplenten?




Ik ben aan t denken om:

1) kast 2 de slaapkamer uit te bonjouren, even tijdelijk in de woonkamer neer te zetten, de klerenkast vervolgens naar de hoek toe te schuiven. De sub zou dan komen op de plek waar nu de kast 2 staat.
2) Kast 2 de slaapkamer uit te bonjouren, even tijdelijk in de woonkamer neer te zetten, de klerenkast vervolgens naar de deur toeschuiven. De sub zou dan in de hoek komen te staan tussen de muur en de klerenkast in.
3) De sub neerzetten aan de ruitzijde/deurzijde bovenaan (dit is nl. niet echt een looproute)
4) Kast 1 een klein stukje naar voren halen. De sub zou dan tussen kast 1 en de muur komen te staan, wederom in een hoek)

Meer switchen met meubels is helaas niet mogelijk... iemand tips? Ik weet dat ik ook moet gaan schuiven met het beestje, maar ik heb zo een klein HT-oppervlak dat ik me moet beperken tot een van deze plaatsen :(

alvast bedankt, groeten!
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Sjors

Quote from: riesjdabietsj on March 22, 2006, 23:21:32
8) 8) 8) hoezo "pimp-post"  O0 *gaat hij ook echt zo laag als men beweert  ;D?*

- Sjors (of anderen)!





;D ;D ;D


Gaat extreem laag idd ! gegevenmoment aléén nog maar voelbaar maar absoluut niet hoorbaar, ik heb een houtenvloer en die gaat op het gevoel echt op en neer, vooral die Db tests zijn leuk... 2 uur later voel je ze nog  8) 8) 8)


Mijn vorige SVS was een 25 - 31  toen er een PB was van SVS heb ik de 16 - 46 genomen, is wel een beetje overkill voor mijn HT maar wil hem niet meer kwijt  :)



Groet, Sjors

riesjdabietsj

Quote from: Sjors on March 22, 2006, 23:41:49

;D ;D ;D


Gaat extreem laag idd ! gegevenmoment aléén nog maar voelbaar maar absoluut niet hoorbaar, ik heb een houtenvloer en die gaat op het gevoel echt op en neer, vooral die Db tests zijn leuk... 2 uur later voel je ze nog  8) 8) 8)


Mijn vorige SVS was een 25 - 31  toen er een PB was van SVS heb ik de 16 - 46 genomen, is wel een beetje overkill voor mijn HT maar wil hem niet meer kwijt  :)



Groet, Sjors

ALs ik dit lees begint het alleen maar meer te kriebelen!

Nog 2 weken wachten  >:(!!


Ondertussen me lopen vervelen en eens wat aanpassingen gedaan op de slaapkamer:
Versterker uit het kastje waar de t.v op staat. De 2 Vincents ervoor in de plaats, dvd speler erbovenop.
Er tussen in gemonteerd: ht schild!
Don't worrie, de Vincents hebben rondom en boven zich genoeg fresh air.

Donkere foto 1!


Donkere foto 2!



Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

DeeCruise

Om het maar even lokaal te houden: Chille shit!

Alhoewel ik me nu wel afvraag of ik straks mijn nek niet breek omdat de versterker in de gang staat  :o ;)
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

riesjdabietsj

Quote from: DeeCruise on March 24, 2006, 00:53:30
Om het maar even lokaal te houden: Chille shit!

Alhoewel ik me nu wel afvraag of ik straks mijn nek niet breek omdat de versterker in de gang staat  :o ;)

Die staat links van de t.v, op de foto mss NET te zien....  :)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

DeeCruise

Quote from: riesjdabietsj on March 22, 2006, 23:21:32
8) 8) 8) hoezo "pimp-post"  O0 *gaat hij ook echt zo laag als men beweert  ;D?*

- Sjors (of anderen)!

Als je (jullie) mijn kamerindeling ziet (zien), waar zou jij (jullie) de SVS neerplenten?




Ik ben aan t denken om:

1) kast 2 de slaapkamer uit te bonjouren, even tijdelijk in de woonkamer neer te zetten, de klerenkast vervolgens naar de hoek toe te schuiven. De sub zou dan komen op de plek waar nu de kast 2 staat.
2) Kast 2 de slaapkamer uit te bonjouren, even tijdelijk in de woonkamer neer te zetten, de klerenkast vervolgens naar de deur toeschuiven. De sub zou dan in de hoek komen te staan tussen de muur en de klerenkast in.
3) De sub neerzetten aan de ruitzijde/deurzijde bovenaan (dit is nl. niet echt een looproute)
4) Kast 1 een klein stukje naar voren halen. De sub zou dan tussen kast 1 en de muur komen te staan, wederom in een hoek)

Meer switchen met meubels is helaas niet mogelijk... iemand tips? Ik weet dat ik ook moet gaan schuiven met het beestje, maar ik heb zo een klein HT-oppervlak dat ik me moet beperken tot een van deze plaatsen :(

alvast bedankt, groeten!


Optie 1 lijkt me vervelend onder t kijken, omdat je dan continu tussen de film door t kozijn hoort kraken..
Optie 2 lijkt me in eerste instantie nog t beste, aangezien het dan lekker resoneert uit die hoek, alleen geen flauw idee waar je sweetspot dan komt te liggen, waarschijnlijk bij binnenkomst linksachter...
Optie 3: Is dat niet iets te dicht bij je als je ligt te kijken? Weet t niet hoor, maar denk dat je de svs dan zodanig laag moet zetten dat je em amper hoort, omdat je anders bijna alleen bass hoort of de rest loeihard moet zetten (niet dat dat zon probleem is)
Optie4: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, das te dicht bij mijn slaapkamer! ;)

Voila, ik denk dus dat optie 2 het beste is....meteen een nieuw klimrek voor tit ;)
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

riesjdabietsj

#56
Kleine update:

De WBT 0644 pluggen gemonteerd...



Hoor geen klote verschil  ;D, maar t zien wel stoerder uit  O0 (en ze waren gratis ;))

Grote update komt Zaterdag:

De SVS  8)

Ga deze smorgens om 10.00u halen in Eindhoven, 11.00u zijn we terug in Maastricht, 12.00u mag ik aantreden in Bilzen (belgie) voor een weekendje Zeeland.
Opzich heel leuk, maar de sub staat er dan als een dood plantje t/m de Dinsdag erna...  :(

Midden Mei worden de rears geleverd, zelfde model als de fronts, en worden aangesloten met: van den hull "the bridge" die inmiddels wel al binnen is.

Weg vakantiegeld, maar dit jaar met een beter gevoel :D

Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj


Zo, hij is binnen!  O0



Afgelopen zaterdag "Moondust" getroffen op een parking in Eindhoven, en daar prima de zaken afgehandelt.
Helaas door een weekendje Zeeland (dat overigens geweldig was :D) het testen moeten uitstellen tot vandaag.

Heb de sub in een hoek geplaatst, vooral vanwege het feit dat hij ergens anders erg in de weg zou gaan staan.



Eerste test DVD was meteen een goede om de ouwe koeie burenruzie's eens uit de sloot te halen:

QLIMAX!

Mijn eerste indruk: Holy Shit! dat ding gaat DIEP!

Uiteraard geen goede DVD om een en ander op het gehoor af te stellen, maar hij klinkt na veel opstaan en draaien aan knopjes niet aanwezig, wat een goed teken is. Snel een dB-Meter regelen, en GOED knallen met die handel!




Meer ervaringen komen eraan!

Moondust, iig bedankt!
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Zo, even een update met wat foto's:

De center is verkocht, en daar komt een monitor audio voor terug. Deze wordt over een kleine 3 weken samen met de rear's geleverd.
De sub heb ik uit de hoek gehaald, kreeg hem daar toch moeilijk onder controle, hij staat nu tussen de fronts in. Met muziek een stuk subtieler ;D, en met film nog steeds een gruwelijk beest >:D Schrik er zelf soms nog van  8)







Meer foto's volgen als de rest geleverd is : ;D

Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Ojah, en voor de mensen die roepen:

Riesj, waar is je audiorack, die spullen horen niet op de grond thuis!:

Groot gelijk, maar door plaatsgebrek kan ik dat meubel nergens goed plaatsen.
Wanneer ik wat meer ruimte heb zal dit rack er vanzelf komen :)

Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

DeeCruise

Quote from: riesjdabietsj on April 27, 2006, 17:55:01
Ojah, en voor de mensen die roepen:

Riesj, waar is je audiorack, die spullen horen niet op de grond thuis!:

Groot gelijk, maar door plaatsgebrek kan ik dat meubel nergens goed plaatsen.
Wanneer ik wat meer ruimte heb zal dit rack er vanzelf komen :)



Als je wil past alles.... ;D
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

riesjdabietsj

Quote from: DeeCruise on April 27, 2006, 18:24:25
Als je wil past alles.... ;D

Past ook, gebruik het rack liever alleen voor de componenten, niet ook als hoofdkussen ;)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

DeeCruise

*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

graafke


Frank.V

Quote from: riesjdabietsj on April 27, 2006, 17:55:01
Ojah, en voor de mensen die roepen:

Riesj, waar is je audiorack, die spullen horen niet op de grond thuis!:

Groot gelijk, maar door plaatsgebrek kan ik dat meubel nergens goed plaatsen.
Wanneer ik wat meer ruimte heb zal dit rack er vanzelf komen :)



Toch ziet het er nog mooi uit hoor je set!! Ben zeer onder de indruk, maar inderdaad in een rack staan de componenten wel wat mooier :P ;) Maar ik had nog even een vraag waar je precies dan THX Schild vandaan hebt gehaald? En de eventuele prijzen?
alvast bedankt!

riesjdabietsj

Quote from: graafke on April 27, 2006, 18:51:51
impressive sub voor je kamer  ;D O0

Hij is ook redelijk overkill, maar dat neemt de fun niet weg, vooral de bastesten voelen is een nieuwe hobbie van me geworden :D
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Quote from: Frank.V on April 27, 2006, 19:05:52
Toch ziet het er nog mooi uit hoor je set!! Ben zeer onder de indruk, maar inderdaad in een rack staan de componenten wel wat mooier :P ;) Maar ik had nog even een vraag waar je precies dan THX Schild vandaan hebt gehaald? En de eventuele prijzen?
alvast bedankt!
Thnx, nog een 3tal maanden wachten op een ruimere kamer en dan is dat rack zeker aanwezig!

Dat THX schild ;) (wat eigenlijk een DTS-ES -schild is) heb ik via een powerbuy op dit forum, moet je even kijken onder de powerbuys.
Ik meen dat ik rond de 60 euro betaald heb, inclusief verzenden... kost wat, maar dan heb je ook een leuk hebbedingetje!

Greetz
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Frank.V

haha inderdaad het is een DTS ES Schild  :P
had ik even te snel gezien
was zo onder de indruk ;)
maar bedankt
en een ruime kamer is echt heel fijn,
ik zit namelijk ook sinds kort op een grotere kamer ( de grootste kamer van het huis )
en dat bevalt me heel erg goed!! Het geluid is ook zeker mooi :)

riesjdabietsj

Hahaha, bij de volgende powerbuy komt er zeker weten ook een THX schild bij, gewoon omdat ik die ook mooi vond, en in eerste instantie geen keuze kon maken :D

Ik vind nergens foto's van jouw setup? :(

Ik merk idd dat alles een beetje overkill is, de ruimte loopt snel vol.. heb de speakers geluisterd op een oppervlakte van ongeveer 40 m2 (uiteraard ook andere indeling, vloerkleden etc), en daar klonken ze een stuk ruimtelijker, ik wet dus dat er meer uit de speakers te halen valt.
Moet het nu doen met een kleine ruimte, maar ik heb vooralsnog niets te klagen!

grtz!
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

DeeCruise

Ik mis alleen 1 kleine opmerking mbt de review van je sub...

uche>buren<uche

;D
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

riesjdabietsj

Quote from: DeeCruise on April 28, 2006, 17:57:26
Ik mis alleen 1 kleine opmerking mbt de review van je sub...

uche>buren<uche

;D

Welke, de onderburen die afgelopen week verhuist zijn?

-GEEN grapje-

:-[
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

DeeCruise

Die ja...Mooier compliment kun je toch niet krijgen? Acuut vertrokken zonder opzegging, GE-WEL-DIG!
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

riesjdabietsj

Quote from: DeeCruise on April 28, 2006, 18:04:57
Die ja...Mooier compliment kun je toch niet krijgen? Acuut vertrokken zonder opzegging, GE-WEL-DIG!


;D ;D
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Frank.V

Quote from: riesjdabietsj on April 28, 2006, 17:49:53
Hahaha, bij de volgende powerbuy komt er zeker weten ook een THX schild bij, gewoon omdat ik die ook mooi vond, en in eerste instantie geen keuze kon maken :D

Ik vind nergens foto's van jouw setup? :(

Ik merk idd dat alles een beetje overkill is, de ruimte loopt snel vol.. heb de speakers geluisterd op een oppervlakte van ongeveer 40 m2 (uiteraard ook andere indeling, vloerkleden etc), en daar klonken ze een stuk ruimtelijker, ik wet dus dat er meer uit de speakers te halen valt.
Moet het nu doen met een kleine ruimte, maar ik heb vooralsnog niets te klagen!

grtz!

Foto's of informatie over mijn setup, staat nog niet op dit forum...
Komt binnenkort wel, moet namelijk nog even mooie foto's enz enz. maken
dus binnenkort zijn er zeker foto's en informatie over mijn setup...

riesjdabietsj

Quote from: Frank.V on April 29, 2006, 19:12:40
Foto's of informatie over mijn setup, staat nog niet op dit forum...
Komt binnenkort wel, moet namelijk nog even mooie foto's enz enz. maken
dus binnenkort zijn er zeker foto's en informatie over mijn setup...
Ik wacht het af :D foto's van andere setups zijn altijd  O0


nog 2,5 week! :D I can't wait!
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3