Het Riesj theatertje:: Sonus Faber - Pioneer - SVS :: update april 2020

Started by riesjdabietsj, January 7, 2006, 02:28:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

Day oogt inderdaad wel een stuk strakker ook. Iig een erg mooie indrukwekkende sub om te zien! Wat voor driver zit hier in trouwens?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

riesjdabietsj

Quote from: Martijn90 on July 25, 2010, 22:15:42
Day oogt inderdaad wel een stuk strakker ook. Iig een erg mooie indrukwekkende sub om te zien! Wat voor driver zit hier in trouwens?

Hier zitten 2 x 12.3 drivers in. Was trouwens een kriem dat ding op de 1e etage te krijge. De komende tijd maar even niet verhuizen  :coffee:
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Peerless Monster

Quote from: Xander32 on July 25, 2010, 22:19:07


:o


Wow, wat een sub. Veel plezier ermee!



Sander.

Wat een beest he ;).
Gefeliciteerd Richard!!! ;D Ik hoop niet dat je hem in je eentje getild hebt?
Deze is namelijk niet te tillen ;D

Jouw ex-SVS doet het prima hoor.
Ik heb geen aardschuivingspieken gehaald, vanwege de buurtjes, maar wat een beest.

Ik hou je set in de gaten ;D ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

riesjdabietsj

Het rolscherm van 79inch is vervangen door een spanscherm van 100inch en ik moet zeggen:

Dat staat toch veel beter! O0

De SVS is verhuist naar midden-voor en zo op het gehoor is hij daar beter geplaatst. Foto's volgen maar eerst weer opnieuw genieten  :inlove:
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

denoontje

wat een beest! dat verdient een groot scherm!

De center steekt zo wel schril af

goeje upgrade

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

JeroenGRT

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Peerless Monster

Top Richard!
Doet deze SVS het nu veel beter dan het tonnetje ;).
Oh hier moet je ook een keer langs komen hoor.
Echt veeeeeeeeeeel beter dan de REL Stadium II (sorry voor de REL fans ;))
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WimB

Bij zo'n beest van een sub moet je zeker standaard vrijstaand wonen, zwaar isoleren of hele goeie contacten met je buren hebben.

riesjdabietsj

Dank allemaal  :D De center oogt inderdaad erg klein op de foto's, maar IRL valt het gelukkig nog wel mee  :worship:

@Rens, zodra ik in de buurt van Utrecht ben en kan een paar uurtjes vrij maken dan zie je mijn eigen uitnodiging wel komen ;) Ben benieuwd!
@Wim, het laatste ;) En zo veel verschil met een 'kleinere' sub? Mwaoh, t valt wel mee.. deze gaat dieper en kan meer druk geven maar het ligt ook aan het volume waarmee je speelt :)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

De Z5500 digital in de woonkamer aan mijn vriendin gedoneerd, en overgestapt op een simple maar ow-zo lekker klinkende stereo combi:
Sorry beterbeeldengeluid.nl, ik kwam deze toys in nieuwstaat 2e hands tegen ;)







Jullie zien:

Pioneer SX5080D KURO
Sony TA-V7700
2 x Sonus Faber Toy
"Custom Design" speakerstands
ps3 (die snel wordt vervangen door een nu nog defecte Marantz cd7300)

Excuses voor de wazige GSM kwaliteit foto's!  :>
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

bmateijsen


Peerless Monster

Lekker Richard!
Enne vriendin? Die Spaanse is het toch geworden ;). (is een mooie griet ;))...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

riesjdabietsj

Sow, lang geleden dat ik hier nog iets gepost heb.. shame shame shame!

Allereerst, het was niet mijn vriendin haha, maar EEN vriendin ;) Inmiddels woon ik samen en hebben mijn vriendin en ik een nieuw huisje betrokken.

Nieuw huis = nieuwe HT ruimte = nieuw spul = nieuwe foto's!

Hoe was het voorheen ingericht:











In het nieuwe huis dus ook aan aparte "HT" ruimte, met als grootste voordeel: ROLLUIKEN!













Specs:

- Pioneer LX-82 receiver
- Pioneer LX08 BD player
- Panasonic AX200E projector
- 100" Projecta screen
- Sonus Faber Toy Tower fronts and Toy center/rears
- SVS PB 12 plus/2 subwoofer
- Sony Playstation 3
- B&W P5 headphone

De ruimte is iets kleiner geworden vergeleken met de ruimte in het vorige huis en ook wat onpraktischer (check rechterfront en deur), maar het oogt wat nieuwer/mooier door de bouw en de laminaat vloer. Dit is huis is uit 2003, het vorige uit 1800 (en had lelijke vloerbedekking die ik er niet uit wilde halen (luiheid ten top!). In deze ruimte krijg ik de sub ook beter ingeregeld, wat me behoorlijk meevalt! De kamer is nl erg smal.

Hoe klinkt de pioneer/sonus faber combo? Erg goed moet ik zeggen! De Pio heeft genoeg vermogen om veel uit de fabers te halen, geluid komt goed los van de luidsprekers! Niet erg representatief, maar om een indruk te geven:

http://www.youtube.com/watch?v=XJsQVi00KMo&lc=tM9AS_ga3u5tKlNfi1rEZVoTKfPooIH5aiGon9poZ_g&feature=inbox


Wat nog te doen:
De boel wat gezelliger aankleden, heel misschien 1 muur *waar het scherm staat* een donkere kleur geven en wat subtiele plankjes ophangen! :)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Peerless Monster

Cool man!
Je sub heb ik inmiddels ook niet meer. Die heeft een andere vriendelijke baas overgenomen...
Die is er zeer content mee...

Maar eh ik wist dat het een vriendin van je was...
Maar gefeliciteerd dat je bent gaan samenwonen. Ook nog steeds in dat zuiden van het land ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

riesjdabietsj

Haha, nu weet ik hoe ik "je vriendin?" moet interpreteren... ;)
We wonen inderdaad samen in Maastricht, niet ver van het vorige adres, maar nu een huis.

De SVS weg en nu ook de Velodyne te koop zag ik? Wat ga jij je de komende tijd eenzaam voelen  :nopompom:
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Peerless Monster

Quote from: riesjdabietsj on August 26, 2011, 23:19:44
Haha, nu weet ik hoe ik "je vriendin?" moet interpreteren... ;)
We wonen inderdaad samen in Maastricht, niet ver van het vorige adres, maar nu een huis.

De SVS weg en nu ook de Velodyne te koop zag ik? Wat ga jij je de komende tijd eenzaam voelen  :nopompom:

Nee hoor.
De Velodyne wordt morgen ingeruild voor een 1500r. Ook geen verkeerde vermoed ik.
Maar geeft me iets meer lucht qua financiën in de stereo ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

riesjdabietsj

Mocht je die ooit weg willen doen....  :inlove:

Niet dat deze PB12/+2 weg moet maar wat meer ruimte in deze kamer kan geen kwaad.. en die 1500r is hard to find 2e hands  :coffee:

Geniet er van, je bevindingen lees ik graag terug in je topic  :pompom:
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Peerless Monster

Quote from: riesjdabietsj on August 26, 2011, 23:32:02
Mocht je die ooit weg willen doen....  :inlove:

Niet dat deze PB12/+2 weg moet maar wat meer ruimte in deze kamer kan geen kwaad.. en die 1500r is hard to find 2e hands  :coffee:

Geniet er van, je bevindingen lees ik graag terug in je topic  :pompom:

Ik schakel zo snel (ik heb de dd15 18 juni gekocht) en weer weer weg, dus geen tijd voor bevindingen ;).
Maar ik zal wel wat proberen rust te brengen... Hij is wel echt enorm inderdaad. Maar wordt de ruimte ergens anders voor gebruikt?
Niet toch? Dan is zo'n grote sub geen probleem... En hier ben je nog steeds welkom om te luisteren ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

riesjdabietsj

Nee, de ruimte is puur en alleen HT/muziek, maar optisch is het net niet mijn ding. De Sub kom ik nl nergens anders kwijt *gelukkig klinkt hij op die plek PRIMA!* maar daardoor kan ik het scherm niet lager bevestigen. Deze hangt nu nog iets te hoog. Een kleinere sub kan tussen de center en fronts in, center naar achteren tegen de muur en het scherm vervolgens omlaag :D

Utrecht was het, niet? Als ik weer in A'dam moet werken geef ik even een seintje!  :pompom:
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Peerless Monster

Quote from: riesjdabietsj on August 27, 2011, 22:11:29
Nee, de ruimte is puur en alleen HT/muziek, maar optisch is het net niet mijn ding. De Sub kom ik nl nergens anders kwijt *gelukkig klinkt hij op die plek PRIMA!* maar daardoor kan ik het scherm niet lager bevestigen. Deze hangt nu nog iets te hoog. Een kleinere sub kan tussen de center en fronts in, center naar achteren tegen de muur en het scherm vervolgens omlaag :D

Utrecht was het, niet? Als ik weer in A'dam moet werken geef ik even een seintje!  :pompom:

Moet je doen!
En er valt altijd te praten over de sub ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Didier

Omg Richard, deze sub is nog groter dan de vorige?!? Whoop, Whoop!

Kan me zo voorstellen dat je met je ht bent moeten verhuizen naar een aparte kamer  :D