optoma HD81

Started by ACQUA, January 5, 2006, 18:20:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Akosoft

#25
Wij wachten, en met ons velen, met smart af....  O0 laat maar komen dat ding....

Ik gok / hoop op een prijskaartje van nipt onder de € 5500.--  ;)

Audiofiel

Quote from: Akosoft on July 13, 2006, 16:43:50
Ik gok / hoop op een prijskaartje van nipt onder de € 5500.--  ;)

Verkocht! :-*
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Akosoft

#27
Quote from: Audiofiel on July 13, 2006, 17:06:22
Verkocht! :-*

Misschien kunnen we korting krijgen??  8) 8) powerbuy iemand gheghe  :D

Kjelt

#28
Ik had geen zin meer om te wachten en ben voor de H79 gegaan.
De H79 kost momenteel 3300 euro en heeft 2,25x minder pixels als de H81 dus deze zou dan 7400 euro gaan kosten  :P

Maar ff serieus de H79 was lange tijd 5000 euro en was 1) niet de eerste processor met deze chipset resolute en 2) had geen externe scaler/deinterlacer. Het zou me verbazen als de H81 voor deze prijs zal worden geleverd, misschien na een of anderhalf jaar  ;)

Akosoft

Quote from: Kjelt on July 13, 2006, 17:10:12
Ik had geen zin meer om te wachten en ben voor de H79 gegaan.
De H79 kost momenteel 3300 euro en heeft 2,25x minder pixels als de H81 dus deze zou dan 7400 euro gaan kosten  :P

Maar ff serieus de H79 was lange tijd 5000 euro en was 1) niet de eerste processor met deze chipset resolute en 2) had geen externe scaler/deinterlacer. Het zou me verbazen als de H81 voor deze prijs zal worden geleverd, misschien na een of anderhalf jaar  ;)

Laat ons toch ff dromen joh.....  8) O0

Audiofiel

Quote from: Kjelt on July 13, 2006, 17:10:12
De H79 kost momenteel 3300 euro en heeft 2,25x minder pixels als de H81 dus deze zou dan 7400 euro gaan kosten  :P

Sinds wanneer bestaat er een vaste prijs per pixel? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

indy500

Je zal zien als deze een tijdje op de markt is kan je hem kopen voor rond 4000,- euro en minder.

Even geduld hebben. ;D

Kjelt

Quote from: Audiofiel on July 13, 2006, 17:23:55
Sinds wanneer bestaat er een vaste prijs per pixel? ::)
Had ik er een  ;D achter moeten zetten ipv een  :P        ???

Akosoft

Quote from: Starred on January  9, 2006, 09:14:08
Het schijnt dat de HD81 gewoon een quick & dirty response is op de Sony Ruby  :-\
Men heeft een bestaande presentatieprojector gepakt en daar de nieuwe chip ingegooid en een scaler aangeplakt. Daarom is de behuizing een bekend model, zit er nu ook nog geen iris op en ook geen lensshift  :-[
Waarschijnlijk wordt hij begin 2007 alweer vervangen door een ander model.

Hoe kom je hierbij? Bron bv.? Lijkt mij namelijk sterk, een projector als deze knutsel je lijkt mij niet ff in een middagje in elkaar, toevallig omdat Sony een keer iets maakt dat werkt....  ;)

Akosoft

Op www.optoma.com staat de handleiding wel van de scaler. Wordt ook voor de hd7300 gebruikt. Je krijgt gewoon 1 hdmi kabel tussen scaler en hd81. Op de scaler kun je dan vervolgens meerde apparaten via hdmi, component of whatever met korte kabels aansluiten. De scaler is ook up to graden, wat op zich wel mooi is via de rs232. Je kunt de scaler wel met een speciale beugel aan de muur of plafond ophangen. Met de afstandbediening kun je alles aanpassen en desgewenst op je eigen native resolutie laten uitsturen.  :D

riwi

#35
Ziet er netjes uit die handleiding.
Wel een aparte constructie met die HT receiver HDMI doorlus toestand. Maar als het werkt why not.

Hopelijk kan de scaler ook 1080p in pass through mode aan (als input). De handleiding geeft aan max 1080i input (om te bewerken), maar zonder bewerking zou het fijn zijn als ie 1080p kan doorlussen.

verder nieuws over de streetprice $5999 http://www.projectorcentral.com/projector_news071706.htm
Hopelijk is deze prijs wel inclusief de scaler.

Akosoft

Naar het zich laat aanzien heeft de hd81 een offset van 36,2%  :o

Mensen met een erg laag plafond moeten wellicht uitwijken ben ik bang....  ;)

Kjelt

Quote from: Akosoft on August  2, 2006, 16:13:06
Naar het zich laat aanzien heeft de hd81 een offset van 36,2%  :o

Mensen met een erg laag plafond moeten wellicht uitwijken ben ik bang....  ;)

Ach als je 8 mille kunt schuiven voor een projector kun je er ook nog wel 4 schuiven voor een hoger plafondsparing annex platformpje in de slaapkamer  ;D

Akosoft

Quote from: Kjelt on August  2, 2006, 16:37:23
Ach als je 8 mille kunt schuiven voor een projector kun je er ook nog wel 4 schuiven voor een hoger plafondsparing annex platformpje in de slaapkamer  ;D

Verhuizen is ook een optie!, als ie maar hangen kan..........  >:D

Audiofiel

Quote from: Akosoft on August  2, 2006, 16:13:06
Naar het zich laat aanzien heeft de hd81 een offset van 36,2%  :o

Mensen met een erg laag plafond moeten wellicht uitwijken ben ik bang....  ;)

Dan hang je hem toch schuin? >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Starred

Quote from: Akosoft on July 14, 2006, 15:47:55
Hoe kom je hierbij? Bron bv.? Lijkt mij namelijk sterk, een projector als deze knutsel je lijkt mij niet ff in een middagje in elkaar, toevallig omdat Sony een keer iets maakt dat werkt....  ;)

Dat was een tijdlang de gedachte die heerste op AVS. Vergeet even niet dat dit immiddels 8 maanden geleden speelde  ::)

Akosoft

Quote from: Starred on August  2, 2006, 20:30:11
Dat was een tijdlang de gedachte die heerste op AVS. Vergeet even niet dat dit immiddels 8 maanden geleden speelde  ::)

Als ik het goed gelezen heb heeft men bewust een 910 genomen omdat de nieuwe chip hier in past en hij een zeer goede lens heeft waardoor een zeer helder en scherp beeld gekregen kan worden, wellicht beter dan de Ruby. Nadeel is wel dat geen lens shift mogelijk is en je door die chip een vrij hoge off set krijgt van 36,2%  :)

Starred

Pricing is set at $6999 (list)

bmateijsen

Quote from: Starred on August  8, 2006, 23:36:08
Pricing is set at $6999 (list)

Inclusief de bijbehorende scaler?

Starred

Quote from: bmateijsen on August  9, 2006, 09:57:25
Inclusief de bijbehorende scaler?

Yep. En de eerste exemplaren worden deze week uitgeleverd in de VS, dus reviews zullen wel snel volgen

riwi

Ik lees toch ook weer verhalen dat er toch een RS232 kabel tusen de scaler en de HD81 moet. De scaler ontvangt dan alle IR signalen avan de afstandbediening en sluist die via rs232 door naar de projector.

listprice $7000 klinkt goed misschien komt de streetprice dan zelfs onder de $6000.
Met de nieuwe Sony Pearl op komst in deze zelfde prijs regio wordt het erg interessant komende maanden.

36% offset lukt wel bij mij. De longthrow 384 - 469 cm afstand PJ-scherm voor 210cm breed scherm vergt meer aanpassing.

jaco

Er was toch ook een H80 ooit aangekondigd welke geen scaler zou hebben. Maar daar lees je op AVS weining meer over.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

Ik heb natuurlijk al een goede scaler, dus een H80 mits die goedkoper is zou een betere optie voor mij zijn.
Ik zal AVS in de gaten houden voor de 1e reviews, als zijn er hier meestal mensen sneller met de nieuwtjes, dan zie ik ze toch wel (bedankt)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

riwi

Let bij een eigen scaler wel op dat de HD81 projector alleen 1080p zal accepteren. In het geval van de Crystalio2 zal dat geen probleem zijn, maar met een 2300 weet ik het niet zeker hoe de 1080p gemaakt wordt in de Crystalio1 en ben je misschien beter af met de meegeleverde scaler.

Teejoo

Quote from: riwi on August  9, 2006, 12:11:19

36% offset lukt wel bij mij. De longthrow 384 - 469 cm afstand PJ-scherm voor 210cm breed scherm vergt meer aanpassing.
Bij mij zou die 469 heel mooi uitkomen. Hoe zit het nou ook al weer met die offset?? Hoe bereken je die?