Pioneer 656A

Started by FrankL, October 18, 2002, 09:59:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrankL

Ik zie in de online shop nu ook de Pioneer 656A staan (regiovrij/RCE-proof).

Is bij deze speler Macrovisie ook uitgeschakeld?
(Mijn projector kan niet tegen macrovisie)
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

Hij is NIET projector friendly.
Ik zal wel even voor je informeren of dit alsnog kan.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Hi,

We kunnen speciale boards ervoor leveren, kosten liggen tussen de € 60,00 - € 75,00.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

Hoi,

Bedankt voor het nakijken.

Wat doet zo'n board precies? Als dat het video-signaal aanpast, gaat dat dan niet ten koste van de beeldkwaliteit?

Groeten, Frank
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

Beeldkwaliteit wordt niet nadelig beïnvloed.
Het is een board dat binnenkort ook als scart kabel wordt geleverd.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

Maar hoe werkt zo'n board dan?

En heeft de inbouw nog invloed op de garantie?
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

Inbouw heeft altijd gevolgen voor de garantie, immers zodra de kap losgaat ben je je garantie kwijt.

Het board haalt gewoon de MV pulsen weg, net als de bekende copy busters.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

Tja, 700+ Euro uitgeven en dan geen garantie hebben, vind ik helemaal geen goed idee.

Het wordt je zo niet makkelijk om je geld uit te geven:
Ik was al 2 maanden volledig van plan om deze speler te kopen. En wat gebeurt er....
- de winkelprijs in Duitsland is ongeveer 500 EUR. In NL is de winkelprijs ongeveer 30% hoger. We worden hier dus gigantisch genaaid door Pioneer
- die 30% uitbuiting is misschien nog overheen te komen... Maar de speler is niet eenvoudig aan te passen voor macrovisie. Je moet dus nog eens flink extra betalen om een stoorsignaal te laten verwijderen dat er bewust door Pioneer is ingebracht en je beeld beinvloedt (belachelijk!). En met verlies van garantie!

let wel, dit is geen kritiek op ITC. Ik ben gewoon pissig op Pioneer.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

 ;D
en hoe dacht je dat wij ons voelen met dat gek***t van DLD.
Het is inderdaad niet meer leuk om audio producten te leveren van de meeste leveranciers.

De eisen voor de dealers zijn belachelijk en dan mag je ook nog 30% meer rekenen dan in DLD en aan marge 10% overhouden.

In DLD kun je zo dealer worden en zijn de marges een stuk hoger.

Tja,
Als over 2 jaar er geen enkele audio zaak meer is in Nederland dan zullen ze nog wel eens terug gaan denken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MdB

QuoteTja,
Als over 2 jaar er geen enkele audio zaak meer is in Nederland dan zullen ze nog wel eens terug gaan denken.
Je bent nog redelijk optimistisch Frank :), helaas het duurt nog minimaal 8 jaar zei ik als pessimist ;D
Veranderingen gaan langzaam, zie de CD-verkoop.
Beter duur dan niet te koop.

FrankL

De marketing-afdeling moet toch ook door gaan krijgen dat ze zo allerlei chagrijnige klanten krijgen. Iedereen die een beetje vooronderzoek doet (in al die Duitse hifi/videobladen die hier in de winkel liggen, of via het internet) ziet toch direct dat we hier in Nederland besodemieterd worden?
Ik vind het maar een vreemde zaak.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

MdB

QuoteIk vind het maar een vreemde zaak.
Nou, niet echt! Bedrijven doen inderdaad onderzoek en weten inderdaad hoe ze de markt moeten bedienen maar hier zit wel de gedachte achter om gemaximaliseerde opbrengsten voor elkaar te krijgen. Bijvoorbeeld, stel je hebt een produkt, je hebt het op de markt gekregen door je merknaam en/of advertentie en/of door positieve resentie en/of wat voor manier (hopelijk door goede kwaliteit ;D). Als jij zou mogen kiezen uit één van de bovenstaande manier wat kies je dan. Dan zou je kiezen voor de manier die minimaal kost en maximaal oplevert. Dus NIET goedkoop aanbieden en veel verkopen maar net doen of het goedkoop is en genoeg verkopen terwijl je er NIETS voor hoeft te doen (uitzonderingen daar gelaten).

Dit is typisch Nederlands, Benelux en later ook Europa :'(. Alle logistieke en economische handelingen zijn al jaren vastgelegt door slimme mensen die nu veel verdienen. En de concurentie dan, nou wil je echt concureren in Nederland dan moet je een grote speler zijn op de markt en breng daar als starter maar gelijk maar een miljoen per zakenpartner mee want andere mogelijkheden zijn goed dichtgespijkerd door de gevestigde ondernemers en wetgeving. Maar de regering wil toch concurentie op de markt hebben, nou geloof je het zelf hahahaha ;D ;D

Weet je waarmee je Nederlandse bedrijven echt tot wanhoop kan krijgen op dit moment, KOOP niet in Nederland maar bij defect (garantie) wel laten repareren op kosten van de Nederlandse importeur. Moet je kijken hoe moeilijk ze gaan doen, maar met de europeese consumenten regels wel VERPLICHT zijn tot garantie uitvoering. ;D ;D ;D ;D
Beter duur dan niet te koop.

Eddy

Ik was ook eens aan het rondzien voor een 656.
Hier in Belgie vragen ze minstens 700 euro. Wat moet je dan denken als consument? Even zoeken op internet en je hebt er al eentje in DL regiovrij voor 520 euro, incl porto kosten. Mijn lokale hifi zaak voor 180 euro sponseren is toch wat veel. Binnenkort komt er een grote Duitse hifi winkelketen naar centrum Antwerpen. Mediamarket of zoiets. Benieuwd wat dat gaat geven. Die zaak zou met heel scherpe prijzen komen, en de hele range hifi verkopen vanaf het mp3 playertje tot de hi-end toestanden. Misschien gaan dan de ogen van de Belgische groothandelaren eens open?

Eddy

Henk

#13
Zoals hierboven al gezegd is: het is niet direct je lokale hifi-boer die je sponsort, maar meer de fabrikant en de importeur.

Verwacht op hardware gebied niet al te veel van de 'Mediamarkt' (in Nederland zijn er nu 9 vestigingen). Ze hebben weliswaar soms heel scherpe aanbiedingen (zowel op software als hardware gebied), maar de meeste prijzen liggen ongeveer op hetzelfde niveau als de bestaande winkelketens. Men koopt de spullen namelijk in bij dezelfde groothandels (i.e. er vindt, voor zover ik het weet, geen parallel-import plaats).

De enige uitzonderingen hierop zijn de Top-100 CD's: die worden doorgaans voor 15 Euro verkocht.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview