Test jezelf: Boventonen of Ondertonen?

Started by Ettepet, January 5, 2006, 10:49:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ben jij gevoeliger voor Boventonen of Ondertonen?

Extreem ondertonen (-1 tot -0.5)
15 (16.1%)
Enigszins ondertonen (-0.4 tot -0.1)
17 (18.3%)
"Neutraal" (0)
21 (22.6%)
Enigszins boventonen (0.1 tot 0.4)
19 (20.4%)
Extreem boventonen (0.5 tot 1)
21 (22.6%)

Total Members Voted: 89

Erik

#25
Quote from: jowi on February 10, 2006, 20:10:20
"Ihr persönlicher Hörtypus ist: Obertonhörer mit einem Index von 0,2"

Nu nog weten wat dat precies betekend zonder dat ik het blad lees :-\
Jowi je zondigt  :o wat is het volgende? Overmatig uitroeptekengebruik.  ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jowi

Quote from: Erik on February 10, 2006, 20:39:45
Jowi je zondigt  :o wat is het volgende? Overmatig uitroeptekengebruik.  ;)
Ik ben helemaal in de war van die pieptoontjes... volgens mij hoorde ik ook stemmen achterstevoren door die tonen heen... :)

Erik

ROTFL ;D  morgen ook maar eens de test doen, alleen eerst al dat leeswerk trekt me niet zo  :-\
Is er ergens een samenvatting in 5 zinnen incl wizard?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Audiotwin

Tevredenheid!!!

Ettepet

#29
Ik heb een gebruikersvriendelijkere versie opgestuurd naar Patrick.  De teksten zijn vertaald naar het Nederlands en het geheel in twee eenvoudig begrijpbare zipjes ingedeeld.  Ik zal een linkje plaatsen in de openingspost.

In het maart-nummer (3/2006) van het blad "Audio" komt een voorlopige uitslag van de bevindingen gedaan via hun site. :)

myself

#30
Grundtonhörer mit einem Index von -0,7. (op mijn pc, moet hem dus ook nog even op mijn set doen)

audio volgende maand dus maar in de gaten houden  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

aMUSEd

#31
-0.83.. op de laptop. Oei, ik ben een grondtoon-extremist.
Bij een aantal paren hoor ik zowel oplopend als aflopend maar ik heb genoteerd wat er als eerste in mij op kwam. Ik kan meeste muzieksoorten wel waarderen behalve moderne (improvisatie) jazz  :P .. heb een voorkeur voor pop/rock en dan met name Britpop/rock.

Ettepet

#32
Quote from: myself on February 11, 2006, 16:45:21
Grundtonhörer mit einem Index von -0,7. (op mijn pc, moet hem dus ook nog even op mijn set doen)

Ik kwam zo snel ook uit op -0,5 op mijn pc-speakertjes.  Blijkbaar zijn er verschillen!  Ik ga de onderzoeker nog vragen wat de minimumeisen zijn en het frequentiegebied van de testtonen. :)

Quoteaudio volgende maand dus maar in de gaten houden

Zal binnen een week in de winkels liggen (of ligt er al?). ;)

Ettepet

Ondertussen zijn de meer begrijpbare versies van de bestanden geplaatst, en is de openingspost aangepast.  Patrick nogmaals bedankt, ;) en succes allen met het uitvoeren van de test!

Uit de openingspost:

Hier kun je de test en score vinden:
- Test "Boventonen / Ondertonen"
- Bepaal je Score

reMC


Ettepet

#35
Quote from: reMC on February 11, 2006, 20:01:08
Mijn score: 0.16

Die score kan helaas niet! :)  Het is een geheel getal gedeeld door 12:  0.16 = 4 / 25, dus zelfs al tel je een twijfelgeval niet mee dan kom je er nog niet... ;)
--
edit, voor iedereen: je kunt je score bij een fout altijd nog na afloop aanpassen in bovenstaande poll. 8)

Jordis

Ihr persönlicher Hörtypus ist: Grundtonhörer mit einem Index von -1,0

lekker extreem ;D
Nu afwachten wat we hiermee wijzer worden.
Primare - Dynaudio - QED - Nordost

Ettepet


reMC

#38
Ik had 7 boventonen en 5 grondtonen. 7-5= 2.
2 / 12 = 0.1666666 ofwel 0.17 dan ;)

...

Ettepet

#39
Quote from: reMC on February 11, 2006, 20:21:29
Ik had 7 boventonen en 5 grondtonen. 7-5= 2.
2 / 12 = 0.1666666 ofwel 0.17 dan

Opgelost! ;D

Je was ook de eerste met een niet "normaal" afgeronde score, vandaar het misverstand! ;)

reMC

#40
Quote from: Ettepet on February 11, 2006, 20:26:28
Opgelost! ;D

Je was ook de eerste met een niet-afgeronde score. ;)

:D

Komt overigens wel een beetje overeen (in ieder geval niet het tegenovergestelde ;)) met mijn 'voorspelling':

Quote from: reMC on January  5, 2006, 16:26:52
Ik heb de test niet gedaan maar ik vind boventonen in ieder geval interessanter. Die kunnen instrumenten laten 'zingen' en dat maakt het voor mij heel echt. Het is overigens natuurlijk een en-en verhaal. Zonder het een wil je het ander niet ;)

Martin_M

Ik had hier op m'n PC (met Kef speakertjes) een score van -0.17.

Zal 'm nog eens herhalen op de 'gewone' set.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

myself

ik ben idd benieuwd of ik op mijn normale set een andere uitslag krijg.

Is er iemand die het al op de pc en eigen set geprobeerd heeft?

een gewone set zal wat meer lage tonen produceren dus waarschijnlijk krijg je daar ook een andere uitslag op
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

kit-kat

Ik heb de test uitgevoerd. Ik heb geluisterd via een koptelefoon aangesloten op de PC.
Dus misschien niet zo heel erg betrouwbaar. ::)

Ik kwam op 6 G en 6 B tonen.
Dus score 0,0   
"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

)p(

#44
4 / 12 = 0.333

Gestest op de stereo set.
Ik hou wel van heel heldere speakers die veel detail in het hoog laten horen. Dat is dus wellicht niet zo toevallig...

peter

Wowly

- 0.16 op de set van de pc (vrij aardige speakers)

dus een aardig gemiddelde luisteraar met een lichte voorkeur voor grondtonen....

Wowly

jowi

Op de PC had ik 0.2, op de installatie 0.3, dus wel iets verschil maar übertonen it is!

)p(

Quote from: jowi on February 11, 2006, 23:15:52
Op de PC had ik 0.2, op de installatie 0.3, dus wel iets verschil maar übertonen it is!

hehe jij hebt op jouw kefs precies dezelfde score als ik op de mijne...

peter

beunky

10 B, 2 G... maakt 0,7 :)
Op een goeie Sennheiser, via de pc :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

jowi

Quote from: vpv on February 11, 2006, 23:27:41
hehe jij hebt op jouw kefs precies dezelfde score als ik op de mijne...
Haha ja, of jij hebt op je kef's bijna dezelfde score als ik op de pc speakers ;D  ;D ;D
Ik vraag me af hoe groot de invloed van de installatie/speakers is. Ik heb het idee dat het niet zoveel uitmaakt.