Stereo Meet & greet/luistersessie bij Eric_audio

Started by myself, January 5, 2006, 01:36:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

advr



Mooi verhaal Marcel ;D

Een tijdje terug heb ik ook de mooi installatie van Eric mogen bewonderen. Sommige dingen die je schrijft herken ik wel. De installatie van Eric is gericht op massale orkesten (daar hou ik ook erg van) en dat komt er dan ook geweldig mooi uit. :o
Helaas is zijn huis verkeerd gebouwd.. ;D De tuindeur is te ver uit de hoek waardoor de linker box teveel tegen de muur staat. Maar de lange ruimte (met ooit een paar akostische tekeningen aan de muur) maakt het wel mooi, het geluid kan daardoor lekker weg. Ook goed voor de lage tonen die nu eenmaal een lange golflengte hebben.  O0
Ik heb ben ook ingesteld op details, soms op het erge af, en dat is iets minder bij Eric maar dat kan ook aan de Qed ls kabel liggen. Met een groot orkest is het ook wel lekker dat er ruimte tussen de boxen aanwezig is om er een volledig orkest tussen te zetten.
De Chord heeft een enorme power in zich en is snel.  ;D De Wadia is een pracht cd speler. Een mooie combi in het geheel, die zeker nog een flinke stap kan maken met mooie bekabeling!!
Maar eerst de salontafel plus een paar stoelen. Volgens mij is het uitverkoop bij Ikea...

Ad.





Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

R


myself

Quote from: advr on January  7, 2006, 10:50:07
Maar de lange ruimte (met ooit een paar akostische tekeningen aan de muur) maakt het wel mooi, het geluid kan daardoor lekker weg. Ook goed voor de lage tonen die nu eenmaal een lange golflengte hebben.  O0
Met een groot orkest is het ook wel lekker dat er ruimte tussen de boxen aanwezig is om er een volledig orkest tussen te zetten.
daar krijgt het orkest nu ZEKER de ruimte voor. Die zal zich lekker kunnen ontwikkelen. We hebben die avond geen groot orkest gedraaid maar de wat complexere muziek had idd genoeg ruimte om her en der een instrument neer te zetten  8)
Quote
De Chord heeft een enorme power in zich en is snel.  ;D De Wadia is een pracht cd speler. Een mooie combi in het geheel, die zeker nog een flinke stap kan maken met mooie bekabeling!!
8) zeker een mooie combi. Daar zouden heel veel mensen heel gelukkig mee worden  ;D 8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

eric_audio

Quote from: advr on January  7, 2006, 10:50:07
Volgens mij is het uitverkoop bij Ikea...

Helaas, zoals ik geen goedkope hifi smaak heb, heeft mijn vrouw geen goedkope smaak op het gebied van meubelen...
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

myself

Quote from: eric_audio on January  7, 2006, 12:49:59
Helaas, zoals ik geen goedkope hifi smaak heb, heeft mijn vrouw geen goedkope smaak op het gebied van meubelen...

dan is het in ieder geval wel eerlijk verdeeld  :P ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

advr

#55
Quote from: eric_audio on January  7, 2006, 12:49:59
Helaas, zoals ik geen goedkope hifi smaak heb, heeft mijn vrouw geen goedkope smaak op het gebied van meubelen...


Hoi Eric,

Nog de beste wensen ;D

Je merkt het we denken allemaal met je mee 8)

Maar als die eettafel plus klapstoelen er staat kun jij tenminste voor een setje kabels gaan sparen.

Groet,
Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Voor wat een beetje eettafel plus stoelen kost kun je aardig je set opnieuw bekabelen ;D

Maar een mooie eethoek is ook prachtig! Daar heeft Gaby dan wel gelijk in.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

myself

Quote from: FrenkB on January  7, 2006, 14:50:00
Voor wat een beetje eettafel plus stoelen kost kun je aardig je set opnieuw bekabelen ;D
ik weet het  :-\ heb op 31-dec ook die aankoop gedaan (de WAF moet ook wat he)  ;D ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

#58
voorlopige conclusie

voor zover je van een conclusie mag spreken, maar een aantal dingen zijn me nu bijna een week na het luisteren nog steeds bijgebleven:
- Snelheid: dat heeft de Chord zeker. Dit is vooral in de lage tonen te horen, maar ik merk nu ook dat dit ook terug te vinden is in de rest van het frequentiegebied. Bij gitaren hoorde ik dat meteen, maar ook bij stemmen(bijv bij de Corrs) kun je horen dat de noten gewoon lekkerder hun str** euh mond uitkomen  ::) Ze klinken iets minder vermoeid en zijn nog beter verstaanbaar
- uitbreiding frequentiegebied aan de onderkant. Dit is echt opvallend. Het gaat allemaal gewoon nog dieper en nog makkelijker in de lage tonen, terwijl de controle op de speakers maximaal blijft  8)
- nu ik ook weer naar mijn set geluisterd heb, blijft opvallen dat de diverse stemmen/instrumenten bij eric heerlijk ver uit elkaar staan, dus het zwart tussen de instrumenten is zeker aanwezig. Aan de andere kant is het ook opvallend dat de afbakening van de instrumenten niet haarscherp is, meer een vloeiend einde van een instrument. Dit zal een combinatie van akoestiek, toe-in, kabels etc zijn.
- ik hoor iets minder ruimte informatie, zeg maar de ruimte waarin gezongen wordt. Die kleine echo-tjes sprongen er niet helemaal uit.
- geluid komt zeker los van de boxen.

kortom, ik geloof zeker dat deze basis erg mooi is en dat je door wat fijntunen een heerlijk systeem kunt krijgen. Vooral met grote orkesten moet dit geweldig klinken. De stage nu is erg, erg groot. Jammer dat we daar net niet meer aan toe gekomen zijn. In ieder geval is bijna alles wat ik in muziek zoek hierin terug te vinden. De kleine dingen die ik miste zijn mogelijk het gevolg van akoestiek, synergie tussen kabels etc etc etc.

Alles moet natuurlijk wel in de juiste proporties gehouden worden. De amp+pre/CD die eric heeft, is ongeveer 3x zo duur als mijn receiver+cd speler(vergeleken met nieuwprijs wel te verstaan) dus het mag ook wel veel mooier klinken. Maar goed, hiernaar was ik op zoek en Eric heeft me de kans gegeven om de verschillen met een veel betere akoestiek icm een mooie set te laten horen. Een gedenkwaardige dag.

Maar wat betekend dit nu voor mijn eigen set?
Nou........ ik heb zoveel indrukken op gedaan, mooie dingen gehoord en zaken waarvan ik denk dat ze aan de setup zouden kunnen liggen en en en en en en ....  ;) dat een second opinion niet verkeerd zou zijn. Een ander, zeer vriendelijk forumgenoot, heeft me meteen deze kans geboden. Met het geluid van Eric zijn chord nog vers in het achterhoofd, ga ik kijken of dit geluid ook in een andere ruimte/setup hetzelfde klinkt, zodat ik definitief de karakteristieken van Chord op B&W kan gaan definieren voor mezelf.

Een zeer leerzame, leuke uitbreiding van deze mooie hobby  ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Na riwi dan toch maar een keer knopen hakken???

myself

Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

het begint er trouwens op te lijken dat sinds jouw bezoek (Ruben) mijn akoestieke problemen een stuk minder zijn geworden. Ik hoorde idd nog wel verschil met de setup bij Eric, maar lang niet zo extreem als ik gedacht had (en dus zo extreem als wij het toen hoorde). Het toen extreem naar voren halen en toen je weg was ze ergens halverwege neergezet heeft het beeld behoorlijk opgeknapt.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Mooi om te horen. Was ook zeker een leuk avondje. Het wordt tijd dat je wat nieuws koopt, dan doen we het een keer over. Volgens mij ben jij aan de beurt om te kopen :P

myself

Quote from: Ruben on January 10, 2006, 00:32:34
Mooi om te horen. Was ook zeker een leuk avondje. Het wordt tijd dat je wat nieuws koopt, dan doen we het een keer over. Volgens mij ben jij aan de beurt om te kopen :P

;D ;D ik heb nieuwe rears, telt dat ook ?  :D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R


myself

aanvulende conclusie  :P

gevaarlijk hoor om naar een mooie set te luisteren. Thuis klinkt het dan meteen een heel stuk minder  :-\
Een chord is natuurlijk supersnel (alleen spectral is nog sneller  ;D) dus dan klinkt het thuis gewoon ineens een stuk stroperiger.

Het klinkt bij mij thuis als een soort intiem concertpodium, terwijl er bij eric een compleet groot orkest in zijn huis past. Ook zit Eric verder van de boxen af, waardoor het geluid zich nog beter kan ontwikkelen en de boxen gewoon beter verdwijnen.

Verder valt me nu eigenlijk pas op dat ik bij Eric totaal geen last had van scherpte/metaal in het geluid. Ook daarmee is duidelijk wat ik nog met finetunen kan bereiken.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

eric_audio

Quote from: myself on January 11, 2006, 11:25:05
Verder valt me nu eigenlijk pas op dat ik bij Eric totaal geen last had van scherpte/metaal in het geluid. Ook daarmee is duidelijk wat ik nog met finetunen kan bereiken.

En dat is toch wel iets wat vaak als nadeel van de Nautilus serie wordt opgegeven.

Ik voel me trouwens zeer gevleid door je over het algemeen erg positieve verhaal over mijn set. Ik zit zelf meteen weer met meer plezier te luisteren...
Maar je hebt natuurlijk hier en daar ook duidelijk aangegeven waar het beter kan. Dat zijn meestal punten waarvan ik me zelf al bewust was, maar zo'n second opinion is dan altijd nuttig. Zoals ik al eerder gezegd heb, de upgrade die voor 2006 op het lijstje staat, is het nu echt goed krijgen van de bekabeling. Dat gaat niet goedkoop worden (maar dan heb je ook wat, zegt men dan). Ik wil het nu graag in een keer goed doen.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

bmateijsen

Quote from: myself on January 11, 2006, 11:25:05

Een chord is natuurlijk supersnel (alleen spectral is nog sneller  ;D)

Is dat zo?? Spectral is erg gaaf op Avalon bijvoorbeeld, maar geen idee of het sneller is...

Audiofiel

Quote from: bmateijsen on January 11, 2006, 11:56:58
Is dat zo?? Spectral is erg gaaf op Avalon bijvoorbeeld, maar geen idee of het sneller is...

Spectral is inderdaad heel snel, maar het is natuurlijk wel een Job-implementatie, net als Goldmund.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

eric_audio

#69
Quote from: bmateijsen on January 11, 2006, 11:56:58
Is dat zo?? Spectral is erg gaaf op Avalon bijvoorbeeld, maar geen idee of het sneller is...

Iedereen heeft het altijd over de Spectral/Avalon combi (of nog liever de heilige drieeenheid Spectral/Avalon/MIT), en dat komt vooral door de opstelling van Spectral zelf, dat begrijp ik ook wel. Maar waarom zou Spectral het niet goed doen op andere speakers? Ik heb de Spectral DMA-100S eens gehoord op een N803, en dat was erg goed hoor.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

myself

#70
Quote from: eric_audio on January 11, 2006, 11:36:47
Ik voel me trouwens zeer gevleid door je over het algemeen erg positieve verhaal over mijn set. Ik zit zelf meteen weer met meer plezier te luisteren...
;D het is ook gewoon een erg mooie set.  8)
Quote
Maar je hebt natuurlijk hier en daar ook duidelijk aangegeven waar het beter kan. Dat zijn meestal punten waarvan ik me zelf al bewust was, maar zo'n second opinion is dan altijd nuttig.
second opinions zijn idd handig  ;) maar iedereen maakt keuzes omdat we allemaal muziek op een andere manier beleven. Voordeel van verschillende sets horen is dat je zaken kunt vergelijken en ook weet waartoe sommige apparatuur toe in staat is.
Quote
Zoals ik al eerder gezegd heb, de upgrade die voor 2006 op het lijstje staat, is het nu echt goed krijgen van de bekabeling. Dat gaat niet goedkoop worden (maar dan heb je ook wat, zegt men dan). Ik wil het nu graag in een keer goed doen.
ik denk idd dat je met nog mooiere bekabeling je set helemaal af kunt maken. En dan kan het nog grotere genieten beginnen  8) Die bekabeling en mogelijk nog iets met je boxen schuiven zijn zaken die je set nog eens 10-20% mooier kunnen maken. In dergelijke sets blijft het natuurlijk over nuances gaan en niet meer over drastische wijzigingen. Je huidige kabels zijn niet slecht, het kan alleen nog net iets mooier
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Quote from: Audiofiel on January 11, 2006, 12:03:31
Spectral is inderdaad heel snel, maar het is natuurlijk wel een Job-implementatie, net als Goldmund.
Job-implementatie ???

recenties en meningen van mensen die spectral hebben geven idd aan dat er gewoon niets snellers bestaat. Spectral heeft ook een enorme bandbreedte en noemt bijv ook de rise times and settling in hun beschrijvingen. Doe je alleen als je daarmee iets wil aangeven. Spectral is alleen bere duur
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

jan-rotterdam

Quoterecenties en meningen van mensen die spectral hebben geven idd aan dat er gewoon niets snellers bestaat. Spectral heeft ook een enorme bandbreedte en noemt bijv ook de rise times and settling in hun beschrijvingen. Doe je alleen als je daarmee iets wil aangeven.

Spectral is inderdaad een van de snelste versterkers ter wereld, of er niets snellers bestaat durf ik niet te zeggen maar ik weet wel dat Goldmund minimaal gelijkwaardig is  ;)

Link naar PDF bestand van een Goldmund Telos-600 mono eindversterker

QuoteSpectral is alleen bere duur

He, Goldmund ook  ;D

Groeten Jan

garmtz

Ik vind zowel Spectral als Goldmund toch wel anders klinken dan Chord...

Spectral vind ik erg onverbiddelijk (dat wil zeggen, ALLES wordt blootgelegd, ook alles wat fout is gegaan bij het opnemen) en Goldmund vind ik wel ERG clean en netjes. Chord vind ik wat dat betreft net meer warmte hebben en wat minder onverbiddelijk.

Maar alledrie de merken hebben zeker wel de overeenkomst snelheid!

myself

Quote from: jan-rotterdam on January 11, 2006, 20:11:55
Link naar PDF bestand van een Goldmund Telos-600 mono eindversterker
wat een beest zeg.
Trouwens die spectral heeft een erg lage WAF. Toen mijn vriendin die net zag zei ze: worden die standaard met gordijntjes geleverd om hem achter te zetten?? Het ziet er idd wel heel erg antiek uit. jaren 60 ofzo.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip