vhs band kopieren op dvd

Started by eclipse, January 4, 2006, 22:44:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eclipse

Hoi,

Ik heb sinds kort de sony rdr HX-710 gekocht. Nou heb ik nogal wat originele videobanden die ik op DVD wil zetten, je begrijpt het al....hier blijkt dus ook een kopierbeveiliging op te zitten. volgens mij is dit de macrovision beveiliging.
Ik heb de VCR via scart op de recorder aangesloten maar ik krijg alleen grijs beeld.
Andere banden kopieren wel goed maar de originele niet.

Volgens mij heb ik toch het recht om een kopie voor eigen gebruik te maken, wie zijn ze wel niet om mij dat recht te ontnemen.

Zijn deze banden over te zetten op DVD?

bedankt

Henk

FrankB

Volgens mij is de macrovision beveiliging de andere kant op, van dvd -> vhs. Van vhs naar dvd zou gewoon moeten kunnen, vhs heeft geen kopieerbeveiliging.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Dru

Je hebt van die macro-beveiliging decoders. Deze had ik ook gebruikt hiervoor. Ik had namelijk ook dit probleem.

FrankB

Quote from: Dru on January  5, 2006, 11:03:18
Je hebt van die macro-beveiliging decoders. Deze had ik ook gebruikt hiervoor. Ik had namelijk ook dit probleem.

Maar dat is van dvd -> vhs. Niet omgedraaid toch?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Dru

Kan allebei.

Vroeger gebruikte ik deze decoder om dvd's te kopieeren naar VHS.

Nu om VHS om te zetten naar DVD.

Op VHS loopt ook een codering mee die de dvd-recorder herkent en dus niet wil kopieeren.

bart_nl

volgens mij ligt het eerder aan de kwaliteit van je VHS opnames en VCR. Wanneer die te laag is werkt heel veel capture hardware niet omdat de beeldsynchronisatie in het signaal niet klopt. Probeer een betere VCR of eventueel een "videoverbeteraar" (worden ook gebruikt om macrovision te omzeilen) in je signaal waarmee je dit kunt verbeteren.

eclipse

Het is een vrij goeie vcr met haast nieuwe banden, het beeld op tv is perfect.
Ik denk dat er me niet anders rest als een videoverbeteraar te kopen waardoor het macrovision signaal gekilled wordt, kost
dus weer 100 euro om een kopie van je eigen banden te maken :-\

Ik betaalde toendertijd een hoop voor een legale film en nu betaal ik toch ook heffingen op mijn lege dvd en dan kan ik nog niets kopieren.
Ik ga voor de lol eens uitproberen om een mail te sturen naar de nederlandse distributeur om te vragen waarom zij mij het recht ontnemen op een legale kopie van mijn band......gewoon eens kijken wat ze zeggen ;)

heeft iemand dit eigenlijk al eens geprobeerd in nederland? ik weet dat het pas in Frankrijk is gedaan en die persoon heeft gelijk gekregen van de rechter.

Henk

Audiotwin

Koop-video's hebben net zoals dvd's macrovision beveiliging wat eenvoudig te omzeilen is met een macrovision decoder.

Ar
Tevredenheid!!!