Monitor Audio RS-series vs Radius-series

Started by WillemkeP, January 4, 2006, 21:03:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WillemkeP

Hoi mede AV-fielen.
ik sta op het punt een aantal aankopen te doen, die mijn woongenot moeten gaan vergroten *ahum*, maar ik zit te twijfelen over de speakers die ik zal aanschaffen. Voor het stereogeluid ben ik er wel uit, dit worden Monitor Audio's RS1.

Voor de surroundspeakers (oftewel de front en de backspeakers) weet ik niet zeker of ik hiervoor ook de RSlcr respectievelijk RS1, danwel moet gaan voor de Radius 180 respestievelijk Radius 90.

Ik neem direct aan dat de geluidskwaliteit van de RS-series hoger is, maar ik ben ook erg gecharmeerd van de kleinheid van de Radius Series. Ik zoek dan ook eigenlijk naar overtuigende argumenten om voor de één of juist voor de ander te gaan.

Voor de volledigheid, de aanschaffen die ik ga doen zijn:
DVD-speler Denon 1920
Receiver Denon 2106 (of evt 1906)
Plasma PDP-436XDE
SubwooferRel Quake.

Ik hoop dat iemand mij onderbouwd kan vertellen waarom ik juist voor de RS-series moet gaan, danwel voor de Radius series.


Alvast bedankt voor de hulp !!

Willem

WillemkeP

 >:D zo te 'zien' zijn er niet al teveel Monitor Audio fans en/of kenners???

rkonings

Ga voor de RS-6 :-)
ik heb zelf de S8, vorige serie en die klinken echt super.
lekker vol geluid.
Die RS-6 klinken echt helemaal geweldig.

Die radius zou ik niet kopen bij het setje dat je wilt gaan aanschaffen.
Die RS1 klinken echt prima maar volgens mij is je set dan een beetje overkill met deze boekenplank speakers.
neem liever iets grotere speakers, klinkt veel voller.
Marantz 7013, MA Gold&Silver; Shield; Epson Tw9400

HTR

ik heb ook de s8 zijn echt heel fijn
dus zal dr rs ook fijn zijn. ik wil mijn setje dr mee uitbereiden.
center en surrounds.

WillemkeP

Hoi,
ik "snap" dat de RS-6 beter zal klinken, alleen wil ik geen grote jongens (lees:speakers) in mijn woonkamer. Voor het stereogeluid ben ik voldoende tevree met de RS-1 (en ik weet dat een aantal audiofielen dit raar zullen vinden, maar ja  :P).

Mijn vraag gaat dus over de surroundspeakers. Links en rechts voor wil ik hiervoor de (hierboven genoemde) RS-1's gebruiken. Alleen ik kom er niet goed over uit voor wat betreft de midden-front en de 2 backspeakers. Ja, ik weet dat door hier ook RS-avr resp RS-1's te plaatsen dat dit een mooier geluidsbeeld zal geven. Maar, ik heb geen plek voor deze grootte speakers en ik vind het ook niet mooi ! Vandaar dat ik denk over de Radiussen. En ja, het is een beetje vloeken in de kerk (2 speaker-families mixen), vandaar dat ik ook om jullie mening vraag. Heeft iemand al zoiets geprobeerd? Of, gewoon een duidelijke mening?

Thanx weer
Willem

rkonings

niet mixen.
neem dan 4x de Rs-1 en de bijbehorende center
lijkt mij een betaalbare en niet te grote oplossing.
Marantz 7013, MA Gold&Silver; Shield; Epson Tw9400

kingmenno

inderdaad niet mixen...

ik heb zelf de S10 met de S1 als achter speakers.... bevalt uitstekend.

als je niet te groot wilt schaf je toch 4x een RS-1 aan? met een centre...

dan heb je volgens mij ook een super setje....

rkonings

Marantz 7013, MA Gold&Silver; Shield; Epson Tw9400