Zelfbouw Pastoe cd kast

Started by Kerstmanno, January 1, 2006, 11:16:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kerstmanno

Ik vind dit een mooie cd kast.





http://www.pastoe.nl/ en dan klikken op 'kasten' > 'horizontals (a-line)'


Je hebt m in hout, maar ook in aluminium. Hoe makkelijk is dit na te maken in hout of aluminium en kan je dit ook ergens goedkoop laten doen? Echt veel ervaring hiermee heb ik namelijk niet.

R

Gaaf.. Dat wordt mijn volgende zelfbouwproject :P

Ik denk alleen niet dat het heel gemakkelijk zelf na te maken is. Des te leuker natuurlijk. Aluminium is sowieso moeilijker. Misschien een meubelmaker dit plaatje laten zien. Wat kosten ze in de winkel?

Kerstmanno

De alu versie kost iets van 2800 euro!!!!  :o

Kerstmanno

Quote from: Ruben on January  1, 2006, 18:56:28
Gaaf.. Dat wordt mijn volgende zelfbouwproject :P

Ik denk alleen niet dat het heel gemakkelijk zelf na te maken is. Des te leuker natuurlijk. Aluminium is sowieso moeilijker. Misschien een meubelmaker dit plaatje laten zien. Wat kosten ze in de winkel?

Overigens, kan je er dan niet meteen twee maken? :)

richardkrol

een enkele cd kast is iets van 170 euro, de dvd 200 p/st
Richard Krol
Hexateq Audio Visual

Kerstmanno

Hmmm.... bij hulshoffwonen.nl staat er een foto met 5 van die dingen en een prijs van 2995 euro. Raar!

yulunga

#6
Dit lijkt me wel een kast voor een modern interieur, aan beide kanten van de kast zul je een flink stuk ruimte vrij moeten laten voor de uitschuivende deuren  ^-^. Ziet er erg strak uit!

Qua maakbaarheid denk ik dat het wel meevalt; het zijn niet al te veel planken per rek en alles kan recht gezaagd worden (er zitten geen vreemde vormen in). Het enige wat ik vanaf de foto niet kan zien is hoe de deuren glijden.

edit: hmmm, nu ik de details zie denk ik dat het alleen makkelijk zou zijn een houten look-alike te maken. Alu weet ik me ook geen raad mee ;D

Kerstmanno

Het is inderdaad wel handig als je ruimte hebt om te schuiven. Op de plek waar ik m wil, is het geen probleem. Ik kan ze echter niet open houden (wil ik ook niet), omdat er deuren aan weerszijde zitten.

Het glijsysteem kan je hier beter zien.






Kerstmanno

Quote from: richardkrol on January  2, 2006, 09:45:58
een enkele cd kast is iets van 170 euro, de dvd 200 p/st

Hmmm, in dat geval zou ik er best twee kunnen kopen.

Ik zie zojuist echter dat ze 90cm breed zijn en ik denk zomaar dat dit te breed is voor de plek waar ik ze wil...  :-\

wil

Het ontwerp is mooi, maar ik vond het het geld absoluut niet waard. De uitvoering is een van de minst degelijke van alle pastoe-kasten (hoewel het Amsterdammertje ook maar matig is). Ik zou hem wel in alu proberen te maken, dat is toch strakker dan hout.

Succes, ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.


wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

Quote from: richardkrol on January  2, 2006, 09:45:58
een enkele cd kast is iets van 170 euro, de dvd 200 p/st
waar?  :o

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Kerstmanno

Quote from: wil on January  2, 2006, 12:04:06
Het ontwerp is mooi, maar ik vond het het geld absoluut niet waard. De uitvoering is een van de minst degelijke van alle pastoe-kasten (hoewel het Amsterdammertje ook maar matig is). Ik zou hem wel in alu proberen te maken, dat is toch strakker dan hout.

Succes, ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.


wil

Oh, dan maar zelf maken dus. Kan ik m ook nog op de gewenste breedte maken.
Maar ik zou al niet weten hoe je hout moet bewerken, laat staan aluminium!!!

Foo

De aliminium delen zijn extrusie materiaal, dat wordt speciaal voor hen getrokken, is voor de particulier niet haalbaar. Ik denk dat hout de enige optie is om na te bouwen.  O0
Foo

richardkrol

Quote from: wil on January  2, 2006, 12:05:18
waar?  :o

wil

In een meubelwinkel in Geleen (limburg) Roukens geloof ik..
Richard Krol
Hexateq Audio Visual

B.J.

Hulshoff zou ik zo leeg kunnen willen kopen. Behalve dan die enorm lelijke meridian speakers, misschien mogen ze net op de wc.  ;D

Kerstmanno

Quote from: Bas Janssen on January  2, 2006, 14:29:23
Hulshoff zou ik zo leeg kunnen willen kopen. Behalve dan die enorm lelijke meridian speakers, misschien mogen ze net op de wc.  ;D

Wat vind je van de banken in mijn interieurtopic?

Kerstmanno

Quote from: Foo on January  2, 2006, 14:24:47
De aliminium delen zijn extrusie materiaal, dat wordt speciaal voor hen getrokken, is voor de particulier niet haalbaar. Ik denk dat hout de enige optie is om na te bouwen.  O0

Ok, dank voor die info. Ik had al weinig hoop op het gebied van alu.

Ach nou ja, misschien wordt het ook gewoon wel heel wat anders!

B.J.

Quote from: Menno-ert on January  2, 2006, 14:33:41
Wat vind je van de banken in mijn interieurtopic?

Die bank van Garmt en de lookalike vind ik ok. Nadeel zou kunnen zijn dat wanneer ik op de bank zit mijn voeten niet meer op de grond komen, door de diepe zit plek  ::) Daarnaast wanneer je langer bent dan ik (dat is niet zo moeilijk) heb jij vrij weinig rug leuning omdat deze juist weer kort/laag is.

Die rolfbenz zie ik zo niet staan?

Kerstmanno

Quote from: Bas Janssen on January  2, 2006, 14:50:30
Die bank van Garmt en de lookalike vind ik ok. Nadeel zou kunnen zijn dat wanneer ik op de bank zit mijn voeten niet meer op de grond komen, door de diepe zit plek  ::) Daarnaast wanneer je langer bent dan ik (dat is niet zo moeilijk) heb jij vrij weinig rug leuning omdat deze juist weer kort/laag is.

Die rolfbenz zie ik zo niet staan?

Antwoord even in het andere topic man  ::)

B.J.

Quote from: Menno-ert on January  2, 2006, 15:17:18
Antwoord even in het andere topic man  ::)

Foutje, komt door al die sterretjes voor mijn ogen die ik van de nieuwe layout krijg.

wil

Quote from: Menno-ert on January  2, 2006, 12:06:31
Oh, dan maar zelf maken dus. Kan ik m ook nog op de gewenste breedte maken.
Maar ik zou al niet weten hoe je hout moet bewerken, laat staan aluminium!!!
als je niet handig bent, niet aan beginnen! ;D Maar misschien kan Rayman of PM iets regelen in aluminium...

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Kerstmanno

Quote from: wil on January  2, 2006, 16:10:51
als je niet handig bent, niet aan beginnen! ;D Maar misschien kan Rayman of PM iets regelen in aluminium...

wil

Ik ben wel handig, maar ik heb er geen ervaring mee. ;)

wil

Quote from: Menno-ert on January  2, 2006, 16:12:37
Ik ben wel handig, maar ik heb er geen ervaring mee. ;)
Dan moet het kunnen :).

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Jimmy Conway

Quote from: Menno-ert on January  2, 2006, 09:30:20
De alu versie kost iets van 2800 euro!!!!  :o

Kun je beter een mooie musicserver kopen.... Lekker alles compact in een klein kastje!

R

Quote from: Jimmy Conway on January  2, 2006, 16:20:25
Kun je beter een mooie musicserver kopen.... Lekker alles compact in een klein kastje!

;D