Probleempje SR14MKII

Started by Vincent, October 14, 2002, 23:11:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vincent

Hallo,

Ik heb een probleempje met een apparaat van een klant waar i kzo niet uitkom en aangezien hier nogal wat kennis rondscharrelt dacht ik van laat ik het hier eens proberen.

Het probleem is als volgt:

Als er een signaal binnenkomt bijvoorbeeld een cd dan geeft de SR14 een harde plop door de subwoofer dit doet ie alleen wanneer het signaal wegvalt dus bijvoorbleed met het skippen naar het volgende nummer maar ook als het volume wordt weggedraaid geeft ie een harde plop op het moment dat ie naar de -- stand gaat.

ik dacht zelf dat dit een of andere beveiliging was maar omdat ie het ook doet bij het spelen van een cd is dat het dus niet. Volgens Marantz is het iets met de Mute functie (en daar heeft marantz ervaring mee ;D ) Nu is mijn vraag hebben jullie ideeen wat dit zou kunnen zijn en wat ik eraan kan doen. voordat die klant he tapparaat een aantal weken kwijt is.

Greetz

Vincent

searcher

Op het dvd forum en dit forum worden enkele problemen aangesneden m.b.t de tik plop geluiden van de diversen marantz versterkers/receivers.
De enige conclusie die ik heb gelezen is een probleem met de condensators,na vervanging is dit opgelost.
Alleen schijnt dit geluid door de speakers te worden weergegeven en niet door de subwoofer.

Ook mijn Arcam is gevoelig voor track wisselingen weliswaar te horen via de mijn speakers,in mijn geval verlaag ik het volume totdat ik de track van mijn keuze heb gevonden.

p.s ik heb een MK 14 compleet laten blokkeren tijdens een demo door alleen er naar te kijken WEIRD  8) ;D

                                                                                          m.v.g Searcher
                                                                                   



Vincent

Het is ook altijd wat met Marantz  ;D ;D ;D