Uitgebreide review van de Velodyne SMS-1

Started by Starred, December 30, 2005, 21:17:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

QuoteConclusions
The SMS-1 is a serious audio processor at a reasonable price tag, and if you consider buying one, you probably already have a good subwoofer. The SMS-1 will simply let you unleash its full potential. When it becomes time to upgrade to a newer, bigger sub, the SMS-1 will still be around to help integrate it. The ability to upgrade the software means it is unlikely to become obsolete anytime soon. It can therefore be viewed as good value and a sound long term investment.

This product has a very useful box of tricks. It will tell you things about your system and room that you never knew before, and it provides you with a set of tools from which you can select the most appropriate to fix your specific problems. This is a great example of a product where the whole is far greater than the sum of its parts. Once you get one, I guarantee you'll wonder how you ever managed without it.

http://www.hometheaterhifi.com/volume_12_4/velodyne-sms1-digital-drive-sub-manager-12-2005-part-1.html

bmateijsen

QuoteThis is a great example of a product where the whole is far greater than the sum of its parts. Once you get one, I guarantee you'll wonder how you ever managed without it.

Werelds...  8) O0

Kjelt

Oeh oeh, zo'n klein lcd display'tje met volume en preset stand mis ik wel op mijn dd-15's   :(

jowi

Ja het is wel een fraai stukje techniek... toch maar even in mijn achterhoofd houden. Zeker nu ik steeds meer aan den lijve ondervindt hoe moeilijk een sub afstellen is.

De reviewer had het over dat je met de SMS-1 op een manuele stand per 1Hz stappen kon equalizen, maar als ik de screenshots bekijk zie ik dat niet, dan zie je alleen grote stappen. Kun je werkelijk per Hz bijstellen?

Kjelt

Quote from: jowi on December 31, 2005, 14:45:11
Kun je werkelijk per Hz bijstellen?

Ja! (ik neem tenminste aan dat deze hetzelfde is als in de DD serie van Velodyne). Ze laten alleen een grove schaalindeling zien anders zie je door de bomen het bos niet meer maar je kunt zelf op de Hz kiezen.

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Starred

wat is eigenlijk de juiste volgorde van instellen als je een automatische equalizer op je receiver hebt zitten (in mijn geval een Pioneer AX3)? Die autoeq. stelt in het algemeen het aantal dB's van de speakers op verschillende frequenties in en volgens mij van de sufwoofer alleen het totaal niveau. An sich klinkt dat redelijk.

Is het aan te raden om de auto eq te gebruiken en dan de SMS-1, of juist alles handmatig met dB-meter in te stellen en vervolgens de SMS-1 z'n werk laten doen?


jaco

#7
Bij mij pakte de room EQ van de versterker de subwoofer niet goed op. Te lage signaal-ruis verhouding was de boodschap. Na eerst met de SMS-1 het frequentie verlpop van de woofer wat meer vlak te hebben gemaakt gaat het wel goed.
Mijn room EQ werkt op RT60 tijden, en niet echt op vlak maken van de frequentie alleen.

Je versterker meet dan de woofer met minder pieken. Als hij gevoelig is voor die pieken, dan zou je dus het bas signaal te zwak krijgen als je niet eerst comenseert.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Starred


Starred

Wat zijn precies de verschillen met de Onix R-DES?

bmateijsen

Quote from: Starred on January  3, 2006, 20:50:12
Wat zijn precies de verschillen met de Onix R-DES?

Die heeft geen video-tool waarbij je direct het resultaat live op het scherm ziet ;). Daarnaast 8 sliders in de para-eq, die je op iedere frequentie kan zetten (evt. ook dubbelen)

Marcel_T.

Quote from: bmateijsen on January  3, 2006, 21:19:59
Die heeft geen video-tool waarbij je direct het resultaat live op het scherm ziet ;). Daarnaast 8 sliders in de para-eq, die je op iedere frequentie kan zetten (evt. ook dubbelen)

Computerscherm of is het een tv-signaal?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

bmateijsen

Quote from: Marcel_T. on January  3, 2006, 22:26:53
Computerscherm of is het een tv-signaal?

Hoi,

Het is een TV-signaal.

Met vriendelijke groet,

Bjorn

Marcel_T.

Bedankt voor de info Bjorn. Mag je hier een prijs noemen?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

bmateijsen

Meer informatie vind je ook op www.velodyne.nl, prijs is overigens 849 euro.

Groet Bjorn

Starred

#15
QuoteVelodyne is coming out with this Micd-5 unit that will let you EQ the subwoofer using five different room locations. About $500.

Starred

#16
QuoteVelodyne's new SMS-1 will have software in February that let's you go down to 5 Hz. Street price is about $600.

bmateijsen

Ik weet nog niet of de MIC 5D unit ook naar Nederland komt. De nieuwe software van de SMS-1, maar ook van de DD serie was al wel aangekondigd. Deze zal vanzelf op de website verschijnen..

Groet Bjorn

Starred

Is er uberhaupt software die loopt 5hz ( :o) doorloopt?

HJ

Quote from: Starred on January  7, 2006, 09:56:55
Is er uberhaupt software die loopt 5hz ( :o) doorloopt?

en hardware.......