Scaler?

Started by Abel_Dekkers, December 30, 2005, 18:33:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Abel_Dekkers

Hoi Forumleden,

Morgen haal ik mijn andere projector op, de barco data 800. Voorlopig ga ik nog op mijn psm-1 dvd speler draaien. Ik vroeg me af welke scalers er allemaal nu al beter beeld geven dan een dvd speler met PSM-1? Natuurlijk weet ik dat een DVDo HD Scan en de Plasmaenhancer pro veel beter beeld geeft  ;) ,maar zou een kwalitatief goede dvd speler met een Key Digital Transcoder al een beter beeld geven? Thxn alvast!

greetzzz
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

Roeland

Geloof me de psm-1 geeft een erg lekker plaatje. Hier en daar heeft die wel wat staircasing, maar blijft een heerlijke plug en play oplossing.
Als je via een progressive component uitgang gaat projecteren ben je weer afhankelijk van de kwaliteit die de dvd-speler heeft. Dan kom je al snel aan een faroudja of dcdi-speler om te kunnen vergelijken met de psm en dan zit je al snel in de duurdere klasse dvd-spelers.
Met deze spelers is het niet altijd vanzelfsprekend dat ze Pal-progressive zijn, dus wel een beetje opletten met welke je koopt.

En wat betrefd de 800 is het een kwestie van smaak > sommigen zweren bij een native resolutie
Ikzelf ben gek van de psm1 met zijn 1024*768 res