Solo 206 (Fostex FE206E)

Started by Foo, December 29, 2005, 20:38:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SjefS

Zien er goed uit, Foo. Wil net als Tim misschien ook backloaded horns gaan bouwen met de fe206e maar zit nog een beetje te stoeien met het design. Op de site van Fostex staat een aanbevolen design (http://www.fostexinternational.com/docs/speaker_comp/pdf/recom_enclose/206e_enclrev.pdf) wat redelijk afwijkt van het hier gebruikte design wat ik ook op humblehomemadehifi.com heb gevonden. Wat is jullie mening over het design van Fostex en dan vooral in vergelijking met dat van humblehomemadehifi?

Foo

Dank je !

Ik denk dat je voor een antwoord op je vraag beter een mailtje kunt sturen naar Tomy Gee (humblehomemadehifi).
Voor mij zijn dit de enige backloaded horns die ik beluisterd heb, ik kan dus niets vertellen over de eventuele verschillen.
Behalve dan, dat ik de Solo 206 er mooier vind uitzien.  8)
Foo

piemes

dag beste mensen
zouw iemand mij kunnen vertellen waar ik die fostex speaker van de solo 206 kan kopen of waar ik hem kan bestellen, alvast bedankt

fgroen

- Iris Strassacker heeft hem voor €97,--
- Benny Glass heeft hem voor €125,--
- Audiodome heeft een Fostex in hun logo zitten. (home-page)
- Bij hem zou je ook nog een kans kunnen maken.
- Verder denk ik dat iedere zich zelf respecterende zelfbouwzaak je eraan kan helpen.
- Anders de Nederlandse importeur van Fostex bellen:

Nederlands importeur:
Iemke Roos Audio B.V.

Address:
Kuiperbergweg 20, 1101 AG Amsterdam, The Netherlands

Telephone: (+31) 20-697-2121
Fax: (+31) 20-697-4201
Email: [email protected]
Web Site: http://www.iemkeroos.nl

Voilà.  ;D
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

geenius


yulunga

ik zag de vraag nog niet zo direct in de thread staan. Heb je bij het kiezen voor de solo 206 bewust voor deze gekozen ten opzichte van de door Fostex voorgestelde bouw? Ik ben zelf ook van plan iets te bouwen van een hoorn en heb de 206 in gedachten maar zit nog een beetje te wikken tussen deze twee ontwerpen  :smile:

valve

Quote from: yulunga on October 29, 2010, 20:59:34
ik zag de vraag nog niet zo direct in de thread staan. Heb je bij het kiezen voor de solo 206 bewust voor deze gekozen ten opzichte van de door Fostex voorgestelde bouw? Ik ben zelf ook van plan iets te bouwen van een hoorn en heb de 206 in gedachten maar zit nog een beetje te wikken tussen deze twee ontwerpen  :smile:

Hallo
Dit topic is al wat jaartjes oud,maar ik heb dit onlangs ook gelezen en nu zie ik dat jij een bericht hebt achtergelaten.
Hierbij kan ik je de fostex echt aanbevelen,op het moment luister ik naar een kast van fostex met een fe206e .Maar de kast is gemaakt voor de 208.
De 206 speelt hier verschrikkelijk mooi in als je weet wat je moet doen met de druk kamer en de poort vaan de hoorn.
Als je wilt kun je de speaker bij mij thuis beluisteren.
Op het moment is het half een 'snachts en mijn vrouw en ik zitten muziek teluisteren.En het leuke is dat mijn vrouw nooit geen grote boxen toestond maar deze klinken zo natuurlijk dat deze omarmd worden door mijn lief.
De kasten zijn 1150 hoog 520 diep en 360 breed dus niet echt klein.
groeten van een hoorn stel

yulunga

maar even een PM (voor het te veel off topic wordt).  :happy:

yorkie13

Mooi ontwerp, alleen lijkt het erop dat Fostex niets meer met deze breedbanders te maken wil hebben.
Het ontwerp is van de site gehaald.

Zelf speel ik met een kleinere Fostex FX120, die ook in de von Schweikert Unifield 3 wordt gebruikt.
Is helaas ook weinig over te vinden bij Fostex.

yulunga

Je bedoelt dat de solo een ontwerp is dat oorspronkelijk van Fostex afkomstig is? (ik zie bij het op de site wel nog een ontwerp voor de 206 staan in de vorm van de fe206e).

valve

De solo heb ik zelf nog nooit gehoord ,maar hij heeft zaken die ik niet snel in een hoorn zou doen.zoals demping de achterkant van de speaker bekleden tegen reflecties is wel aan tebevelen maar demping nooit.Als je moet gaan dempen om de nassaleklank weg te krijgen is je ontwerp niet goed.
Eigenlijk moet je de mouhoorn bouwen deze heeft wel een gevouwen hoorn maar de hoorn is zoals die moet zijn.Dit wordt ook mijn volgende project tot dat ik de juiste kast heb gevonden.De kast die ik nu gebruik (fostex 208 met aanpassingen )komt heel erg dicht bij de hoorn zoals ik hem wil hebben.de HEDLUND HOORN maar dan kleiner.

kappa9

Even een oud topic leven inblazen!

Zijn dit soort luidsprekers/ontwerpen geschikt om aan te sturen met een primaluna buizenversterker?

Een dialogue two om precies te zijn.

Groet Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT