Solo 206 (Fostex FE206E)

Started by Foo, December 29, 2005, 20:38:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Foo

Ja, rustig joh, ik kan niet heksen.  >:D

Er was op m'n werk een ruimte over, waar ik m'n speakers kon maken. Deze ruimte is inmiddels gesloopt, heb de speakers nu thuis staan, is wat lastig als je gereedschappen ergens anders staan.  ???

Anyway, ik hoop komend weekend weer verder te kunnen.
Foo

TimKoene

Ik weet dat ik nu ongeduldig overkom, en dat is waarschijnlijk geheel terecht. Ik kan niet wachten  O0

Maar even serieus, zijn er nog updates?

Foo

Sorry, heb weinig tijd gehad.

De wil is er wel, maar steeds komt er weer iets tussen.  3 weken terug is mijn vader opgenomen in het ziekenhuis, gebleken is dat hij niet lang meer te leven heeft. Mijn prioriteiten zijn momenteel dus iets verlegd, maar zodra het kan wil ik weer verder met bouwen.  :(

Nog even geduld dus, als er updates zijn post ik ze direkt.  ;D
Foo

fgroen

Sterkte met je vader. Er nu voor hem zijn is vele malen belangrijker dan je mooie hompen hout.  ;D
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

TimKoene

Het spijt me dat ik je zo op aan het jagen was, daar zit je op dit moment natuurlijk helemaal niet op te wachten. Ik ben alleen de laatste tijd steeds enthousiaster geworden over fullrange hoornluidsprekers en ik kan niet wachten tot ik er zelf heb staan.

Heel erg veel sterkte toegewenst!

Foo

Heren, bedankt voor de reacties.
En Tim, je kon natuurlijk niet ruiken wat er speelde, dus geen probleem.
Foo

Foo

Eindelijk weer wat tijd.  :o

Heb wat ruimte in de woonkamer gemaakt, nadat ik vanmorgen nog wat delen op m'n werk bewerkt heb.
Kwam al snel tot de ontdekking dat ik lijmklemmen nodig had.  ???

€90,- voor 4 klemmetjes, zijn ze nou helemaal? Nouja, lekkere klemmen, scheelt weer voor de volgende speakers.  Of misschien gewoon netjes houden en maandag weer terug naar de winkel brengen. ;D

Ik kwam alleen net tot de ontdekking dat ik nog 2 delen moet maken, morgenochtend maar even doen.
Foo

Foo

#32
Een aantal posts terug had ik het over een Marantz CD-62 die ik had gekocht, deze is na het uitlenen aan een collega overleden. Heb inmiddels een Denon DCD-1560 aangeschaft, deze vind ik nog weer even beter klinken dan de Marantz.

Hopelijk zijn de Solo's volgend weekend klaar voor de eerste luistersessie.  O0

PS. even een vraagje, ik twijfel om een speakerterminal te gebruiken. Volgens mij kan ik beter gewoon de kabel rechtstreeks van de versterker naar de driver laten lopen, of maakt dat weinig verschil?
Foo

Foo

De laatste (vergeten) interne delen op hun plek, straks binnenzijde bekleden met vilt en gaten boren voor de kabels.
Foo

TimKoene

Hey Foo,

Ziet er goed uit zeg! Ik neem aan dat je zelf ook niet kunt wachten tot ze spelen :) Nu komt de vraag, ben je sterk genoeg om de eerste 100 uur niet te luisteren naar je "schatjes" ;)

Groeten Tim

Foo

Hahaha, denk niet dat het me gaat lukken om de eerste 100 uur niet te luisteren.  >:D

Zal ze wel een weekje continu laten spelen als ze af zijn, alhoewel ik denk dat dit niet genoeg zal zijn om ze echt los te krijgen.  :-[

Nog maar een plaatje dan.
Foo

Foo

Laatste update van vandaag, even eten en dan opruimen, douchen en op de bank hangen.  ::)
Foo

mluyben

#37
Toch wel erg mooi als je zo de boel op maat kunt frezen...Ziet er geweldig mooi passend uit.
Moet eerlijk zeggen dat ik nu toch wel een beetje nieuwsgierig ben naar breedband units. Ik heb er nooit echt naar geluisterd.
Moet eerlijk zeggen dat ik een beetje 'bevooroordeeld' [is dat een woord?] ben geweest.
Als ik ze weer eens tegen kom toch maar eens serieus naar luisteren, ik vind dit best wel een mooi ontwerp.

Foo

Ik had ook niets met breedbandspeakers, tot ik een paar keer enkele mooie ontwerpen op het net tegen kwam. Tevens hadden we in een bedrijfsauto (slecht voorbeeld, maar toch) ook breedband speakers zitten, deze vond ik echt een geweldig mooi geluidsbeeld neerzetten. Toen ben ik me maar eens serieus gaan verdiepen in de "backloaded horns", kwam deze drivers tegen op marktplaats, en de rest is history!  O0
Foo

fgroen

Werkelijk schitterend gemaakt!!

Dit gaat wat verder dan een decoupeerzaagje en een bovenfreesje.   8)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

geenius

Looking good!  O0

Ik zou de kabels rechtstreeks op de drivers monteren, geen terminals dus.

Foo

Bedankt voor de complimenten heren.  ;D

Oké, geen terminals dus.  O0

Ben dit weekend iets te enthousiast bezig geweest, vanmorgen vroeg migraine aanval gehad.  :-X
Vandaag dus niet verder, misschien morgen weer.
Foo

sphere

Misschien wel even denken aan een trekontlasting dan?
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

Foo

Inderdaad, het zijn dit soort kleine dingen die zo'n forum als dit tot een zeer handig gereedschap maken.  O0
Foo

sphere

Gewoon een tip om te voorkomen dat je in de toekomst weer ergens hoofdpijn van krijgt. Heb je kinderen  ;D
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

Foo

Nee, maar mijn vrienden wel, trekontlasting kan dus geen kwaad.  >:D
Foo

mluyben

Kinderen en luidsprekers....die conussen hebben een ongelooflijke aantrekkingskracht!! Ik had mijn vorige speakers zonder fronts in de kamers staan.
Na 2x een titanium mid toner te hebben moeten vervangen vanwege bezoekende kids, heb ik er toch maar fronts voor gezet.
Afgelopen weekend weer een sterk voorbeeld. We hadden bezoek en beneden zitten er doeken voor, dan hebben ze niet eens aandacht voor de luidsprekers.
Komen we boven op de zolder om iets te laten zien, zitten ze meteen met hun vingers weer aan de conussen...Oooh wat mooi Ome Marcel!!!
AFBLIJVEN ETTERS!!!!!.... Nou dat dacht ik tenminste   ;D. Zijn gelukkig maar prul speakers [JBL autospeakers in een Needle kast] maar toch.
Ik wil hier alleen mee aangeven dat misschien doeken ook niet een slecht idee is, niet altijd mooi maar de units leven wel langer... ;)
Ik heb zelf ook kinderen maar die zijn al getrained om eraf te blijven. :)

Foo

Hoe kan ik de holle ruimte's het best met zand vullen?
Ik bedoel, moet er eerst iets van een plastic zakje in met daarin het zand,
of gewoon zand erin en klaar?

En welk soort zand is het meest geschikt, en waar kan ik dat verkrijgen?
Foo

geenius

Quote from: Foo on March  7, 2006, 11:54:12
Hoe kan ik de holle ruimte's het best met zand vullen?
Ik bedoel, moet er eerst iets van een plastic zakje in met daarin het zand,
of gewoon zand erin en klaar?

En welk soort zand is het meest geschikt, en waar kan ik dat verkrijgen?

Het zand kan er direct in, maar eerst goed laten drogen. Ik spreid het uit op plastic platen en laat het een weekje drogen. Zilverzand (van de Gamma) heeft mijn voorkeur.

Foo

Bedankt !  8)

Een week drogen, da's veel te lang, ik word gek !  :o

Achteraf gezien had ik de holle ruimte's misschien beter eerst kunnen lakken voor ik ze in elkaar ging lijmen. Dan had een beetje vochtig zand niet zoveel uitgemaakt, nu kan ik er niet meer bij.  :(
Foo