Welke aankopen staan bij jullie gepland voor 2006 ?

Started by Kerstmanno, December 29, 2005, 13:19:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kerstmanno

Ik heb het stokje alvast even overgenomen van Johnny Bravo.

Alvast een goed nieuwjaar gewenst en ik stel meteen de brandende vraag:

Welke aankopen staan er bij jullie gepland in het nieuwe jaar??

Kerstmanno

Ik zal de spits afbijten met de veranderingen die ik voorzie voor het nieuwe jaar.

Verkoop van mijn Quad surroundset (12L, 11L, L Center).
Aankoop van de 80i surround set van Final en een sub. Ik zit echter nog altijd te twijfelen. Een stereo-sub opstelling met een paar Domus Concertino's is ook zoooo tempting!

Waarschijnlijk zal hier toch ook een setje nieuwe kabels bijmoeten, niks fancy, wellicht de Spellbinder.

ome subtilieco

voor 2006 staat op de planning:

aankoop:
Een submodule (voor de zelfbouwsub).
Kabels om mijn marantz SR5300, DV6200, philpis DVP-620VR en mijn tv te verbinden.
En als ik hem tegen komt een CD speler.

verkoop:
nog geen idee

FrankB

2005 is een duur hifi jaar geweest. Er staan dus weinig aankopen voor 2006 gepland.

Ik overweeg m'n Isotek Mini-sub G2 weg te doen en te vervangen door een multi-way. De stroomkabels van de Lavardin en de Arcam kunnen dan ook vervangen worden door wellicht twee CMR150 snoeren van Lavardin. Dat zal het dan wel ongeveer zijn.

(ps de aankoop van de FREY speakerkabel staat te boek als een 2005 uitgave ;))
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Mariusz

#4
Dus nog steeds de Marantz CD7300, of toch de CD 17 MkIII, verder eigenlijk zeer tevreden! Als er nog een mooie aanbieding komt, kan ik wellicht een mooie AV-receiver betalen van het bolidesoort zeg maar :). Maar eigenlijk is dat niet eens nodig, het klinkt nu al  ::)
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D


Audiofiel

Quote from: Menno-ert on December 29, 2005, 13:22:15
Verkoop van mijn Quad surroundset (12L, 11L, L Center).
Aankoop van de 80i surround set van Final en een sub. Ik zit echter nog altijd te twijfelen.

Je ziet ze vaak tweedehands voorbij komen.

Pas echter wel op voor de partij gestolen 80i setjes die regelmatig te koop staan op marktplaats. Ze schijn serienummers onder de 850 te hebben. Het vragen om een serienummer zal je uitsluiting geven. Krijg je geen serienummer van de verkoper (zoals hier in een topic op dit forum gebeurde), dan zou ik zeer ernstig gaan twijfelen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jean Sibelius

Het "aankopen in 2005 topic" is op slot gegaan, terwijl ik het onderstaande aan het inkloppen was:

Quote from: HSN on January 10, 2005, 16:46:41
Als ik genoeg geld opzij kan zetten dit jaar (naast de verbouwing).

Dolby Surround Pre processor (vooralsnog een Arcam AV8), Rotel RMB-1095, Dynaudio Centre en rear speakers (Contour 1.3SE),  en een REL subwoofer (Stadium III of Stentor III). Tevens heb ik dan een nieuw audio rack nodig (dat wordt waarschijnlijk een dedicated Spectral rack) en wat extra interlinks (Nordost Red Dawn) voor tussen de DVD-speler / Pre en eindtrap.

Groetjes, Jan

Verbouwing = CHECK
Arcam FMJ A8 = CHECK
Rotel RMB-1095 is een Parasound A51 geworden = CHECK
Centre en rear speakers = NOPE
Rel subwoofer is een Velodyne DD-18 geworden = CHECK
Nieuwe audio rack - Spectral M516 = CHECK
Nieuwe interlinks = NOPE

Oorspronkelijk niet gepland (maar wel aangeschaft) Nordost Frey speakerkabel en een CEC TL-2x dedicated loopwerk.

Al met al een bewogen jaar geweest in hifi-land ;D.

Maar zoals óók FrenkB al heeft geschreven was 2005 een prijzig jaar. Hopelijk worden de bovenstaande "NOPE's" nog 'CHECK's" en daarnaast staan er al een hele tijd Parasound JC-1's op het verlangslijstje (maar die krengen zijn zo verdomde duur). Als dat allemaal achter de rug is ga ik waarschijnlijk nog wat experimenteren met stroomkabels (en houd ik echt op met geld in apparatuur steken).
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Kerstmanno

Bedankt voor je tip. Ik heb echter al een betrouwbaar adres gevonden waar ik ze voor een hele mooie prijs kan krijgen, ganz neu.  :)

Richi

Een huis. ;D En als ik die heb en mijn vertrouwde stereo en HT set staan er in opgesteld, dan zal ik voor beeld gaan zorgen. Dit wordt waarschijnlijk een plasma/lcd of misschien een projector. Dat hangt echter van de ruimte af en in hoeverre ik de TV ga missen.

Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

FrankB

Quote from: Richi on December 29, 2005, 13:49:37
Een huis. ;D En als ik die heb en mijn vertrouwde stereo en HT set staan er in opgesteld, dan zal ik voor beeld gaan zorgen. Dit wordt waarschijnlijk een plasma/lcd of misschien een projector. Dat hangt echter van de ruimte af en in hoeverre ik de TV ga missen.

Richard

Stiekum hoop ik dat die ook als een CHECK kan worden bijgeschreven eind 2006. Maar dat is allerminst zeker.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

patrick_vdb

Hi,

Ik probeer van 2006 een rustig jaar te gaan maken, dus niet al te veel op de stapel.

Aankoop: Nieuwe tubes voor de CRT projector
Aankoop: Een hoop hout, gipsplaten, isolatiemateriaal etc voor het finaliseren van m'n HT plus de nodige dingen voor de akoestiek.

Verkoop: Marantz DV8400 speler en DVDO videoscaler.

Aan het einde van 2006 zal ik wel eens kijken wat van bovenstaande gerealiseerd is en waar ik eventueel van het pad ben afgeweken ;D

mvrg

Patrick

Wijdeveld

Tja, 'betaalbare' 1080p projectie is op komst :)

Aankoop: opvolger Benq7700 of Epson TW600 met 1080p panelen (of de Sony Ruby moet tot zo'n 5.000 euro zakken)
... en dan dus ook gelijk de HTPC (Apple H.264 op 720p gaat nog net), ik hoop op een X1700 AGP kaart die 1080p net trekt. Paar kleinigheden voor de HTPC zijn een X-Fi geluidskaart en een 500 GB schijf.


HTPC / JVC DLA HD350 projector / Primare 30.1 / Meridian 507 / Von Schweikert VR1&VRS1
"Surround? Ik heb toch maar twee oren!"

riwi

Voor mij was 2005 een erg duur HT jaar  ;D

Telkens zei ik weer : 'dit is de laatste upgrade van het jaar'  :)

1) Center speaker b&w htm1
2) speakers B&W Nautilus 803
3) eindversterker Rotel RMB1095
4) Pre-pro Lexicon MC-4
5) 3 paar Nordost Blue Heaven interlinks erbij
6) MIT dig. Ref + Transparent premium digital
7) Snazio speler (+ harddisks  ;D )
8 ) Velodyne SMS-1

Voor 2006 durf ik er nog niet aan te denken  :o , maar momenteel heb ik al een Chord spm1900 op proef als vervanging eventueel van de Rotel RMB1095.

verder in 2006 :
- Een beter loopwerk
- betere bekabeling voor de achterspeakers
- andere projector ??
- beter doek ??

Audiofiel

Quote from: Richi on December 29, 2005, 13:49:37
Een huis. ;D En als ik die heb en mijn vertrouwde stereo en HT set staan er in opgesteld, dan zal ik voor beeld gaan zorgen.

En jullie hebben al zo'n schitterend huis! Ga je verhuizen dan?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.


sandervg

Er is nog veel werk aan de winkel:
- Een 47labs DAC
- goede interlinks (Ginshi? of OTA?)  en
- luidsprekerkabel (OTA of de duurdere 47labs kabel).

Een heleboel geld allemaal...

En dan nog een complete HT: ik speel nu nog op een niet-breedbeeld TV-tje met een kapote videorecorder zonder dvd oid. Dus in de planning staat:
- Beamer (Panasonic 900?)
- scherm (projecta op 200 meter breed?)
- achterluidsprekers (Elipson Elegance X?)
- centerspeaker (Elipson Elegance CS)
- receiver (Denon 3806?)
- DVD recorder (ben ik nog niet uit, zie diverse vragen die ik heb uitstaan)
- DVD speler (misschien de Panasonic S97, maar alleen als de DVD recorder het niet zelf kan)
- decoder voor digitale TV (Philips DCR2020, want de panasonic is niet meer leverbaar)...

Nou, en ik kan je verzekeren dat de spaarpot dan helemaal geplunderd is!! Maar goed, aan de andere kant ben ik een langzame beslisser en eeuwige twijfellaar, dus misschien gaat een deel wel door naar 2007...

Heb je suggesties of opmerkingen e.d. op de geplande aanschaffen? Weet je een betere keuze? Kan ik het slimmer aanpakken? Alle reacties zijn welkom!! (eventueel via PM, om hier niet te veel off topic te gaan...)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Hanky Panky

We gaan dit jaar rustig aan doen: een nieuwe TV zo rond het voorjaar (vakantiegeld !) en dat wordt ws een 42" plasma (SD denk ik), een bijpassende DVD speler met HDMI (Oppo/bbk/panasonic oid). Als het een goed jaar is in financieel opzicht misschien nog een goede cd-speler, merk en type nog niet bekend.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

jowi

Dit was voor mij ook een duur hifi jaar...

Denon 3805
2x KEF Reference Model 1
1x KEF Reference 200c center
1x SVS 20-39Pci...

Allemaal niet voorzien, maar toch gekomen. Voor komend jaar komt er denk ik nog wel een andere DVD speler, een 2910 denk ik, maar dan houd het wat muziek/beeld gezien denk ik even op. Ik ga komend jaar mijn leasebak verliezen, maar die zal tegen augustus worden vervangen door onderstaand karretje, of een Audi TT... maar dan wel 2e hands hoor van een paar jaar oud ;D Verder moeten er nog wat meubels vervangen worden...

misteranderson

#19
Het moet dit jaar toch maar van een projector komen, dus die
staat boven aan mijn lijstje. Maar daar open ik tzt zeker een topic over.

En ik wil ook graag een stand-online DVD speler hebben...

Ow ja, ik wilde ook graag een andere auto kopen... Kortom wensen genoeg, nu
nog doekoe's.... ;D  ;D

Het gaat een mooi HT jaar worden...
Imagination is more important than knowledge...
- Albert Einstein

Richi

Quote from: Audiofiel on December 29, 2005, 14:07:55
En jullie hebben al zo'n schitterend huis! Ga je verhuizen dan?
We gaan helaas scheiden en daarom gaan we beide op zoek naar een ander huis. Het zal even inleveren zijn, maar voordeel is dat ik niemand hoef te vragen of ik Massive Attack op mag zetten. :-\
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Paul1967

Eerste aanschaf in het nieuwe jaar zal goede speakerkabels worden welke goed matchen met mijn puur zilveren Cosmic audio interlink. Denk zelf aan een zeer goede toch betaalbare koperen kabels.









Audiofiel

Quote from: Richi on December 29, 2005, 15:06:34
We gaan helaas scheiden en daarom gaan we beide op zoek naar een ander huis. Het zal even inleveren zijn, maar voordeel is dat ik niemand hoef te vragen of ik Massive Attack op mag zetten. :-\

Wauw. :o :o Dat had ik niet verwacht. Ik wens je alle sterkte toe met het proces van onthechting en de emotionele kant er van. En natuurlijk met de kinderen.

Mocht je voordat je een nieuw huis hebt een keer Massive Attack op oorlogssterkte willen horen, dan ben je altijd welkom! Wel zelf het CD'tje meenemen, want die heb ik niet.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Martin_M

#23
Aankopen hier:

  • Transparent Reference XL crossover tails (stukkie speakerkabel tussen puppy & watt)
  • TAG McLaren AV192R pre/processor
  • Transparent Reference (of XL) XLR interlinks (doordat de AV192R gebalanceerde uitgangen heeft)


En eindelijk eens beginnen aan de diffusers waar we de tekeningen allang van binnen hebben :-X

Misschien eens een andere dvd-speler als die op ons pad komt. Nu we de PEP hebben zijn we niet meer afhankelijk van de PSM-1 die in onze Pioneer zit.

Projector?? ?? ?? ?? ?? ??

Martin & Miranda
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Nahpets

2005:
aankoop Pioneer PD-S505 cd-speler
verkoop Meridian 507 cd-speler
aankoop Marantz DV-8300 alles-eter
verkoop Pioneer PD-S505 cd-speler
aankoop Bluenote Phone 1 MkII phono versterker
verkoop CreekOBH-15/OBH-2 phono versterker
aankoop Siltech MXT London interlink
aankoop Siltech MXT Paris interlink
aankoop Siltech MXT New York interlink
reparatie Transrotor Leonardo platenspeler (lager vervangen door keramisch lager)
verkoop Van Medevoort luidspreker kabels
-> per saldo geen geld uitgegeven in 2005! (zelfs een klein beetje overgehouden)

2006:
goed loopwerk/speler voor CD (die Marantz bevalt voor CD maar matig)
een ander huisje om mijn set heen (en dan graag wat dichter bij mijn werk)

Enno  :)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.