TV start moeilijk op

Started by ACQUA, December 29, 2005, 11:51:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ACQUA

Hello, eerst en vooral prettige feestdagen  :)

en nu, de TV van mijn ouders start moeilijk op, als je hem opzet begint hij te fluiten en zie je in het midden van het scherm en grote witte bol met daarin rood/groen/blauw strepen die flikkeren.  Na enkele keren op en af zetten start hij gewoon op maar dan hoor je een fluit toon voor ongeveer 10-15 minuten.  Wat is er mis en is het te maken of kunnen ze beter voor een nieuwe uitkijken.

ACQUA

wil

Lijkt me een uitstekend moment om naar een andere uit te gaan kijken. Is het een heel exclusief model of een gewone 4:3 crt met een diagonaal van 55-66 cm? In dat laatste geval zou ik geen reparatie overwegen. Het lijkt op een voedingprobleem icm. nog iets raars.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

ACQUA

Het is een philips 16/9 real flat CRT scherm 28PW... , 1 jaar en een paar maandjes oud. Zou toch niet mogen maarja

ACQUA

wil

Quote from: ACQUA on December 29, 2005, 12:10:05
Het is een philips 16/9 real flat CRT scherm 28PW... , 1 jaar en een paar maandjes oud. Zou toch niet mogen maarja

ACQUA
garantie? Idd belachelijk, zoiets mág niet.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

ACQUA

#4
Garantie van 1 jaar,dus net buiten de tijd.Heb net met de winkel gebeld waar hij vandaan kwam en hij wil niet foefelen zodat het wel binnen de garantie valt.  Maarja ik kan altijd mijn tv overlaten en dan kan ik eens kijken voor zo'n LCD of plasma  ;D

ACQUA

ome subtilieco

Zo uit me hoofd heb je een jaar fabrieks garantie en in het tweede jaar ook nog een deel dat via de winkel gaat. maar hier is heel veel over te vinden op het internet.

ik zou eens zoeken op consumenten recht, garantie, ed. en dan langs de winkel want je weet dan wat je rechten zijn.


fca

Onzin verhaal vd winkelier.
Je hebt gewoon garantie.
Langer dan 1 jaar, dat is een broodje aap verhaal.
Al die verkooppraatjes van garantie bijkopen is werkelijk te triest voor woorden.
Op ALLE apparatuur heb je tenminste 3 jaar garantie.
Er zullen direct een stel mensen mij hierop aanvallen maar die verwijs ik vriendelijk door naar de consumentenbond of Kassa / radar etc.
Gewoon naar de winkel en eisen dat dit toestel wordt gemaakt.

Lees dit maar:


Naar aanleiding van het Tros televisieprogramma Radar van maandag 2 februari 2004 over de problemen van de beeldbuizen van televisies met grote beeldschermen. U heeft ook problemen met uw televisie en ontvangt bijgaande informatie.

Ook na afloop van de garantieperiode heeft u nog rechten. Dat is in de wet geregeld. U moet uw verkoper erop wijzen dat er te vroeg gebreken zijn ontstaan aan uw televisie. Dat betekent dat niet alle reparatiekosten voor uw rekening komen. Afhankelijk van de prijs/kwaliteit en hoe lang de televisie zonder problemen heeft gefunctioneerd, moet u daar afspraken over maken. Dat is een kwestie van onderhandelen. Er moet echter wel sprake zijn van zorgvuldig gebruik. Als er een kan water over de televisie is gevallen dan heeft u gewoon pech. U moet dan alle reparatiekosten wel zelf betalen.

U moet voor de verdeelsleutel die bij deze brief hoort, informeren naar de economische levensduur van uw toestel. Bij de Philips breedbeeld toestellen is dat bijvoorbeeld gemiddeld 10 jaar. In dit voorbeeld moet u dan 10 procent vermenigvuldigen met het aantal jaren dat u wel van uw toestel genoten heeft. Is dat bijvoorbeeld vier jaar? Dan is het redelijk dat u 40 procent van de reparatiekosten zelf betaald.

Om u op weg te helpen volgt een voorbeeldbrief die naar eigen omstandigheden ingevuld kan worden. Deze brief stuurt u naar de dealer/verkoper. U hoeft deze brief niet aangetekend te versturen. Het is verstandig om zelf een kopie te bewaren.
Aanvullende informatie kunt u ook vinden op www.staiksterk.nl



dus... op naar de winkel

ACQUA

OK op naar de winkel  ;D

ACQUA

OscarTango

Succes ! Laat effe weten wat de winkel ervan vond...
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

ome subtilieco

winkels kunnen best lastig doen

voorbeeld:

me broer zijn telefoon ging stuk na een jaar. hij naar de winkel winkel zegt buiten de garantie = pech. me broer alles opgezocht over wat zijn rechten waren in de wetboeken en schreef dit in een brief naar de winkel. die deden nog niks. hij de rechts bijstand verzekering maar eens bellen. zelfs die waren niet blij om er achteraan tegaan me broer ze vertellen wat zijn rechten waren.
bla bla langverhaal bla bla
uiteindlijk wel goed gekomen maar niet makelijk!

Dus heel veel succes bij de winkel.

Dit was voor mij ook de reden toen ik voor 35 euro 60 maanden garantie op me tv kon kopen dat ik dit wel heel mooi vond. zeker nu me tv laatst na 15 maanden de geest gaf :)

ACQUA

En terug van de winkel,

Was dat een moeilijke mens,altijd hetzelfde zeggen dat er maar 1 jaar garantie is. En toen kwam mijn broer erbij (student recht) en de verkoper zweeg. Morgen word de tv opgehaald en hersteld, gratis en voor niets.
Handig zo iemand in de famillie  ;D

ACQUA

ome subtilieco

Quote from: ACQUA on December 29, 2005, 16:41:37
En terug van de winkel,

Was dat een moeilijke mens,altijd hetzelfde zeggen dat er maar 1 jaar garantie is. En toen kwam mijn broer erbij (student recht) en de verkoper zweeg. Morgen word de tv opgehaald en hersteld, gratis en voor niets.
Handig zo iemand in de famillie  ;D

ACQUA


wat denk je dat mijn broer naast economie heeft gestudeerd? maar erg makelijk is het zeker.

en mag hij maar snel terug zijn

wil

Quote from: ACQUA on December 29, 2005, 16:41:37
En terug van de winkel,

Was dat een moeilijke mens,altijd hetzelfde zeggen dat er maar 1 jaar garantie is. En toen kwam mijn broer erbij (student recht) en de verkoper zweeg. Morgen word de tv opgehaald en hersteld, gratis en voor niets.
Handig zo iemand in de famillie  ;D

ACQUA
Gelukkig, 1 jaar en een paar maandjes en dan zeggen: "sorry, valt buiten de garantie, hád u maar bij moeten kopen" getuigt van geen respect voor koper en produkt. Gelukkig spreekt jouw broer "rechtentaal" en dat werkt blijkbaar. Net als dat anderen weer "medisch" kunnen praten. Maar goed beschouwd is het toch van de dolle dat je daarmee moet schermen wil je fatsoenlijk behandeld worden.
Ik hoop dat het nu goed gaat komen :)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

fca

Waar kan de rekening heen ivm advieskosten. ;D

wil

Quote from: wil on December 29, 2005, 12:15:18
garantie? Idd belachelijk, zoiets mág niet.

wil
Ik stuur wel ff een factuurtje ;D

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60