Denon AVR-4806 7.1 A/V Receiver

Started by Starred, December 24, 2005, 11:41:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hillie

#25
Dit had ik zo ongeveer met de Marantz PM11S1. Deze viel me enorm tegen op DynAudio 3.4 en B&W 803 speakers. Hij oogt mooi, maar gaf niets aan dynamiek. De dealer was er ook niet zo gelukkig mee. Dan denk je vaak: nieuw is altijd beter, maar in dit geval slechter.

Richi

Quote from: hillie on December 29, 2005, 15:14:32
Dit had ik zo ongeveer met de Marantz PM11S1. Deze viel me enorm tegen op DynAudio 3.4 en B&W 803 speakers. Hij oogt mooi, maar gaf niets aan dynamiek. De dealer was er ook niet zo gelukkig mee. Dan denk je vaak: nieuw is altijd beter, maar in dit geval slechter.
Dat is nu grappig dat je dat zegt. De PM-11 en SA-11 heb ik een week thuis gehad vorig jaar kerst en in combinatie met mijn Tannoys speelde dit de sterren van de hemel. Zo zie je maar weer hoe belangrijk de match tussen componenten is. Mijn SR-12 matchte heel slecht met mijn speakers. De nieuwe eigenaar is er echter heel gelukkig mee.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

CineSmurf

Quote from: Danakin on December 27, 2005, 14:49:40
Jij bedoelt denk ik de 4306

Tijdje weggeweest, maar je hebt helemaal gelijk. Ik moet gewoon 't topic even lezen....   ;)
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Richi

Quote from: CineSmurf on December 29, 2005, 21:54:42
Tijdje weggeweest, maar je hebt helemaal gelijk. Ik moet gewoon 't topic even lezen....   ;)
Welkom terug. ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Danakin

Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

Richi

Ben meestal rond 7 uur op mijn werk. Ik zit in de arbeidszaken business en we zijn een nieuw salarissysteem aan het implementeren. Misschien dat WALVIS, loonaangifte 2006, zorgverzekeringswet, levensloop, WIA en zo je iets zeggen? ;)

Het is niet te geloven wat er per 1-1 allemaal verandert voor werkgevers. Ik moet ervoor zorgen dat het bij ons geen puinhoop wordt en we gewoon salaris kunnen uitbetalen aan onze 15.000 nederlandse werknemers. 8)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Marcel_T.

En dan heb jij ook nog tijd om te forummen?????
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Richi

De boog kan niet altijd gespannen staan!  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Danakin

Quote from: Richi on December 30, 2005, 13:11:07
De boog kan niet altijd gespannen staan!  ;D

Vertel ik mijn baas ook altijd. Als hij denkt dat hij me veel betaald geef ik hem wel het idee dat ik hard werk ;D ;D

Maar we raken off-topic.

Danny.
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

Kjelt

Ik heb de AVC-A11XV nu ruim een half jaar in huis en hij bevalt prima. Het is inderdaad het equivalent van de amerikaanse 4806 en het verschil met de europese 4306 is NIET alleen het videogedeelte. Het hele voeding gedeelte is totaal anders discreet opgebouwd met meerdere trafo's en meer aparte voedingen voor iedere sectie. Ook is er natuurlijk de THX2 ultra certificatie die de 4806 en A11XV wel hebben en de 4306 niet.

Wat betreft de service van de nederlandse importeur: die is prima en dat had ik niet verwacht. Ik had een paar probleempjes met de A11XV  waarvan later bleek dat dit niet aan de Denon lag maar aan de Marantz 7600 in combinatie met mijn Toshiba MT700 (waar de A11XV tussen zat).

Ik heb nu al twee keer een firmware update gemailed gekregen en dat terwijl in Amerika ( toch wel het "service" en " I'll sue your ass off if you don't care about the customer" land bij uitstek) ze verstoken blijven van de update(s).

Oftewel een aanrader, alleen inderdaad jammer van de afstandsbediening.

Danakin

Quote from: Kjelt on December 30, 2005, 15:51:48
Ik heb de AVC-A11XV nu ruim een half jaar in huis en hij bevalt prima. Het is inderdaad het equivalent van de amerikaanse 4806 en het verschil met de europese 4306 is NIET alleen het videogedeelte. Het hele voeding gedeelte is totaal anders discreet opgebouwd met meerdere trafo's en meer aparte voedingen voor iedere sectie. Ook is er natuurlijk de THX2 ultra certificatie die de 4806 en A11XV wel hebben en de 4306 niet.

Wat betreft de service van de nederlandse importeur: die is prima en dat had ik niet verwacht. Ik had een paar probleempjes met de A11XV  waarvan later bleek dat dit niet aan de Denon lag maar aan de Marantz 7600 in combinatie met mijn Toshiba MT700 (waar de A11XV tussen zat).

Ik heb nu al twee keer een firmware update gemailed gekregen en dat terwijl in Amerika ( toch wel het "service" en " I'll sue your ass off if you don't care about the customer" land bij uitstek) ze verstoken blijven van de update(s).

Oftewel een aanrader, alleen inderdaad jammer van de afstandsbediening.

Het zal wel ergens op het forum te vinden zijn hoor, maar ik heb geen zin om te zoeken ;D. Wat is de rest van je opstelling??

Danny.
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

indy500

En de prijs van de denon kan ook een stuks naar beneden,want als je het uit D haalt heb je geen garantie en het magazijn staat in Achen hahahhah wat een hard gelacht bij denon Europa toch is nog ver te zoeken. >:D


Kjelt

Danny ik PM je ff om hier niet teveel off-topic te gaan  :-X

indy500


Mariusz

Quote from: Danakin on December 28, 2005, 14:57:47
Reden waarom bijvoorbeeld hifi-regler en audiovision-shop uit Duitsland de AVC-A1XV niet verkopen (tot voor kort. Misschien is dat nu anders). Hifi-regler heeft dat opgelost door AREADVD de A11xv beter te laten testen als dan de 1xv (hoezo onafhankelijke reviews).


Dat kunstje flikken ze wel vaken bij Areadvd, nadat Magnat de hifiregler op de vingers had getikt over de te lage prijzen (dat was idd belachelijk, want andere zaken waren nog veel goedkoper, maar goed) kwam de nieuwe Q908 ineens erg beroerd uit de test en werd de gigant in de obere mittelklasse geplaatst, volkomen idioot voor die speakers :-\
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D