AVBuzz: Hitachi TX200 review

Started by mvdzwaan, December 23, 2005, 13:27:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mvdzwaan


Starred


spijtebijt

Ik snap die Duitse reviews niet zo goed, zoals bij Cine4home: waar slaan die beoordelingscijfers op, uiteenlopend van 1,2 tot 3. Betekent 1 het beste?
Cine4home was trouwens ook al erg enthousiast over de voorganger van de 200, de Hitachi 100. En die is tegenwoordig voor ongeveer 1000 euro te koop. Prima prijsje.
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

provia_f

Behoorlijk positief zo te zien. Benieuwd wat Frank van deze projector vindt...

Draai zelf met de TX100, en dat is heel veel plezier voor 1000 euro! Pas als de 1080x1920 LCD's voor 1500 euro of minder over de toonbank gaan, ga ik nadenken over een upgrade.
Epson TW-3200, Panasonic DMP-BDT500, Sony TA-FA70ES, B&W Matrix 804

J.A.F._Doorhof

Ik was om eerlijk te zijn NIET positief op de TX200.
Iris werkt enorm opvallend (veel te snel) en de kleuren vond ik ver achterblijven bij de 900 en TW600.
Ook detail in zwart vond ik minder.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Wijdeveld

Deze mag natuurlijk ook niet ontbreken (zelfde projector, 2x zo duur!) http://www.projectorcentral.com/hitachi_ultravision_hdpj52.htm

Cine4Home heeft het ook over een behoorlijke chroma-bug en op en ook op user-forums zijn er problemen met de vertical streaking over de DVI/HDMI aansluiting:
http://www.hometheaterhifi.com/forum/showthread.php?p=21763#post21763

Gezien de goede optiek en de gebruikte D5 panelen verbaast het me dat de kleuren & zwart zo tegen vallen. Je kunt de iris toch ook op auto1 of zelfs manual zetten zodat het zwart niet teveel geknepen wordt om het on/off contrast te boosten?
HTPC / JVC DLA HD350 projector / Primare 30.1 / Meridian 507 / Von Schweikert VR1&VRS1
"Surround? Ik heb toch maar twee oren!"

J.A.F._Doorhof

Bij de andere iris settings was het zwart niveau niet zo mooi als bv de 900 en TW600.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

typhoon

In het tijdschrift fwd wordt die Hitachi ook als beste getest. Hij krijgt evenveel punten als de Sony HS50.
kinostar scherm/ svs PB-12-plus/Philips BDP 9700/ Benq 1070/Arcam avr350/Qed SA xt biwire-hdmi-p-sr-sw, phoenix arx 800, Ixos 608.

J.A.F._Doorhof

De HS50 veegt de vloer aan met de TX200 (hoewel beide een verkeerde iris hebben :D)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

typhoon

Als het alleen over beeldkwaliteit (de test gaat ook over stoorgeluiden, gebruiksgemak, aansluitingen) gaat dan zou de Sony iets beter scoren dan de Hitachi. De Sony wordt hierin dan weer geklopt door de mitsubishi hc900. Gek dat meningen toch zo verdeeld zijn.
kinostar scherm/ svs PB-12-plus/Philips BDP 9700/ Benq 1070/Arcam avr350/Qed SA xt biwire-hdmi-p-sr-sw, phoenix arx 800, Ixos 608.

J.A.F._Doorhof

Ligt eraan waar je naar kijkt.
Als je alles op een hoop gooit dan vind de HS50 toch echt stukken beter dan de Hitachi.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"