Review van de Sony Ruby

Started by Starred, December 20, 2005, 16:55:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred


Ettepet

Toen ik het topic opende dacht ik: de topic-opener heeft er eentje gekocht..  ;D  De tweede gedachte was: die heeft (of beter: had) veel geld. ;)

Op dit moment een echt kwijl-apparaat, hopelijk zijn de bugjes er straks uit en komt er binnen een jaar een betaalbaardere variant van een zelfde kwaliteit! 8)

dvd-fan

 ::)Er is wel iemand anders op het forum die er een heeft gekocht!
Robin (not Me)
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Jimmy Conway

Heb je zijn adres toevallig?  >:D

FrankL

Quote from: dvd-fan on December 21, 2005, 11:58:11
::)Er is wel iemand anders op het forum die er een heeft gekocht!
Robin (not Me)

Wie is Robin? (welk userid / usernummer)?
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Rob_Dingen

Hoi FrankL

Ik heb er een gekocht en ga er wat mee spelen.
Tot nu toe heb ik iedere hype gekocht namelijk de Sony VW10 JVC Dila G15 en dan nu de Sony VW100.
Maar ik verwacht niet dat de Cine 9 van het plafond gaat dat lukte al niet met de Qualia 004.

Rob

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

FrankL

Quote from: Rob_Dingen on December 21, 2005, 18:58:37

Tot nu toe heb ik iedere hype gekocht
:) Tja, iemand moet het doen.

Ben zeer benieuwd. Als je hem helemaal goed hebt afgesteld wil ik hem graag eens zien.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

Ben eerder nieuwsgierig of in het productie model de foutjes weg gewerkt zijn.
Qua afstelling zal er weinig verschil zitten tussen wat ik heb gedaan heb.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

welgelicht met de bijgeleverde software kijken wat je allemaal nog meer kunt afregelen ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Starred

En calibratie op pal/ntsc/hdtv colors.
Las ergens dat er toch kleurverschuivingen optreden als je calibreert op HD en dan DVD kijkt (terwijl ik juist begrepen had dat dit niet zo zou zijn?)

FrankL

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 22, 2005, 08:31:28
Qua afstelling zal er weinig verschil zitten tussen wat ik heb gedaan heb.
Ik ben toch wel benieuwd of Buffy (Once More With Feeling), die niet om aan te zien was, er nu wel goed uitziet, wanneer de DVD source/ingang op de PAL primaries is gecalibreerd. Ik ga er vooralsnog van uit dat dat wel veel uitmaakt.
En m.b.t. HD was je Ruby toch helemaal niet afgesteld, waardoor de luchten van Ice Age paars waren?

Verder ben ik benieuwd of de onrust verder weg te krijgen is door de 'sharpness' in het systeemmenu te verlagen, zoals in de WSR genoemd werd.
En ik ben benieuwd of de onrust misschien door de interne scaler veroorzaakt wordt. Dat kan getest worden door met een bron te testen die zowel 480p als 1080p/i kan uitsturen. Er zijn signalen op het AVS dat dit zo is.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

FrankL

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 22, 2005, 08:31:28
Ben eerder nieuwsgierig of in het productie model de foutjes weg gewerkt zijn.

Ik heb ondertussen heel veel gebruikersberichten gelezen. Het lijkt erop dat in het productiemodel de foutjes niet weg zijn. Alles wat we tijdens de demo gezien hebben wordt wel door iemand genoemd. Zo is de foto van de kleurafwijking van Tim zijn 2e Ruby werkelijk schokkend om te zien (voor mij als high end DLP kijker).
Het 'grappige' is dat velen nu zeggen dat deze problemen ook al bij de Qualia te zien waren/zijn. En bij JVC D-ILAs. Maar nu is de grote massa aan het kopen en kijken, en daar zitten blijkbaar een paar relatief kritische mensen bij.
Maar de meesten zijn ondanks de (kleine?) foutjes wel laaiend enthousiast.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Jimmy Conway

Kritisch mag zeker voor dat geld.  :-\

jaco

Quote from: FrankL on December 22, 2005, 18:16:27
Maar de meesten zijn ondanks de (kleine?) foutjes wel laaiend enthousiast.
Tja als je alle foutjes gaat opsommen van DLP projectors wordt je ook niet blij.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

FrankL

Klopt, en voor sommigen is daardoor DLP geen goede keus. Voor mij was het de beste techniek tot nu toe, alle pros en cons afgewogen.
Het enige wat me echt stoort aan mijn S3 is zijn de motion artifacts bij pans. De laatste info die we hebben is dat de hoofdoorzaak hiervan is de beperkte capaciteit van de chip die de DMD aanstuurt, waardoor er, wanneer er veel verandert in het beeld (bij pans dus), niet voldoende data naar de DMD kan. En deze capaciteit wordt verdubbeld bij de 1080p DMD, dus hopelijk is dit probleem dan opgelost of in ieder geval flink verminderd.
De Ruby heeft de lat flink hoog gelegd voor de S5. Maar wat mij betreft kan 1-chip DLP nog niet dood verklaard worden.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Starred

Quote from: FrankL on December 23, 2005, 09:12:37
Maar wat mij betreft kan 1-chip DLP nog niet dood verklaard worden.

Inderdaad, ben ERG benieuwd naar de eerste resultaten van de 1-chip 1080DLP  8)
Hopelijk ook ietsje minder 'onrust' in het beeld

Rob_Dingen

Hoi Frank

Ik heb de Qualia 004 meer dan een week in huis gehad en iedere dag mee bezig geweest en heb aan de kleuren niets kunnen ontdekken aan de kleur.
Wel zit er een setting op die de primaries vergroot en dan dus ver buiten de HDTV driehoek uit komt dan ziet het er een stuk minder uit.

Rob

FrankL

Rob,

Dit is een foto van de 2e Ruby van Tim op het AVS. Zie linksonder voor de kleurafwijking (paars). Dit is wat we op de demo bij FrankD zagen, daar was het een groene afwijking bovenin het beeld.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Durk

dat is toch wel een beetje extreme afwijking
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Rob_Dingen

Hoi FrankL

Ik begreep wat anders met je opmerking.
Wat je op de foto ziet is kleur uniformiteit.
Bij de oudere Sony's kun je dat in het service menu calibreren wat wel een hels karwei is.
Het is ook bekend dat bij de Qualia aan dit soort zaken veel aandacht is besteed ook bijv de convergentie.

Rob

FrankL

#21
Quote from: Rob_Dingen on December 23, 2005, 12:22:29
Ik begreep wat anders met je opmerking.
Wat je op de foto ziet is kleur uniformiteit.
Bij de oudere Sony's kun je dat in het service menu calibreren wat wel een hels karwei is.

Ik zou het non-uniformiteit noemen.
Je kunt dit bij de Sony en de Qualia bijstellen, maar het is ook daar een hels karwei.
W. Phelps (de calibratie-goeroe, je kent zijn naam vast wel) zegt hierover:

There are 7,752 uniformity adjustments in total, although not all are used. Prior to atempting this you need to know how they work. It's possible to do this by hand I suppose but I sure would not want to! I use a precision CCD camera which I have calibrated for this purpose...


Hij heeft hier voor de Qualia een tool voor ontwikkeld.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Rob_Dingen

Hoi FrankL

Het gaat wel met de hand en ik zou ze ook niet allemaal nalopen alleen waar de afwijking zit.

Rob

Starred

Heb je hem eigenlijk al Rob?

Rob_Dingen