Superbit hype JA/NEE

Started by J.A.F._Doorhof, October 12, 2002, 12:04:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jouw mening over superbit

Ik zie duidelijk verschil
4 (28.6%)
Ik zie geen verschil
0 (0%)
Gewoon hype
0 (0%)
Alle DVD's zouden SB moeten zijn
10 (71.4%)
Ik zie een heel klein beetje verschil
0 (0%)

Total Members Voted: 14

J.A.F._Doorhof

Wat vindt jij van Superbit ?

Persoonlijk zou ik willen dat alle DVD's als SB's uit zouden komen en eventueel een 2e DVD (of 2e kant) met de extra's.

Het verschil op grote projectieschermen is behoorlijk, en de toevoeging van DTS is natuurlijk ook niet te versmaden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

B. Kuiper

Persoonlijk maal ik ook niet zo om de extra's op een DVD, koop een film dan ook voor de film zelf. Daarom had ik Black hawk Down al een tijdje op R1 en kan ik me niet zo druk maken over de met extra's overladen R2 versie. Dus SB's graag.

Bas
"Always a little further"

searcher

Eerlijk gezegd kijk ik bijna nooit naar de extra's,het gaat me om de film zelf.
Als ik eens een demo'tje geef dan geniet ik keer op keer van de fifth element SB regio 1 versie.
Met die ervaring hoop ik dat er steeds meer superbit dvd's op de markt komen.

Is het mogelijk om een concert dvd op superbit nivo te krijgen bij sommige dvd's zou dit een verademing zijn?

m.v.g Searcher



J.A.F._Doorhof

Op zich kan natuurlijk ELKE DVD een superbit titel zijn.
Er gebeurt weinig dat niet op elke transfer zou kunnen, een betere compressie engine met een hogere bitrate, een DTS soundtrack en wat meer zorg bij het filteren.

Dit wordt Superbit genoemd, maar bv dreamworks zou het gewoon special transfer kunnen noemen, of bv highquality transfer.

De vraag is dus "wat gaan we doen".
Veel aandacht aan de film geven (en dat hoeft niet eens meer te kosten), en de extra's vergeten of op de andere kant van de DVD plaatsen, of gewoon cheap doen en alles op één kant zetten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

B. Kuiper

Tijd geleden toen iedereen nog gewoon VHS tapes draaide (de sporadische LD user buiten beschouwing latende) wisten we niet beter of er waren slechts zelden featurettes/making offs op de tape. Ergens heeft men met de intro van DVD besloten een boel ruimte op de schijf in te ruimen voor DVDrom/making off/featurettes/games etc etc.

Frank zei het al, elke DVD zou een superbit kunnen zijn. Wat mij betreft mag dat ook best ten koste gaan van een lading extra's.

Bas
"Always a little further"

MrPink

Ik vind ook dat beter beeld en geluid ten koste mag gaan van extra's.

Groetjes,
Oscar

Robert

Voor mij geldt hetzelfde.
Beeld en geluid op een hoger niveau mogen de extra's op de achtergrond drukken.


MvrGr.
Robert

Raymen

Ik sluit mij hier volledig bij aan.

En zo ken ik er nog wel meer.

Maar de vraag is ook,willen de maatschapijen dat,want echt veel meer zal dat toch niet kosten.
of vergis ik me hier in.


mvrg,
raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

RuudG

Hup, weg met al die extra's en ondertitels en oninteressante commentaartracks en isolated effects tracks en twee DTS tracks, gecombineerd met 2 DD5.1 tracks, blablabla....

Maar vooral weg met die ontzettende wisselvalligheid in transfer kwaliteit. De grote kracht van SB is de garantie dat de kwaliteit constant goed is. Andere studios maken ook goede DVD's, maar ze kunnen het ook ontzettend verstieren. Het leuke van SB is dat het altijd goed is. Nu alleen nog eens wat goede titels uitbrengen...


Slechts een goede soundtrack met een goed beeld en Ruudje is blij...

Keep on dreaming, ikke  :(


B. Kuiper

Ondertiteling passend bij de regio, en dus niet een russische DD5.1(nagesynched) doen op een R2 schijf(fast and the furious) waar de UK en R1 versies een DTS track hadden.

Qua productiekosten heb ik mijn vraagtekens, want er wordt blijkbaar wel tijd en geld gestoken in audiocommentaren, featurettes etc etc. Zeker met de huidige filmtechnieken waarbij digitaal de boventoon lijkt te voeren lijkt het mij een kleine moeite de transferkwaliteit op te voeren tot SB

Bas
"Always a little further"

blue-eyes

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet een super groot verschil zie. Wel zie ik erg grote verschillen als je de superbits bekijkt met een projector, veel scherper. "gewoon" op tv viel met het tegen, misschien te hoge verwachtingen?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

J.A.F._Doorhof

Hi,

Ik denk dat de Superbits inderdaad hun volle glorie laten zien op projectoren, hoewel ik op TV's in een A/B vergelijk ook behoorlijke verschillen zie, wordt het echt intressant op een projector inderdaad.

Het verschilt ook een beetje per titel, the 5th Element was bv een behoorlijke vooruitgang, hoewel ik dacht dat het origineel al helemaal te gek was ;).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

blue-eyes

Ik heb idd de 5th element als superbit bekeken. Ik heb niet echt een referentie, daar ik de 5th element niet op een "normale" dvd heb bekeken, en daarnaast al een enorme stap vooruit heb gemaakt met de aanschaf van mijn nw denon 3800 dvd speler.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

cinepaulis

Ik vind het technische idee achter superbit wel goed, maar eigenlijk zou elke DVD al van nature maximaal goed moeten zijn: het best haalbare met de beschikbare ruimte. Persoonlijk mogen ze van mij best de extra's op de 2e disc zetten.

Helaas zijn er genoeg studio's die teveel filtering en/of een te lage bit-rate toepassen. En dan nog wat Edge Enhancement toepassen om het beeld wat 'op te peppen'.

Mijns inziens is dit juist het gebied waar THX Mastering in zou kunnen springen als men ECHT iets zou geven voor een optimaal resultaat.
Ze zouden dan een strikte 'policy' moeten hanteren:
- pre-filtering minimaliseren.
- MPEG compressie optimaliseren.
- GEEN edge enhancement toestaan.
- Als de master-tape ontoereikend is (al verpest is), dan moet er een nieuwe master-tape worden gemaakt.

Het jammere is dat Columbia Tristar / Sony de enige is die SuperBit DVD's afleveren. En eigenlijk maken ze daarmee hun eigen fouten van de eerder uitgegeven niet-SuperBit exemplaren een beetje goed (op een commercieel slimme manier).
THX zou over meerdere DVD producenten kunnen waken.

Gelukkig worden er ook 'gewone' DVD's gemaakt zonder THX of SuperBit stickertje die toch minstens net zo goed zijn. New Line Cinema maakt meestal uitstekende DVD's die ook heden ten dage niet onderdoen voor een SuperBit DVD. (bijv. Seven Platinum Edition (R1) )

Kortom:
Het SuperBit mes snijdt aan 2 kanten:
1 - Men doet een serieuze poging om de kwaliteit te maximaliseren
2 - Men verdient nog eens extra geld aan een 2e release omdat de kwaliteit van de voorgaande release niet maximaal was.

Maar toch, als je HD materiaal hebt gezien, dan blijft DVD toch een beetje 'aanprullen' :P Een ECHT hogere resolutie (en dus veel meer echte opslagcapaciteit) is dus de volgende stap.

gr.
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P