xbox 360 aansluiten op pep met component?

Started by pawarana, December 18, 2005, 16:37:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pawarana

hai

mijn 360 wil ik component aansluiten op mijn pep (dus 1080i), maar mijn pep accepteerd dat niet weet iemand waarom??

bvd marcel

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pawarana

natuurlijk gelezen ;D, rob heeft een resolutie aangemaakt op mijn 1101 barco 1440*864 50hz + 1280*720 60hz ,en sluit hem dus op av1 component aan met hd kabel maar ik krijg geen beeld  ???

jurjen

Ik heb een beetje de indruk dat de pep component ingangen geen 1080i inputsignaal accepteren. Ik heb er niks over gevonden in de handleiding, maar toen ik destijds de component output van de snazio aansloot op de component input van de pep kwam er totaal geen beeld op de projector. Ik heb er niet te lang bij stil gestaan, gewoon een VGA kabel naar de projector getrokken.
Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

J.A.F._Doorhof

In de manual staat duidelijk dat de component ingang GEEN 1080i ondersteund net als bij de Crystalio.
De VGA input WEL, je kunt alleen geen downscaling toepassen alleen passthrough.

MAW je moet van component naar de VGA input van de PEP en dan via passthrough met 1080i naar de PJ.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jurjen

Component naar VGA, ik wist niet eens dat dat kon. Is dat gewoon een kabeltje of zo'n transcoder apparaatje?

De reden dat ik het vraag, misschien een beetje off-topic omdat het eigenlijk over een xbox ging, is dat ik me afvraag of het resultaat dan beter zou zijn. Ik gebruik nu van de Snazio de DVI out, met een DVI-VGA koppelstukje erop en dan een VGA-Barco 3 kabel naar de Barco 3 ingang van de projector. Ik vraag me dus af of de component uitgang beter is dan de DVI uitgang van de Snazio in verband met de 50 herz kwestie en de blacker-than-black bug (die ze over 2 weken denken op te lossen volgens het gerucht).
Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

pawarana

bedankt voor de snelle reacties  :D

dus als ik het goed begrijp moet ik deze http://hardware.teamxbox.com/reviews/xbox-360/40/Xbox-360-VGA-HD-AV-Cable/p1/ kabel kopen, dan een NIEUW geheugen blok aanmaken op mijn barco 1101 voor 1080i of 720p en dan heb ik een hd beeld?

Rob_Dingen

Hoi

De VGA HD kabel is een oplossing.
Maar je kunt ook een component naar vga transcoder kopen zoals de Vdigi ZD-3 of zoiets google maar even.
Het leuke hiervan is dat je of 1080i uit hebt zoals het spel is of 720p.
Je gaat dan van de Xbox naar de transcoder en dan naar de vga passtru en klaar is kees.

Rob

J.A.F._Doorhof

#8
Pcies.
Wat we vanaf sat receivers vaak doen (1080i) is een standaard VGA naar 5x BNC kabel gebruiken en de Y (Groen), Yb (Blauw), Yr (Rood) vervangen door tulps.
Dan heb je hetzelfde.

Transcoder is trouwens met de PEP niet nodig, die doet dat zelf, dus alleen de VGA kabel is genoeg.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi Frank

Dus jij zegt dat je met 1080i Component in kunt op de pep en dat er 1080i RGB H/V uitkomt.
Ik dacht het niet.

Rob

J.A.F._Doorhof

Crystalio wel, PEP is inderdaad alleen bypass.
Bij een nieuwe firmware gaan ze het geloof ik wel aanpassen ik zat daar even mis.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pawarana

Ik heb gisteren de vga kabel van joytech gekocht (mooie kabel,en goedkoper dan MS kabel) en aangesloten op mijn xdoos en op de vga uitgang op mijn pep ingang aangesloten en de resoluti van mijn xdoos op 1360*768 (widescreen) gezet (kan ook nog op 1280*1024, 1280*768, 1280*720, 1024*768, 848*480, 640*480) maar als ik hem via mijn pep vga aansluit en naar mijn Barco 1101 bekijk, dan krijg ik dan een SOORT "bibberig" niet stabiel beeld te zien, (met dvd GEEN last met DEZE AANSLUITING) maar als ik hem van mijn pep naar een crt monitor aansluit is het beeld gewoon stabiel  ???
weet iemand wat er aan de hand kan zijn.

en nog fijne kijk/kerstdagen.

J.A.F._Doorhof

Kan iets met de syncs zijn op zowel de PJ als op de PEP.
Check dat even ik ken de 1101 niet zo 1,2,3 maar kijk eens of hij een fast/slow sync stand heeft.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pawarana

ik heb de barco op slow en fast gezet maar merk geen verschil  :( ,heeft iemand een ander idee om dit op te lossen?

Rob_Dingen

Hoi Marcel

Ja wat ik in het begin zij.
Gewoon met de component HD kabel 1080i naar een transcoder en dan via de pep op passtrhu naar de Barco.

Rob

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview