Squeezebox/ Apple Airport Express shootout vrijdag 27 jan

Started by kit-kat, December 18, 2005, 16:04:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R



De naam doet het al vermoeden. Dat moet goed komen.

Audiofiel

Quote from: Ruben on December 22, 2005, 14:02:41
De naam doet het al vermoeden. Dat moet goed komen.

Maar dan niet de bestanden in iTunes kunnen gebruiken. Very Un-Mac. :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

B.J.

#52
Quote from: Audiofiel on December 22, 2005, 14:23:59
Maar dan niet de bestanden in iTunes kunnen gebruiken. Very Un-Mac. :-X

De gebruikers willen wel: http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showtopic=17290&

edit: Very beta kan het wel: http://damien.drix.free.fr/qtflac/ of http://www.macupdate.com/info.php/id/16803

R

Quote from: Audiofiel on December 22, 2005, 14:23:59
Maar dan niet de bestanden in iTunes kunnen gebruiken. Very Un-Mac. :-X

Hmm, dat is dan weer minder. Heb jij trouwens al front row en werkend?

markvl

"MacFLAC"  ;D 8)

FLAC is een van de beste compressorer die je kunt hebben (met MLP, denk ik).
Maar het blijft compressie, en dus behelpen.
Ik heb net een nieuw topic geopend over wel/niet/wat/hoe compressie.
Misschien dat we het daar in een breder verband kunnen zetten.
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

B.J.

Quote from: markvl on December 23, 2005, 11:33:23
"MacFLAC"  ;D 8)

FLAC is een van de beste compressorer die je kunt hebben (met MLP, denk ik).
Maar het blijft compressie, en dus behelpen.
Ik heb net een nieuw topic geopend over wel/niet/wat/hoe compressie.
Misschien dat we het daar in een breder verband kunnen zetten.

Flac is juist compressie zoals zip, voor audio. Er wordt niks weggegooid.

Robbo

Quote from: Bas Janssen on December 23, 2005, 12:39:31
Flac is juist compressie zoals zip, voor audio. Er wordt niks weggegooid.

Dat zegt hij ook niet.

Lees zijn topic maar eens

B.J.

Quote from: Robbo on December 23, 2005, 12:55:26
Dat zegt hij ook niet.

Lees zijn topic maar eens

In zijn topic is het duidelijk dat hij ook processing bedoeld.  :)

markvl

Met 'behelpen' bedoel ik dat er bij rippen en bij afspelen een extra stap bijkomt.
En niet alle spelers kunnen met FLAC bestanden overweg, dus dan zou je eerst weer moeten decompressen...
Zoals ik in het andere topic al zeg: een extra harddisk is niet zo duur en veel makkelijker  :)
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Audiofiel

Quote from: Bas Janssen on December 22, 2005, 14:27:20
De gebruikers willen wel: http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showtopic=17290&
edit: Very beta kan het wel: http://damien.drix.free.fr/qtflac/ of http://www.macupdate.com/info.php/id/16803

Maar nog steeds niet in iTunes, QuickTime en OS-X
QuoteUnfortunately, this component no longer works with Quicktime 7 and OS X 10.4 :(

QuoteIf like me you're still waiting for full iTunes support for flac format and/or third party plugins like this one, you can save your flac file as normal .mov files (small files pointing to your greater .flac files) and use them directly in iTunes. Airtunes, visual effects and music sharing won't work with these files, though.

Wat ik niet begrijp is de eventuele noodzaak voor FLAC voor de Mac. Die noodzaak is toch volledig verdwenen door het eigen Apple Lossless-formaat? Ook die is net iets kleiner dan de helft van de AIFF/WAV en verliesloos gecomprimeerd, maar wordt keurig ondersteund in alle iApps. Ikzelf hoef niet iets anders, tenzij er werkelijk iets beters op de markt komt zoals een verliesloze 1:4 of 1:10 compressie.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Zee

Ik ben zeer benieuwd naar de resultaten van de shoot out.
het concept van de AE spreekt mij erg aan:  met de notebook op de bank via iTunes muziek afspelen op je set.

Echter: zijn er ook alternatieven voor de AE die ook Windows Media Player, Flac etc. ondersteunen?  En dan bedoel ik dus niet devices zoals de SB waar je aparte serversoftware moet installeren, maar devices die je gewoon middels iTunes en Media Player van een bitstroom kunt voorzien.
Een digitale output vind ik ook een verseiste zodat ik hem direct op mijn Benchmark DAC kan aansluiten.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

kit-kat

Ik heb nu een knoop doorgehakt en vrijdag 27 JAN 2006 gekozen voor de shootout.
Er zijn deelnemers aan de shootout, die tot nu toe bewust meerdere dagen in hun agenda hebben gereserveerd hiervoor...het is natuurlijk wel handig om nu een dag te kiezen..!! Audiofiel en ik kunnen allebei.
Ruben en Markvl....ik hoor graag of dit Okay is...

We beginnen vanaf 19 uur....

"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

R

Quote from: kit-kat on January  3, 2006, 20:02:51
Ruben en Markvl....ik hoor graag of dit Okay is...

Kate, welkom terug, ook zonder mij schik gehad? 27 staat genoteerd en lijkt me prima.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

kit-kat

Quote from: Ruben on January  3, 2006, 20:58:49
Kate, welkom terug, ook zonder mij schik gehad? 27 staat genoteerd en lijkt me prima.

hey Ruben, zonder jou geen schik nee  :'(
Maar ik heb het overleefd  ;D ;D
Sneeuw was niet top, maar we hebben het wel gezellig en zonnig gehad.

Leuk dat zowel jij als audiofiel kunnen.
Nu alleen nog bevestiging van markvl nodig :)


"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R


R

En dan moeten we nog even beslissen over de muziek.

Audiofiel

Quote from: Ruben on January  3, 2006, 22:34:36
En dan moeten we nog even beslissen over de muziek.

Ach, zolang voor mij 'Temptation' van Diana Krall maar meedoet mogen jullie de andere nummers wel kiezen... 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Oke dan.  Zoiets dan? dan mag iets pittigers er ook wel in. Wat leuk gitaarspel van forcione?

1. Temptation - D. Krall
2. Brother wind march - Jan Garbarek group
3.
4.

Audiofiel

Mooi. Ik heb inmiddels trouwens een digitale cinch-kabel binnen voor de SqueezeBox van hetzelfde merk als de digitale kabel tussen mijn loopwerk en DAC (AES/EBU) voor een goed en eerlijk vergelijk. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

markvl

Quote from: kit-kat on January  3, 2006, 21:57:49
Nu alleen nog bevestiging van markvl nodig :)
Ehh, sorry, riep er iemand?
Vrijdag de 27ste is prima, het zal waarschijnlijk voor mij alleen wat later dan 19:00 uur worden.
Maar dan kunnen jullie vast de installatie opwarmen.  ;)

Ik zal een gevarieerd stapeltje CDs meenemen (in fysieke vorm en op de harde schijf) dan kunnen al naar gelang de stemming nog kiezen.

Ik ben nog bezig om een beter voeding voor de SB te regelen, dus hopelijk kunnen we die ook testen :)

En nu nog 3 weken geduld hebben  :P
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

sandervg

Misschien een beetje off topic... Maar heeft iemand van jullie al ervaringen met het rippen en afspelen van copy-protected CD's met de squeezebox? Ik wil graag een SB3 aanschaffen, maar dit is mijn laatste blokade naar een CD (speler) loze stereo installatie...  ;D
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

B.J.

Beetje offtopic maar ik zag net op tweakers: http://www.tweakers.net/meuktracker/11503

Voor de maccers misschien handig?

Audiofiel

Quote from: Bas Janssen on January  5, 2006, 11:31:54
Beetje offtopic maar ik zag net op tweakers: http://www.tweakers.net/meuktracker/11503

Voor de maccers misschien handig?

Ja, wel leuk. Maar ik zie weinig nut in een stand-alone rip-programma voor die formaten die wij als Maccers toch niet gebruiken, zoals ik een aantal posts hierboven al zei.. Wat moet ik met Flac als ik Apple Lossless al heb?

En veel belangrijker:
QuoteAirtunes, visual effects and music sharing won't work with these files, though.

Wat heb ik aan een 'vreemd' formaat als ik het niet draadloos naar mijn Airport Express kan streamen (dat noemt Apple Airtunes)? ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.