Squeezebox/ Apple Airport Express shootout vrijdag 27 jan

Started by kit-kat, December 18, 2005, 16:04:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kit-kat

Quote from: vpv on February  1, 2006, 00:45:13
Kate heeft de shootout je meer inzicht gegeven of je voor een sb gaat, een andere media server als de cambridge en dergelijke, of toch maar gewoon cd's blijft draaien?

peter



Als ik op dit moment mocht kiezen ging ik voor een squeezebox met een goede externe DAC..
Volgens mij levert dit het beste van beide werelden...een mooi geluid en het gemak van de squeezebox.

Ik hoef geen afzonderlijke mediaserver voor audio. Een computer die dienst doet als opslag en ook voor vele andere diensten gebruikt kan worden vind ik veel nuttiger. Ik kan het geld maar 1 keer uitgeven ;)
Ik zou de computer wel zodanig een plaats geven, dat deze buiten het zicht is en dat er minder geluidsoverlast is.
"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

)p(

Quote from: kit-kat on February  1, 2006, 11:59:50


Ik hoef geen afzonderlijke mediaserver voor audio. Een computer die dienst doet als opslag en ook voor vele andere diensten gebruikt kan worden vind ik veel nuttiger. Ik kan het geld maar 1 keer uitgeven ;)
Ik zou de computer wel zodanig een plaats geven, dat deze buiten het zicht is en dat er minder geluidsoverlast is.

Ja zo gebruiken wij hem ook. De server staat op zolder, normaal staat ie gewoon aan. Als ie niet aanstaat wordt ie binnen een paar seconden door de sw uit de slaaptoestand gewekt.
Zelf zet ik nog steeds een cd op als ik echt ga luisteren. Ik vind het moeilijk om afstand te doen van het specifieke geluid van mijn cd speler waar ik al zo lang naar luister. Maar mijn vriendin is helemaal om. Zij vindt de geluidskwaliteit van de sb analoog al zo goed dat zij geen cd's meer opzet. Vaak zet ze hem op random muziek met de genre's die haar het meest aanspreken. Verder vindt ze het ook erg leuk om de biografien, reviews en lyrics op de sb te bekijken. Wel grappig om te zien dat zij tot nu toe meer gebruikt maakt van de mogelijkheden dan ikzelf  ;D

peter

sandervg

Quote from: vpv on February  1, 2006, 12:11:42
Vaak zet ze hem op random muziek met de genre's die haar het meest aanspreken.
Je kunt zelf gengres koppelen aan CD's die je geript hebt?

Quote from: vpv on February  1, 2006, 12:11:42
... biografien, reviews en lyrics op de sb te bekijken.

Wat bedoel je hiermee??
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

Quote from: kit-kat on February  1, 2006, 11:59:50
Ik hoef geen afzonderlijke mediaserver voor audio. Een computer die dienst doet als opslag en ook voor vele andere diensten gebruikt kan worden vind ik veel nuttiger. Ik kan het geld maar 1 keer uitgeven ;)
Ik zou de computer wel zodanig een plaats geven, dat deze buiten het zicht is en dat er minder geluidsoverlast is.

Kun je toch gewoon in een andere ruimte plaatsen? Enne, wat bedoel jet met een 'afzonderlijke mediaserver'? Een aparte HD of echt een heel ander apparaat?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Audiofiel

Quote from: vpv on February  1, 2006, 12:11:42
Verder vindt ze het ook erg leuk om de biografien, reviews en lyrics op de sb te bekijken.

En ook teletekst, beursberichten, SMS-jes, RSS-stream van htforum... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

)p(

Quote from: sandervg on February  1, 2006, 16:18:46
Je kunt zelf gengres koppelen aan CD's die je geript hebt?

Wat bedoel je hiermee??

1. ja je kunt onbeperkt genre tags toevoegen aan geripte bestanden.

2. plugins voor deze zaken zoeken in internet databases naar deze info voor de song die op dit moment speelt. De gevonden informatie wordt dan ondermeer getoond op de sb zelf. (Via de web interface krijg je natuurlijk een mooiere presentatie, zelfs met plaatjes.)

Allemaal mogelijk Audiofiel...en nog veel meer leuke maar meestal nutteloze dingen op een schermpje van 1 regel  ;D

(Het lezen van bijvoorbeeld een review werkt echter veel beter dan ik verwacht had. Steeds wordt een fragment getoond dat precies op het scherm past. Als je dat gelezen hebt klik je naar het vervolg van de zin of als de zin af is de volgende regel.)

peter

Teejoo

Vraagje: kan de Squeezebox ook de server opstarten als je hem aanzet?

)p(

Quote from: Teejoo on February  5, 2006, 12:22:54
Vraagje: kan de Squeezebox ook de server opstarten als je hem aanzet?

Ja werkt hier zowel wired als wireless. En vanuit elke stand. Ik heb de server meestal in s3. Maar de wol werkt ook na een complete shutdown.

peter

Teejoo


Ettepet

Quote from: Ettepet on January 29, 2006, 21:21:28
Misschien is het slim om te zorgen dat er wat meer mensen die Boventonen/Ondertonen-test kunnen doen.  Ik heb een schijfje, Audiofiel heeft een schijfje, maar dat schiet niet echt op.  Dus heb ik de een van de onderzoekers gemailed over een algemeen beschikbare test.  Er schijnen ook mensen uit Liverpool en Southhampton aan het onderzoek te hebben deelgenomen, dus dat is ook nog een weg als Audio het "alleenrecht" in Duitsland heeft verkregen.  Wij zijn geen Duitsland lijkt me. :)

Resultaten kunnen nuttig zijn om te zien waarom meningen op het forum onderling verschillen.  Ik had een tijdje terug al een topic gemaakt over Grondtonen/Boventonen, dan kan daar gelijk weer wat leven in geblazen worden.. ;)

Heb inmiddels antwoord, hopelijk kan er zeer binnenkort een test op het forum worden geplaatst. :)

kit-kat

Hier nog een tweetal foto's van de shootout.....

Zoals je ziet, zitten er twee geconcentreerde audiofielen op de bank.....

De audiofiel....is enigzins afgeleid door een andere hobby.....wie raad het?? (helaas valt de prijzenpot tegen ::))
"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

kit-kat

"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

Audiofiel

#187
Leuk! Die laatste is mooi geworden zo met die verlichte vaas. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.