V for Vendetta

Started by Starred, December 17, 2005, 17:51:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rody

Vandaag gezien, hij viel me een beetje tegen eigenlijk. Had er meer van verwacht.... (imdb 8.2)
Desalniettemin gewoon wel een film die je wel een keer gezien moet hebben, want hij is wel vrij aardig..mijn verwachtingen waren gewoon te hoog ;D
Ik geef hem een 7.7

Grindtegel

Gisteren gezien en ik vond hem geweldig. Ook een hele mooie transfer en goed geluid (ik heb de koreaanse uitvoering).

Ik begrijp alleen niet hoe ze achter dit deel nog 2 vervolgen gaan plakken, of het moeten prequels worden.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Loric

Er bestaan ook verhalen die op zichzelf kunnen staan.  ;D


Loric

eazyQ

Quote from: Rody on August 10, 2006, 17:12:50
Vandaag gezien, hij viel me een beetje tegen eigenlijk. Had er meer van verwacht.... (imdb 8.2)
Desalniettemin gewoon wel een film die je wel een keer gezien moet hebben, want hij is wel vrij aardig..mijn verwachtingen waren gewoon te hoog ;D
Ik geef hem een 7.7
Dat is voor mij de reden om nooit reviews van films te lezen, je hebt dan ongewild toch een bepaalde verwachting van zo'n film.

René4u

Ik heb de film inmiddels 2x gezien en ik vind het een toppertje!  ;D

De cursus rietdekken is afgelast...Riet is ziek.

Raphie

Ik vond hem leuk voor een keertje, maar zou hem zeker niet kopen
JBL PRX Power!

aMUSEd


Hanky Panky

Ik vond het een langdradig en vervelend zwamverhaal. De enige reden dat ik het einde heb gezien is dat mijn vrouw per sé wilde weten hoe het af liep.... :o
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Tadream

Ook deze onlangs bekeken, zeker na zoveel aanraders, maar viel me toch tegen.
Het was wel aardig maar voor mij ook niet meer dan dat. M'n vriendin viel in slaap (maar of dat aan de film lag :-)).
Denon AVC-A10SE; Denon DVD 1600; Denon TU1500RD; Fronts: Energy E:XL28P Rears; Energy E:XL25 Center; Energy E:XLC V.d. Hul Clearwater 5.1 analog interlink; PS3 - PS4; Zotac ZBox AD02 HTPC / Openelec; Panasonic TX-65ST60; Philips Fidelio X1 Headphones
Foobar > Modi2Uber > Asgard2 > HE-400

Joep

Ik vond hem erg gaaf en geloofwaardig. Ik houd af en toe wel van films waarin de held in alle rust alle bandieten afwerkt ;D

Ja, een soort Shaft ;D ;D

Darkman

Alweer een oud topic, maar ik wil nog wel even kwijt dat dit een van de beste films is die ik in tijden heb gezien!! Vroeger.. toen ik klein was.. en ik ging naar een bemiddelde film, dan bleef die film nog een tijd lang in je gedachten dwalen... je wilde alles even naspelen en was érg onder de indruk.

De laatste paar jaren begon alles één pot nat te worden, je keek veel films en was meer bezig met beeld/audio kwaliteit dan dat je nog echt ging zitten voor een film of de films waren simpelweg niet goed genoeg om je echt in het verhaal te trekken.

Hoe verfrissend was V for Vendetta... ik ben daar vlak nadat hij uit kwam heen geweest met een vriendin van me.. Eigenlijk wilden we toen naar een andere film. Ik weet niet meer precies welke dat was, maar ik gok Ice Age 2. Er waren alleen nog enkele plaatsen vrij voorin dus daar wilden we niet zitten. Dus toen maar V for Vendetta. Ik had de titel al wel vaker gehoord op de radio, maar ik had er een zwaar b gevoel bij. Maar goed we wilden naar de bios dus toen maar naar V for Vendetta. De totale afwezigheid van enige voorkennis vind ik het mooiste wat er is .. ignorance is bliss. Onbevooroordeeld gewoon kijken wat er op je af komt.. en wat er op me af kwam met V for Vendetta ?  Ongelooflijke acteerprestaties, het verhaal is super pakkend en het gevoel van het onrecht van de
leugens die overheden wereldwijd tentoonstellen werd erg goed overgebracht. Na de eerste 10 minuten zat ik al van WOW in mijn stoel  ;D

Ik heb geen enkele tijd gehad om het langdradig te vinden want ik kreeg regelmatig kippevel... Zo ook met het deel dat *spoiler*

Natalie Portman in die cel zit en ze het briefje vindt van die vrouw die daar gezeten zat.. en dat opleest.... prachtig gewoon.

Wat het ook was.. deze film heeft me aangegerepen en niet meer los gelaten. Op de eerste dag dat hij uit kwam ( een dag daarvoor zelfs) al de 2 disc special edition gekocht voor minder dan de helft van de normale verkoopprijs bij een van de bekende media winkels die vaak stunten.

In de tussentijd had ik toen ook mijn SR9600 Receiver gekocht dus om de prestaties van de dialogen te testen was V for Vendetta natuurlijk de uitgeroepen film. Disc er in.. dat klonk.. en hoe .. voor ik het wist had ik de film weer helemaal afgekeken .. van A tot Z.. weer werd ik er weer in gezogen... weer kippevel.. prachtig. ;)
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

Joep

Mooi verhaal, D for Darkman!  ;D

Tube-freak

Ik had deze op blu ray gekocht.  Erg mooi beeld.  Het geluid is een beetje raar vind ik met sommige dialogen. Het eerste half uur was ff doorbijten maar daarna wordt het wel beter qua verhaal.   Het is wel anders dan andere films dat moet ik ze nageven, maar een IMD rating van 8.2 gaat ook wel weer een beetje ver. 
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

R

Eens, een 8.2 is te hoog. Er zitten daar sowieso uitschieters tussen.

Grindtegel

helemaal mee oneens. V for Vendetta is een prachtfilm in alle opzichten en verdient de 8.2 helemaal.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

)p(

Na die belabberde kopie en projector met nauwelijks lichtoutput in de bios was de hd versie thuis een verademing...mening nog steeds hetzelfde...heel goed gemaakt puur entertainment...het wraak verhaaltje zelf is ok maar niet meer dan dat...7.5

peter


Apoc@

Erg leuke film, was gisteravond trouwens op BBC 3 ;)
Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA