DNS problemen

Started by FrankL, March 22, 2002, 23:18:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

FrankL

RuudG nam contact met me op: hij kan het forum nog steeds niet bereiken.
Het lijkt erop dat zijn k*tprovider Casema de DNS entry voor www.htforum.nl nog niet gerepliceerd heeft.

Het vreemde is dat ik met nslookup www.htforum.nl het ip-adres: 213.196.43.17 vind, maar dat is van een cateringbedrijf.

Welk ip-adres hoort nu bij dit forum  ???  ???
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

RuudG

#1
Hier ben ik!! Problem solved. FrankL benoemde het goed: k*tprovider Casema. Een normale provider laat de DNS om de paar minuten zijn database bijwerken. Maar Casema vindt het klaarblijkelijk voldoende om dat eens in de paar dagen te doen. Dat het ip adres naar een cateringbedrijf verwijst, wordt veroorzaakt doordat er op dit ipadres meerdere services gehost worden. En als in de http request niet ook de logische naam meegegeven wordt (hftorum.nl) dan weet de webserver het niet meer en geeft dus maar een willekeurige (?) andere service door, de catering service dus. Maar FrankL was in het volgende contact zo briljant om voor te stellen dat ik in de hosts file een rechtstreekse koppeling zou leggen tussen ip adres en logische naam htforum.nl. En dat werkt dus. De DNS van k*tCasema wordt nu gepasseerd en in de htttp request wordt de logische naam meegegeven. Maar ik hoop dat als we naar een andere provider overgaan met dit forum, iemand onthoud dat ik dan ook mijn hosts file moet aanpassen :D

Groeten,

Ruud

garmtz

#2
Tja, ik had ook wat probleempjes. Maarja, het werkt! En goed ook hoop ik.