360 de stroom vreter

Started by Djang, December 14, 2005, 23:33:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

knolselder

Quote from: Bas Janssen on December 17, 2005, 12:44:04
Het is een combinatie van Kippekop en Knolselder. (Nee ik heb geen honger)

Het is 'logisch' dat hij veel gebruikt doordat er redelijke nieuwe hardware inzit. We moeten het ook zien als meer dan een gameconsole, MS wil dat ook graag! Tegelijkertijd verwacht je ook wel een beetje dat ze op energie verbruik letten. 160 w continue is veel. Als hij daar nu op piekt tijdens het laden en gemiddeld 80 gebruikt dan zou je niemand horen.

Blijkbaar worden de voedingen erg warm, dit betekent toch altijd verlies. Had dit niet slimmer ontworpen kunnen worden? Of heb ik te weinig verstand hiervan en zie ik dit te simpel in?

Dat de voeding vrij warm wordt is vrij logisch, deze is extern net als een laptop en dus ook zonder fan. Deze moet echter wel het volledige vermogen geven. De voeding van mijn Toshiba laptop heeft ook heel warm terwijl ik dit bericht zit te typen. Een voeding zal altijd warm lopen. Als ik even mijn hand boven mijn versterker houd daar waar de balkvormige voeding loopt dan is die ook heel warm. En deze wordt wel gekoeld door een fan.

Djang

Leuk zoveel verschillende meningen.
Met het oog naar de opkomende energie te korten vondt ik dit wel een nuttig onderwerp om aan te kaarten.

Wat een gezeik?
Nee dacht ik niet, inderdaad ik koop er geen één.
maar als er nu eens iemand een probleem aangeeft over de zo geliefde Xbox 360, is het meteen gezeur?!
Sorrie hoor... valt mij gewoon heel erg op.
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

knolselder

Quote from: Djang on December 18, 2005, 02:00:38
Leuk zoveel verschillende meningen.
Met het oog naar de opkomende energie te korten vondt ik dit wel een nuttig onderwerp om aan te kaarten.

Wat een gezeik?
Nee dacht ik niet, inderdaad ik koop er geen één.
maar als er nu eens iemand een probleem aangeeft over de zo geliefde Xbox 360, is het meteen gezeur?!
Sorrie hoor... valt mij gewoon heel erg op.

Gezeur? Welk gezeur? ;D
Mij lijkt het verbruik vrij logisch gezien het gebodene. En voor de rest heb ik er nits mee te maken. hebb er zelf bv geen

Paul1967

#28
Alles wordt duurder maar om daarvoor dan alles te laten. ;)

Vind je energieverbruik te hoog van de 360, hou het dan bij de oude xbox of wat dan ook als je een gamer bent.
Ben je al helemaal geen gamer, maak je dan niet druk en koop er geen één en hou je bezig met andere zaken.

Ik 360 bezitter vind de ekstra energieverbruik dus geen probleem en vind dat je pas over een probleem kunt praten als je er daadwerkelijk ook één bezit.

Vastlopen? brak ding? schij toch uit en verzind wat nieuws.
Voedingen warm? ja de Amerikaanse en niet die van de Europese versies? dus waar hebben we het hier over?

Paul1967

Quote from: Djang on December 18, 2005, 02:00:38
Leuk zoveel verschillende meningen.
Met het oog naar de opkomende energie te korten vondt ik dit wel een nuttig onderwerp om aan te kaarten.

maar als er nu eens iemand een probleem aangeeft over de zo geliefde Xbox 360, is het meteen gezeur?!
Sorrie hoor... valt mij gewoon heel erg op.

FF vergeten:

Jij bent deze topic gestart terwijl je niet eens zelf een mening cq onderbouwing had! en dat noemt zichzelf een probleem aankaarten. ???
Welk probleem overigens? alleen bezitters van een 360 zelf kunnen het als een probleem ervaren. Jij alleen kan er een oordeel cq mening over hebben. Problemen ondervind je namelijk.

En ja dat de 360 geliefd is door zijn bezitters....is dat zo vreemd?

Beetje of-topic maar komt op hetzelfe neer:
mijn Marantz PM7200 versterker verbruikt in klasse A veel meer stroom dan klasse AB. Moet ik nu dan maar niet meer in klasse A luisteren? kom nou toch waar hebben we het over.

Djang

#30
Ik had dus wel een mening, als die nog ieit duidelijk was
Ik schrok er een beetje van want ik hoor niks anders dan tekorten en nog eens energie tekorten.
Dus ik vondt het wel handig om dit te citeren want ik maak mij best zorgen om het milieu, zonder milieu hebben we niks aan onze consoles, want dan is leven gewoon niet mogelijk.
Daarintegen wordt ik gefrustreerd van dat ventje in zijn rode superman pakje, energieman pffffff.

Alhoewel niet allen 360 de boosdoener is viel dit tekstje mij toevallig op, zodoende.
Dus neem mij niet kwalilijk dat ik toevallig deze tekst citeerde van MegaGames.

Of the record.
Euhhhmmm ik heb ondertussen mij Xbox verkocht maar heb nog geen 360 gekocht.
Het spellen aanbod sreek me nog te weinig aan dus ik wacht nog even af op het juiste moment.

Ik heb al leuke gadgets voor de 360 gezien, nog eventjes wachten:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=8243459780

receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

Paul1967

Het is ook niet kwaadwillend bedoeld. Alleen zie ik het stroomverbruik niet echt als een probleem eerder een wat mindere bijkomstigheid.

Inderdaad is het spellen aanbod nog wat magertjes MAAR hij is dan ook pas net uit.
Ik heb momenteel 4 spellen in bezit en ben daarmee wel een tijdje zoet tot er weer wat leuks uitkomt.