B&W Matrix 802, 803 of 804??

Started by JeroenGRT, December 14, 2005, 10:57:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JeroenGRT

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar andere speakers. Iets meer als een half jaar gebruik ik nu de B&W 602's als fronts. Op zich niets mis mee, ik ben er best tevreden over. Alleen vraag ik me af wat andere B&W speakers doen op een Marantz versterker. Ik heb het idee dat het beter moet kunnen op een Marantz PM-17. Bijv. een uit de 7 of 8 serie. Op internet kom ik ook wel eens de oudere B&W speakers tegen bijv. de CDM NT 7 en CDM NT 9. Waarmee zijn deze speakers te vergelijken?

Op internet ben ik een B&W Matrix 3 series 2 speaker tegen gekomen voor 500 euro, dit model ziet er wat ouder uit, maar volgens de verkoper is deze vergelijkbaar met de 803 series 2. Hoe verhouden zulke speakers zich ten opzichte van bovengenoemde speakers?

En er staat er nog een te koop namelijk een B&W Matrix 804 voor 750 euro, met welke speaker is deze te vergelijken? Zijn deze te vergelijken met een nieuwe 804? Want dan zou dit een mooie aanbieding zijn lijkt mij.

In ieder geval zullen al deze speakers een vooruitgang moeten zijn t.o.v. de 602 lijkt mij, maar waar kan ik nu het beste naar gaan luisteren? Of is de stap naar een 603 ook al een hele vooruitgang? Ik ben een beginnend hifi liefhebber, en probeer zoveel mogelijk info te verzamelen.

Mijn 602 wil ik dan voor surround gaan gebruiken.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

remon123

als je een perfecte speaker wilt hebben moet je altijd voor een cdm 9 nt gaan
deze speaker is voor het geld de beste koop voor 1500 euro heb je een mooi paartje
maar ze komen niet zo vaak voorbij zegt al genoeg denk ik

Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

wil

Quote from: JeroenGorter on December 14, 2005, 10:57:31
In ieder geval zullen al deze speakers een vooruitgang moeten zijn t.o.v. de 602 lijkt mij, maar waar kan ik nu het beste naar gaan luisteren? Of is de stap naar een 603 ook al een hele vooruitgang? Ik ben een beginnend hifi liefhebber, en probeer zoveel mogelijk info te verzamelen.

Mijn 602 wil ik dan voor surround gaan gebruiken.
Als ik jou was zou ik eerst de keus maken tussen een upgrade van je fronts ómdat je stereo heel belangrijk vindt in tegenstelling tot film of een upgrade van je surround-opstelling.
Ik zou niet je fronts vervangen door 603's met als doel een beter stereo beeld. Dat zou je wel kunnen doen als je prioriteit voor een belangrijk deel bij surround ligt, dan heb je een bijna identieke setup rondom. Mocht surround niet jouw prioriteit hebben, dan zou ik een forsere upgrade overwegen. Mocht je binnen B&W willen blijven, dan is een upgrade van je 602's naar N805 of N804 in de oude serie een heel mooie. Dan kan je later alsnog zien of een upgrade in center en rears naar Nautilussen voor jou de moeite waard is.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

remon123

 Nautilussen afblijfen
9 nt speelt makkelijker en losses
ga ze allerbij maar eens luisteren en doe een blindoek op weet zeker dat je de 9 nt kiest
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

JeroenGRT

Het is de bedoeling om de front speakers te vervangen, ik heb de B&W 602 speakers aangesloten op de Marantz PM-17. De PM-17 is weer aangesloten op de pre outs van de SR-7000, deze stuurt de center en rears aan.

De CDM NT 7 of 9 vind ik ook erg mooi om te zien, vooral in een lichte beuken kleur. Zijn deze speakers nou te vergelijken met de 703 en 704 ? En hoe verhoudt de CDM NT 7 of 9 zich met een oudere B&W Matrix 3 series 2 zoals op onderstaande afbeelding is te zien

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

wil

Quote from: remon123 on December 14, 2005, 12:04:43
Nautilussen afblijfen
9 nt speelt makkelijker en losses
ga ze allerbij maar eens luisteren en doe een blindoek op weet zeker dat je de 9 nt kiest

???

Ik ken mensen die een 7nt ruim prefereerden boven een 9nt. De laatste hebben veel ruimte nodig om het laag ruimtelijk te laten klinken. Bovendien is een 805 niet moeilijk te plaatsen, dus om nou te zeggen "Nautilussen afblijfen"... ::)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

remon123

ja afblijfen als je niet miselijk wilt worden
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Marcel_T.

Dat is wel erg kort door de bocht. Ik weet wel dat de Nautilus serie veel hogere eisen stelt aan de electronica. Ik heb de cdm7, de cdm9 en de 804 met elkaar vergeleken en pas bij duurdere versterkers komt de 804 los (en zelfs dan nog marginaal).
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

wil

Quote from: Marcel_T. on December 14, 2005, 13:24:37
Dat is wel erg kort door de bocht. Ik weet wel dat de Nautilus serie veel hogere eisen stelt aan de electronica. Ik heb de cdm7, de cdm9 en de 804 met elkaar vergeleken en pas bij duurdere versterkers komt de 804 los (en zelfs dan nog marginaal).
Dus? Welke adviseer je de topic-starter? :)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

JeroenGRT

Zou je een Marantz PM-17 en CD-17 als een dure combinatie beschouwen?
Of zou deze combinatie het moeilijk hebben om een 804 aan te sturen ?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

beunky

Quote from: JeroenGorter on December 14, 2005, 14:59:17
Zou je een Marantz PM-17 en CD-17 als een dure combinatie beschouwen?
Of zou deze combinatie het moeilijk hebben om een 804 aan te sturen ?

Als ik jou was zou ik de 804 sowieso links laten liggen, wat je ook doet...
Ik zou dan voor een 805 gaan. De 804 (dan praten we over de vorige serie, dus die onlangs is vervangen) vind ik zelf een behoorlijk slechte speaker voor het geld. Dan presteert een 805 aanzienlijk beter (zeker voor het geld) en de CDM 7 doet het mijns inziens ook beter dan de 804.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

-V-

Als ik bij B&W zou moeten kiezen naar bang 4 the buck  , dat zijn volgende modellen mogelijk :
(ik heb ongeveer het hele gamma thuisgehad)

CDM-7NT, N805, 803.

Bij de oudere modellen mag je een Matrix 804-803. zeker niet uit het oog verliezen, heel muzikaal ...
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

superleo7

Hoi ,
Ik heb van de b&W de matrix 802 serie 2 en de  3 gehad . Ook de n 805 en de N 802.
Ik krijg bij de nautilus een bepaalde vermoeid heid en iritatie die ik niet thuis kan brengen.
Dit heb ik nog nooit gehad . De eerste indruk is positief maar als ik er een tijd naar luisterd dan krijg ik een bepaalde druk op het gehoor wat niet met luid heid te maken heb.
Dit heb ik met de 802 matrix nooit gehad.Dit is dan ook een erg mooie speaker.
Ik had eerst de 805 N en later de 802 N. Vind het model geweldig en dacht die iritatie met aan passing van de ruimte wel weg tekrijgen.
Natuurlijk verkeerde uitgang positie maar toch geprobeert.
Uiteindelijk verkocht.
Nu heb ik nog een paar cdm 9 NT te koop staan.
Deze speaker heb ik zo'n 4 jaar en bij deze totaal geen vermoeidheid of iritatie.
Ze gaan weg ivm ruimte gebrek.
Zie advertentie.
gr leo

JeroenGRT

Ik zag jou advertentie staan, op het internet heb ik ook nog CDM-NT7 speakers gevonden. Heb er ook nog niet echt haast mee, ben me nog een beetje aan het orienteren. Het liefst koop ik een speaker waar ik een tijd mee voorruit kan gaan, en die een enorme stap voorwaarts is t.o.v. de 602.  A.s. zaterdag ga ik nog naar Hobo Hifi heen, om de 703 en 704 te horen. Wat kosten de speakers nieuw van jou destijds Leo? De 703 is de opvolger van de NT9 of niet?

Heeft iemand hier ervaring met onderstaande speakers ?? Deze staan zeer gunstig geprijsd op het internet.
Hoe klinken zulke speakers, en waarmee zijn ze te vergelijken?

Matrix 804



Matrix 3 series 2

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

-V-

Ik heb een tijdje met een matrix 804 gespeeld en vergeleken met een cdm-9nt ... Ik vond de 804 veel muzikaler, alhoewel technisch veel minder perfect dan de 9nt... ( De 9nt is beter in bv. bas controle) maar de 804 speelt gewoon muziek ...
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

superleo7

Ik zag jou advertentie staan, op het internet heb ik ook nog CDM-NT7 speakers gevonden. Heb er ook nog niet echt haast mee, ben me nog een beetje aan het orienteren. Het liefst koop ik een speaker waar ik een tijd mee voorruit kan gaan, en die een enorme stap voorwaarts is t.o.v. de 602.  A.s. zaterdag ga ik nog naar Hobo Hifi heen, om de 703 en 704 te horen. Wat kosten de speakers nieuw van jou destijds Leo? De 703 is de opvolger van de NT9 of niet?

Heeft iemand hier ervaring met onderstaande speakers ?? Deze staan zeer gunstig geprijsd op het internet.
Hoe klinken zulke speakers, en waarmee zijn ze te vergelijken?

De CDM 9 NT speakers koste toen 2800 Euro.
De 703 is inderdaad de opvolger van de cdm 9 nt.
Deze klingt net weer even anders.
Voor wat betreft de vergelijking met de 803 en 804 kan ik vertellen dat de 803 en 804 gewoon een ander klank balans hebben .
Wat beter is ligt aan wat jij mooier vind zoals met elke luidspreker.
Ook is het belangrijk in welke ruimte ze staan.
Het grootste verschil met de matrix serie is dat het hoog van de cdm 9 NT iets meer aanwezig is en het laag droger en sneller als de matrix serie.
De cdm 9 nt laat iets meer detail horen en het midden laag kleurt minder.

Maar wil je echt iets mooi  :o kan je ook eens naar magnepan luisteren.
Ik heb al heel wat speakers versleten. Maar met mijn huidige speaker ben ik super tevreden. Nadat ik de B&W 802 matrix weg deed heb ik met de synthese 1 gedraaid. Dit vond ik al weer een hele stap voorwaards.
Toen overgegaan op de martin logan cls , Perfect maar te lief voor pop en rock.
Toen de 805 en de 802 nautilus. Nou zie mijn vorige opmerking.
Mijn ervaring met de cls en afbeelding van de muziek waren mijn bij gebleven.
Toen naar magnepan geluisterd.
Je wordt getrakteerd op een geluidsbeeld van bijna ware grote , en je wordt door de muziek meegenomen.
Deze speaker naast de 802 geplaatst en ik was er uit.
802 nautilus verkochten de  magnepan 1.6 Qr gehouden.  ;D
De meeste mensen die dit horen zijn zeer verrast. :o
Belangrijk alleen de plaatsing , maar dat geld eigenlijk voor alle speakers.

In iedergeval veel succes met het vinden van de speaker die jou aanstaat.
Uiteindelijk bepaald jou gehoor dat.

Deze speaker klingt ook met rock en pop lekker.





Rody

Waarom persee B&W? Er zijn zat andere mooie speakers :)

De PM 17 is een zeer mooie versterker met flink wat stroomreserve, maar de echt zware speakers kan hij denk ik niet laten zingen.
Een B&W 805 moet wel lukken denk ik.

riwi

#18
Ik heb ook ervaring met de 7NT, 9NT en de N803. De 9NT is een hele mooie speaker, ik vond hem toch wel een stukje mooier dan de 7NT zeker kwa mid (de 9 heeft de FST mid unit van de N804/N804) ook de basscontrole van de 9NT is beter.
De oudere matrix modellen spelen nog heel mooi. Maar wat ik daar mis is iets in het hoog. De ouder tweeters waren naar mijn smaak iets minder geraffineerd. Ook de DM580 die ik heb gehad had dat. Niet echt storend hoor, maar in vergelijk met de Nautilus tweeters in de N80x reeks en de xNT reeks is er wel verschil. De nieuwe 70x reeks heb ik kort gehoord en beviel mij minder goed dan de 7NT en 9NT die ik zelf heb/had. Daar lijkt B&W wat overboord te zijn gegaan met het hoog en vind ik ze harder klinken, niet zo mijn smaak.

Voor speakers raad ik de tweede hands markt echt aan. Je kan veel geld besparen tov de nieuw prijs en speakers slijten amper mits ze goed behandeld zijn. Iets dat je na een korte luistertest makkelijk kan vaststellen.

Zoek een leuk paar 7NT of 9NT is mijn advies. En zet de 602 tjes achter voor het HT ;)

remon123

Quote from: riwi on December 17, 2005, 17:00:35
Ik heb ook ervaring met de 7NT, 9NT en de N803. De 9NT is een hele mooie speaker, ik vond hem toch wel een stukje mooier dan de 7NT zeker kwa mid (de 9 heeft de FST mid unit van de N804/N804) ook de basscontrole van de 9NT is beter.
De oudere matrix modellen spelen nog heel mooi. Maar wat ik daar mis is iets in het hoog. De ouder tweeters waren naar mijn smaak iets minder geraffineerd. Ook de DM580 die ik heb gehad had dat. Niet echt storend hoor, maar in vergelijk met de Nautilus tweeters in de N80x reeks en de xNT reeks is er wel verschil. De nieuwe 70x reeks heb ik kort gehoord en beviel mij minder goed dan de 7NT en 9NT die ik zelf heb/had. Daar lijkt B&W wat overboord te zijn gegaan met het hoog en vind ik ze harder klinken, niet zo mijn smaak.

Voor speakers raad ik de tweede hands markt echt aan. Je kan veel geld besparen tov de nieuw prijs en speakers slijten amper mits ze goed behandeld zijn. Iets dat je na een korte luistertest makkelijk kan vaststellen.

Zoek een leuk paar 7NT of 9NT is mijn advies. En zet de 602 tjes achter voor het HT ;)
ben ik het helemaal mee eens
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

JeroenGRT

Bedankt voor jullie adviezen!

Ik zou afgelopen zaterdag naar Hobo Hifi heen gaan, maar er kwam iets tussen. Nu heb ik voor vrijdag a.s. aan afspraak bij Hobo. Ik ga daar de 703, 704, 804 en 805 beluisteren. Ik heb geen idee hoe e.a. klinkt dus ik ga gewoon eens luisteren.

Nieuw ga ik ze in ieder geval niet kopen, dus ik houd het internet gewoon een beetje in de gaten. Ik zie tweedehands een CDM-7NT en 9NT staan, dus dat is een optie. Maar nu ben ik ook een 803 Matrix tegen gekomen voor een leuk bedrag. En deze speakers zijn te beluisteren in een plaats wat ongeveer 20 km van me af ligt.
Deze man heb ik ook een mailtje gestuurd.

Dit lijken me ook erg mooie speakers, en een mooie vooruitgang t.o.v. de 602 als fronts

Ben benieuwd hoe zo'n 803 Matrix klinkt, ik heb dan - als het goed is - ook de nieuwere B&W speakers gehoord uit de 7 en 8 serie, dus dan kan ik beter e.a. vergelijken.

Ik weet niet precies wat ik mooi vind, omdat ik gewoon nog niet veel ervaring heb met verschillende speakers. Het geluid van B&W vind ik in ieder geval mooi. Ik heb speakers van Tannoy en Mission gehoord wat zeker niet bij mij past.

Het hoog is dus wat meer aanwezig bij de CDM 7 NT en 9 NT, als je het vergelijkt met de oudere modellen van B&W.
Het laag is droger en sneller als een 8 serie. Een 804 of 803 is muzikaler als een CDM NT, maar technisch minder perfect?

Ik vind de keuze maar moeilijk, maar ik ga eerst wel eens luisteren. Aan de reacties te zien zijn het geen slechte speakers de CDM 7 en 9 NT. En ook de oudere B&W 8-serie speakers doen het goed, maar e.a. is natuurlijk afhankelijk wat je zelf mooi vind.

Welke speaker zouden jullie kiezen ??

- B&W CDM NT 7 (1000 eur)
- B&W Matrix 803 (875 eur)
- B&W Matrix 804 (750 eur)
- B&W Matrix 805 (600 eur)

Op het internet heb ik een beetje reviews gelezen van de 805, en in verschillende lees ik dat je er een subwoofer bij nodig hebt. En dat wil ik eigenlijk niet, dus voor mij zouden dit dan wel weer mooie surround speakers kunnen zijn, in combinatie met een 803/804 als front. Dan verkoop ik de 602 wel weer ;)

Een CDM NT 9 gaat al richting de 1500 euro, en dat vind ik op het moment iets teveel geld.




Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

FFF

Ik ken zelf alleen de nieuwe serie's

Mijn mening in het kort:

600 serie:  Klinken lekker voor de prijs, het geluid is erg warm en daarom luister je naar muziek.

700 serie:  Heel verschil met de 600. De 700 serie heeft veel meer detail, de afwerking vind ik erg goedkoop, mijn inziens moet fineer op houd lijken, en met hun moderne design komt het niet tot zijn recht (mening)
De 700 serie heeft een erg aanwezig hoog, voor mij een reden dat ik misschien zelfs liever naar de 600 luister. De 700 moet je combineren met een wat zachtere set.

800 serie: Mijn inziens absoluut de beste, geeft meer detail weer als bovenstaande, maar het hoog is lekker rustig en veel minder scherp als de 700. Het algemene beeld gaat er op vooruit.

Het laag, hangt van je kamer je muziekale voorkeur en natuurlijk de grootte van de speakers af.

Degene die bij je budget past moet je zelf kiezen, maar van een stereo setup 800 serie wilde ik naar een HT setup van de andere types en dat was voor mij na ze gehoord te hebben geen optie meer.

De CDM NT serie schijnt beter te zijn als de 700 serie, met name een rustiger hoog, echter heb ik deze zelf nog niet beluisterd.



hillie

QuoteIk heb de cdm7, de cdm9 en de 804 met elkaar vergeleken en pas bij duurdere versterkers komt de 804 los (en zelfs dan nog marginaal).

Ik geloof er niets van! De 804 heeft een soorgelijke driver als de cdm9 als het gaat om aansturing. Dit is mij verteld door B&W UK. Maw voor de 804 heb je geen sterkere versterker nodig dan de cdm9. Wel  kan de 804 met een sterkere versterker iets verder rijken, maar dan zul je een grote woonkamer moeten hebben om hiervan profijt te hebben. De 804 was prima te sturen met een Pioneer 2011 versterker. De 803 , 802, etc hebben een andere driver en verdienen een goede versterker volgens B&W.

remon123

Quote from: hillie on December 19, 2005, 18:33:14
Ik geloof er niets van! De 804 heeft een soorgelijke driver als de cdm9 als het gaat om aansturing. Dit is mij verteld door B&W UK. Maw voor de 804 heb je geen sterkere versterker nodig dan de cdm9. Wel  kan de 804 met een sterkere versterker iets verder rijken, maar dan zul je een grote woonkamer moeten hebben om hiervan profijt te hebben. De 804 was prima te sturen met een Pioneer 2011 versterker. De 803 , 802, etc hebben een andere driver en verdienen een goede versterker volgens B&W.
ik geloof het wel
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60