Wharfedale Evolution 30 en 40

Started by janvermeersch, December 14, 2005, 10:11:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

janvermeersch

Hallo,
heeft iemand ervaring met de Wharfedale evolution 40 ? Ik zou graag in de prijsklasse van 1000 euro/paar een paar boxen aanschaffen. Ik zoek iets die strak en afgelijnd speelt in de genre van moderne pop tot bigband ala sinatra.
Ik werk met een eindversterker van 2 x 150 W en preamplier van vincent.

bedankt
Mitsubishi DA-A15DC- Wharfedale evolution40- Philips Plasma 42PF9966/10 -JVC equalizer SAE 70-Philips DVD/HDD 720-Technics SA AX6-

dmeerpa

Wel ik wou ook de  Wharfedale Evolution, maar de waf vond die gele conussen maar niks. Dus het werden grijze Diamonds 9.5. Waar ik heel tevreden over ben. Echter ik had ook de 9.6 beluisterd in de winkel, maar deze klinken totaal verschillend. Dus ik denk dat dit ook het geval is met de Evolution's.
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

janvermeersch

Had gisteren hetzelfde voor bij ons thuis, gingen kijken en luisteren naar de Wharfedale, maar moeder de vrouw luisterde niet en keek naar het uiterlijke ! ik wilde pianolak afwerking en zij wilde mapple. Uiteindelijk zijn het gewoon zwarte geworden :-\.
Ik moet wel toegeven dat ik nog nooit zo'n strak afgelijnd geluid heb gehoord, mooi strak diep, plaatsing is echt subliem, hoog is zuiver geplaatst en echt ,en dat voor een speaker van 500 euro/st ??
ben echt wel eens benieuwd hoe ze bij ons thuis zullen klinken, zaterdagavond zullen we dat weten ;D. Heb meteen ook de center en de achterluidspreker meegenomen, weet wel nog niet wat die ene achterluidspreker zal doen, was gewoon met de B&W 602 serie te werken en daar had ik twee rear speakers zullen wel zien of beter horen bedoel ik.
Mitsubishi DA-A15DC- Wharfedale evolution40- Philips Plasma 42PF9966/10 -JVC equalizer SAE 70-Philips DVD/HDD 720-Technics SA AX6-