Dutch DIY Audio 2006

Started by daniel75, December 13, 2005, 22:52:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

Leuk...beloofd veel...
Was dus echt een show-stopper.... :o
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

Quote from: Erik van Voorst on March 13, 2006, 15:58:30
Leuk...beloofd veel...
Was dus echt een show-stopper.... :o

Ik heb hem helaas niet gehoord, maar het belooft zeker veel goeds. En aangezien Guido het ook al had over een leuke bouwpakket kast, lijkt het mij een heel leuk DIY project. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Penguin

Naar mijn weten een stevig, goed ontwerp alle aspecten goed overdacht ook gescheide voedingen zeer belangrijk.
Ook zeker de tentlab dac en clock.

robbiedobbie

Quote from: Audiofiel on March 13, 2006, 10:32:27
Ik heb de foto's die ik heb geschoten ook even online gezet: zie hier.

vooral die gasten met hetzelfde t-shirt lijken mij sympathiek.

Waren die niet van die ontzettend mooi klinkende luidsprekers in ruimte 3?
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

Foo

Quote from: Audiofiel on March 13, 2006, 18:05:26
En aangezien Guido het ook al had over een leuke bouwpakket kast, lijkt het mij een heel leuk DIY project. :D

Dat klinkt mij als muziek in de oren.  O0

Foo

Merijn

Denk dat hier nog een serieuze geinteresseerde zijn bankrekening aan het bekijken is. Dit klonk zoals ik digitaai nog wel te pruimen vind  ;D.

Alle medehobbyisten, dank voor de opbouwende kritieken op mijn project en ik moet zeggen, best prima voor mijn ego zo'n dag hahahaha. Zonder gekheid: Het was me een genoegen!
I Prefer Coffee For Mental Stability...

asterduc

Quote from: robbiedobbie on March 13, 2006, 20:44:57
vooral die gasten met hetzelfde t-shirt lijken mij sympathiek.

Jaja RobertJan,

vanaf nu ben jij dus beroemd.  8)

In Belgiƫ noemen ze dat een BV,

voor NederLand is dat dan een NLV

In jouw geval wordt dat natuurlijk wel moeilijk.

Wedden dat Audiofiel daar wel raad mee weet. Die vindt altijd wel iets!!
Dat had ie zelfs al in gedachte toe ie de foto maakte  >:D
Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102



Audiofiel

 ;)

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

asterduc

#58
Quote from: Audiofiel on March 13, 2006, 22:46:16
;)

Zie je wel, en ditmaal doet ie het eens zonder woorden. ;D
Maar had je die andere goser niet moeten weergeven?

Wel een aardig cameratje dat je hebt.
Zo sterk uitvergroot en toch zo weinig korrel (of noemen ze dat geen korrel bij digitale cameras?)
Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102



Audiofiel

#59
Quote from: asterduc on March 14, 2006, 07:59:59
Wel een aardig cameratje dat je hebt.
Zo sterk uitvergroot en toch zo weinig korrel (of noemen ze dat geen korrel bij digitale cameras?)

Kopen? Sinds gistermiddag is hij overbodig vanwege mijn nieuwe aanwinst.

Onder detailvergrotingen van dezelfde foto op 100%, er was scherpgesteld op Ed:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

asterduc

#60
Quote from: Audiofiel on March 14, 2006, 08:17:37
Kopen? Sinds gistermiddag is hij overbodig vanwege mijn nieuwe aanwinst.

Das nie verkeerd.
Als ik het goed begrijp ben jij dus ook fotofiel!

Zo'n camera zegt mij wel iets, maar ik ben er niet echt naar op zoek.
Hoedanook, ik PM je wel effe, want we zijn hier ferm off-topic aan het gaan.



Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102



Audiofiel

Okee, on-topic dan. Wat is er aan de hand met de rand van de onderste woofer van de Concave die rechts stond? Het viel mij pas op de foto's op, niet op de dag zelf. Is het een beschadiging of is hij gewoon een beetje vies op het rubber?

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

asterduc

#62
Quote from: Audiofiel on March 14, 2006, 08:32:08
Okee, on-topic dan. Wat is er aan de hand met de rand van de onderste woofer van de Concave die rechts stond? Het viel mij pas op de foto's op, niet op de dag zelf. Is het een beschadiging of is hij gewoon een beetje vies op het rubber?

Dat is een audiofiele deuk, daardoor krijg je minder staande golven in de diepterichting van de kast en dus een lagere vervorming in het werkingsgebied van de woofer en een gecontroleerdere samenwerking met de in de achterwand gemonteerde passieve straler. ::).

STOF, niets anders dan STOF!
De vloer lag bezaaid met fijn bruinachtig stof. Robert-Jan hing van onder tot boven vol na het versjouwen van de 60 kg zware concave. Dat bleek dus van de vloer te komen.


Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102



sphere

Van de vloer in die school? Arme kindekes  :-\
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

fgroen

Ach, die arme kindekes zullen per dag wel een zandbak naar binnen lopen.  ::)

Wbt die kamera: niet geschikt voor het fotograferen van vrouwen wegens hoge RimpelOnthullingsFactor (ROF).  ;D
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Audiofiel

Quote from: asterduc on March 14, 2006, 08:52:01
STOF, niets anders dan STOF!
De vloer lag bezaaid met fijn bruinachtig stof. Robert-Jan hing van onder tot boven vol na het versjouwen van de 60 kg zware concave. Dat bleek dus van de vloer te komen.

Maar dan blijft de vraag eerder: "Wat deed Robert-jan op de vloer"? :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

asterduc

Quote from: fgroen on March 14, 2006, 09:28:26
Ach, die arme kindekes zullen per dag wel een zandbak naar binnen lopen.  ::)

Wbt die kamera: niet geschikt voor het fotograferen van vrouwen wegens hoge RimpelOnthullingsFactor (ROF).  ;D

Leuk hoor, heel erg leuk.  Ben ik net wat uit m'n midlife aan het kruipen, krijg je dit weer op je dak!!!

Wat die vloer betreft, ... en RJ.  Het zou inderdaad zand van buitenaf kunnen geweest zijn. De vloer was of is volgens mij voorzien van een coating. Verf of epoxy denk ik.  Het stof zou ook daarvan kunnen komen. Als er wat tafels, stoelen en apparatuur wordt verschoven kan die coating miniem losgeschuurd worden en dat geeft een heel fijn schuurstof, net zoals je bij het opschuren van een geschilderde kast ziet. Dat kleeft gewoon overal aan, mede door de statische lading.
Aangezien dat RJ een tegenpool is (volgens zijn moeder ook altijd al geweest, zit nml in 't manneke) trekt hij dat statisch geladen stof aan!

Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102



Audiofiel

Quote from: asterduc on March 14, 2006, 13:21:35
Aangezien dat RJ een tegenpool is (volgens zijn moeder ook altijd al geweest, zit nml in 't manneke) trekt hij dat statisch geladen stof aan!

ROTFLOL  ;D ;D ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

robbiedobbie

#68
Volgens mij hebben jullie het meest innovatieve product van deze DIY-audio beurs over het hoofd gezien:

De anti-reflectie pet!

Dit is een product dat Team-concave vanaf april op de markt gaat brengen. Vergeet alle diffusers, absorbers en alle andere akoestiek verbeteraars. DIT IS HET!

Dit product is met name geschikt voor alle kalende mannen (ook wel genoemd: de vijftigplussers) en voorkomt de vervelende akoestische nagalm die het kalende hoofd met zich meebrengt. Het voert u terug naar de tijden wanneer u nog een volle haardos had!

Hieronder een demonstratie van het nieuwe product. (zie bijschrift)

Te koop op de volgende DIY-audio beurs:  49,95 euro. p.s.

Robbiedobbie
team Concave



HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

asterduc

hahaha snotneus, jaja, poets wederom poets. ;D







Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102



fgroen

Ik weet al een tweak voor deze accessoire: Pritex op de bovenkant en loodbitumen binnenin.  ;D
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Audiofiel

Ik opteer voor aluminiumfolie bovenop. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.