UPDATE #3: nu: MIT Shotgun S1 Shootout Nordost / Sign Audio / Nirvana

Started by El Nino, December 13, 2005, 14:53:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

myself

Quote from: eric_audio on January 16, 2006, 07:41:37
Hmm, ik had al eens een shootout tussen MIT Shotgun S1 en Nordost gedaan. Het lijkt erop dat ik Nirvana toch ook nog eens mee moet nemen in de vergelijkingen...
ja, dat waren de 3-eenheid waar ik het over had bij je. Ik denk dat ze alle 3 op jouw set erg mooi doen en het een kwestie van voorkeur/smaak is welke je het mooiste vind. Wordt een mooie maar ook moeilijke shootout denk ik
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

El Nino

Quote from: Johnny_Bravo on January 16, 2006, 09:43:03
precies....

Het is een "veilige" kabel voor moeilijke sets.
Zoek je dynamiek, moet je voor een wat "eerlijkere" kabel gaan.

Bij MIT zal niet zo snel "luistermoeheid" optreden.

Denk dat JB hier een goed punt heeft. De MIT zal naar mijn ervaring idd geen luistermoeheid veroorzaken. Heb de kabel omschreven als een kabel met een rustig klankkarakter. Garmt gebruikt de term "doods" maar dat heb ik nu ook weer niet ervaren (tenminste niet in mijn set).

De Nordost en de Nirvana geven veel meer dynamiek, waarbij Nordost in mijn set "te snel" of te nerveus werd. In principe vergelijk ik dan de Red Dawn II en de Heimdall met de Nirvana S-L en de MIT Shotgun S1. Sluit me verder aan bij Beunky inzake het grote verschil tussen Nordost en Nirvana, maar goed dat valt verder in detail terug te lezen in deze review.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

beunky

Quote from: myself on January 16, 2006, 21:28:22
ja, dat waren de 3-eenheid waar ik het over had bij je. Ik denk dat ze alle 3 op jouw set erg mooi doen en het een kwestie van voorkeur/smaak is welke je het mooiste vind. Wordt een mooie maar ook moeilijke shootout denk ik

Absoluut, ik denk dat je daar dan ook heel veel tijd voor moet gaan nemen en dat lekker rustig in je eentje moet gaan doen :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

. . .

Een stokoude thread maar toevallig een set Nirvana Royal / Royale speakerkabels in handen gekregen, iemand een idee wat voor kabel dat is? Koper, zilver, verzilverd? Hij staat ook nergens in de prijslijsten. Zal een oudje zijn, 20+

El Nino

Quote from: WhySoSerious? on July 25, 2022, 19:30:51
Een stokoude thread maar toevallig een set Nirvana Royal / Royale speakerkabels in handen gekregen, iemand een idee wat voor kabel dat is? Koper, zilver, verzilverd? Hij staat ook nergens in de prijslijsten. Zal een oudje zijn, 20+

Heb deze jarenlang gehad en een zeer goede kabel. Neutraal, transparant, snel en muzikaal. LS kabel in NL was destijds voor een stereo-paar zo'n EUR 4,200,- voor 2x 1,5 of 2 meter. Spades waren verguld.

Zou hem eens lekker aansluiten en gaan zitten luisteren.

Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom