Leesvoer; een soort erfenis van een forumlid

Started by wil, December 12, 2005, 21:28:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wil

Vanochtend ben ik bij Ruud langsgeweest om de bladen op te halen. Inderdaad, DRIE grote dozen vol! Het was erg leuk om even met een ervarener hifi/muziek/film-liefhebber te praten. Jawel, Ruud heeft een stuk langere historie in de hifi-liefhebberij dan menigeen van ons.
Maar ja, nu ik zijn soort erfenis heb, moet er wel iets goeds mee gebeuren.

Zojuist heb ik als eerste alle nummers HomeStudio (heeft tussendoor nog MusicHome geheten) van 1986 (!) tot 2005 gesorteerd en op volgorde gelegd. De andere tijdschriften komen later.
Opvallend is dat de presentatie van apparatuur van destijds net zo gelikt gedaan werd als nu. Oftewel, een Kenwood of Technics set (to name a few) zag er werkelijk prachtig uit en sommigen op dit forum kunnen dit beamen. Enfin, nu wordt het lezen en genieten geblazen.
In dit topic zal ik mijn leestijdreis door hifi-land uit de doeken doen en anderen hopelijk aanmoedigen om hun leeservaringen te posten.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

fca

Misschien een leuk idee.
Als je een scanner hebt tenminste.
Sommige interessante oude jongens hier tonen.
Lijkt me wel lachen.
Een stukje nostalgie.

Peerless Monster

QuoteMisschien een leuk idee.
Als je een scanner hebt tenminste.
Sommige interessante oude jongens hier tonen.
Lijkt me wel lachen.
Een stukje nostalgie.

Das natuurlijk een heel goed idee, maar vind Frank dit ook een goed idee?
Laat staan Wil, die dan alles moet inscannen ;).

Hee Wil, zoek eerst eens je eigen apparatuur op en daarna die van ons ;).

Grtz,
Rens

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

fca

Ik weet zeker dat Frank die ok vindt. :-\

Niet over nagedacht eerlijk gezegd.

maar het idee is/was leuk.


wil

#4
Quote from: Peerless Monster on December 12, 2005, 22:13:33
Das natuurlijk een heel goed idee, maar vind Frank dit ook een goed idee?
Laat staan Wil, die dan alles moet inscannen ;).

Hee Wil, zoek eerst eens je eigen apparatuur op en daarna die van ons ;).

Grtz,
Rens


Zeker zal ik wel wat dingetjes scannen en posten, maar ik zal me wel aan het auteursrecht houden. Tekst ga ik dus niet overtikken/-scannen, foto's alleen als duidelijk is dat het uit het tijdschrift komt.

Een tweetal eerste impressies die ik zal geven... Ik trok een nummer uit 2002 open en wie stond daar in "De Homestudio" (de rubriek van Marc Lemmens waarin hifi/ht liefhebbers hun set mogen presenteren)? 1x raden? een jongeman met een bril, een rood geruit overhemd en (toen nog) een Mitsubishi CRT ;D.
Een ander leuk artikel zag ik over de introductie van TAG in Nederland in 1999. Ik zal van beiden een verslagje maken.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

We wachten vol spanning af.

Jaren 70-apparatuur is dood. Lange leve retro! ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Hee Arjen,

Ik heb gister ook eens zitten neuzen in mijn bibliotheek qua audiobladen en tot mijn verbazing zag ik in een Belgisch tijdschrift (ben even de naam ontschoten) een stukje over jouw Aragon proc/vv. Een nietszeggend stuk eigenlijk waarin zelfs het voorversterker deel werd vergeleken met een ML vv. Ik houd hem apart voor je, dan kan je hem hebben.

Grtz,
Rens

PS Wil uiteraard moet je je houden aan het auteursrecht ;).
Laat me trouwens raden? Garmt? Die foto moet geplaatst worden Wil...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

garmtz

Quote from: wil on December 13, 2005, 07:46:16
Ik trok een nummer uit 2002 open en wie stond daar in "De Homestudio" (de rubriek van Marc Lemmens waarin hifi/ht liefhebbers hun set mogen presenteren)? 1x raden? een jongeman met een bril, een rood geruit overhemd en (toen nog) een Mitsubishi CRT ;D.

;D 8)

Audiofiel

Quote from: Peerless Monster on December 13, 2005, 10:22:47
PS Wil uiteraard moet je je houden aan het auteursrecht ;).
Laat me trouwens raden? Garmt? Die foto moet geplaatst worden Wil...

Plaatsen die foto! Daarvan heeft Garmt in ieder geval geen auteursrecht. ;D ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil

#9
Quote from: Peerless Monster on December 13, 2005, 10:22:47
Hee Arjen,

Ik heb gister ook eens zitten neuzen in mijn bibliotheek qua audiobladen en tot mijn verbazing zag ik in een Belgisch tijdschrift (ben even de naam ontschoten) een stukje over jouw Aragon proc/vv. Een nietszeggend stuk eigenlijk waarin zelfs het voorversterker deel werd vergeleken met een ML vv. Ik houd hem apart voor je, dan kan je hem hebben.

Grtz,
Rens

PS Wil uiteraard moet je je houden aan het auteursrecht ;).
Laat me trouwens raden? Garmt? Die foto moet geplaatst worden Wil...
Tja, dat krijg je met die tweedehands handel in minder voorkomende merken. Dan weet je waar de spullen vandaan komen ;), dat is het geval bij Audiofiels Aragon/Proc (maar ook met mijn 2-kanaals Acurus).
Die foto wil ik wel plaatsen hoor, maar alleen als de geportretteerde het ook goed vindt (volgens mij is ie sindsdien een paar kilootjes afgevallen ;D).

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

R

Quote from: wil on December 13, 2005, 10:55:38
Tja, dat krijg je met die tweedehands handel in minder voorkomende merken. Dan weet je waar de spullen vandaan komen ;), dat is het geval bij Audiofiels Aragon/Proc (maar ook met mijn 2-kanaals Acurus).
Die foto wil ik wel plaatsen hoor, maar alleen als de geportretteerde het ook goed vindt (volgens mij is ie sindsdien een paar kilootjes afgevallen ;D).

wil
Had je niet je scanner weggegeven? :P

jaco

Quote from: wil on December 13, 2005, 07:46:16
Ik trok een nummer uit 2002 open en wie stond daar in "De Homestudio" (de rubriek van Marc Lemmens waarin hifi/ht liefhebbers hun set mogen presenteren)? 1x raden? een jongeman met een bril, een rood geruit overhemd en (toen nog) een Mitsubishi CRT ;D.
Ik hoop dat je niet al te goed zoekt  :-[
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

wil

Quote from: Ruben on December 13, 2005, 10:58:13
Had je niet je scanner weggegeven? :P
Ik heb er nog eentje, de HP scanner was overbodig geworden ;)
Quote from: jaco on December 13, 2005, 10:58:51
Ik hoop dat je niet al te goed zoekt  :-[
Ik ga er niet naar zoeken, maar je maakt me nu nieuwsgierig...  >:D. Ach, alles komt vroeg of laat wel uit, kijk maar naar Pim Fortuin  :-X ;D.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Peerless Monster

QuoteAch, alles komt vroeg of laat wel uit, kijk maar naar Pim Fortuin 

Nee he, krijgen we nu ook al diskettes van de escapades van Jaco ???
Ik heb ze hier nog met honderden liggen, dus wie interesse heeft ;D ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

B.J.

Quote from: Peerless Monster on December 12, 2005, 22:13:33
Das natuurlijk een heel goed idee, maar vind Frank dit ook een goed idee?
.............

Je moet het natuurlijk niet gaan attachen hier. Je moet het op een free imaghost zetten. Kost het hem geen ruimte en geen bandbreedte!

Don_Paul

Quote from: Peerless Monster on December 13, 2005, 11:54:14
Nee he, krijgen we nu ook al diskettes van de escapades van Jaco ???

Nou, dat zullen dan wel DVD-R's worden. Die heeft-ie zelf nog met een paar honderd stuks de markt opgegooid, daar zit vast wel wat pikants bij...
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

wil

TAG McLaren Sterke nieuwkomer met klasse

Zo begon de recensie over de 60iRv geïntegreerde versterker en de CD20R cd-speler in het juli/augustus nummer van 1999. De recensie maakt er melding van dat het Formule 1 bedrijf naast trendy/ifestyle klokjes nu ook muziek maakt. Veel lof over de bouw van de produkten enz. Maar waar werd het op gedraaid? Toevallig (haha) op Totem Forest luidsprekers.
Niks toevallig, die hadden ze ook ter recensie staan, maar (wel) toevallig mogelijk wel een heel goede combi hoewel ik niemand ken die nu met TAG+Totem draait, vreemd...
Wat je blijkbaar niet moet doen is deze versterker aan een Final elektrostaat hangen. Het klinkt geweldig, maar bij een hoger volume knalt ie in de beveiliging (gelukkig maar). Logisch eigenlijk, want hij heeft weliswaar 2x60W aan boord, maar hiervaan is voor korte duur maar 130W bij 2 ohm over.

De kritieken:
1. het klinkt een streepje helderder dan ze gewend waren met zeer neutrale referentie-versterkers (wat dat dan ook mocht zijn).
2. de TAG-versterker heeft een minieme mate van onrust in de weergave.

De kosten:
60iRv: fl. 3595,-
CD20R: fl. 4495,-

Voor het overige van harte aanbevolen ;).

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Mauclau

Zoals ook reeds in het andere topic vermeld :
Hey wil (sorry maar moet altijd denken aan het postcodespel als ik jouw naam lees  ;D ;D),
wat een superinitiatief, de bladen komen dus in de juiste handen terecht!
Zo kunnen er veel mensen van genieten!

Ik heb de notificatie (van dit topic natuurlijk) al aangezet en ga eens gezellig meelezen! (need any assistance (write, scan, whatever!, don't hesitate to shout!)

Gr. Maurice

Audiofiel

Quote from: Peerless Monster on December 13, 2005, 10:22:47
Ik heb gister ook eens zitten neuzen in mijn bibliotheek qua audiobladen en tot mijn verbazing zag ik in een Belgisch tijdschrift (ben even de naam ontschoten) een stukje over jouw Aragon proc/vv. Een nietszeggend stuk eigenlijk waarin zelfs het voorversterker deel werd vergeleken met een ML vv. Ik houd hem apart voor je, dan kan je hem hebben.

Uiteraard wil ik die graag hebben, Rens. Misschien zelfs leuk om in dit topic te zetten. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil

Quote from: Audiofiel on December 14, 2005, 08:10:57
Uiteraard wil ik die graag hebben, Rens. Misschien zelfs leuk om in dit topic te zetten. 8)
Inderdaad leuk, gewoon hier posten :).

Wat ook opvalt zijn de afschuwelijk hoge prijzen voor tal van componenten. Maar ja, eigenlijk word je gewoon met de benen op de grond teruggezet omdat je de prijzen weer in guldens of francs ziet. Aan de andere kant blijkt dat sommige componenten uit de jaren 1997-2002 in het tweedehands circuit vrij waardevast zijn. Versterkers (voor-, eind- en geïntegreerd), cd-spelers maar ook kabels kennen slechts een beperkte afschrijving.
Voorbeeldje is een Marantz CD-17 cd-speler. Deze speler kostte in 1999 tweedehands: fl. 1500,- omgerekend is dat €682,-. Een prijs waar je nu ook een CD-17 MkII voor zou kopen. Een Madrigal interlink (HPC XLR, 0,6 m) kostte toen tweedehands fl. 298,-! Deze interlinks zie je nu nog steeds voor ca. €140,- aangeboden worden. Dat ie nieuw fl. 600,- was zegt iets over dezelfde afschrijving van nieuw naar tweedehands als nu.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Quote from: wil on December 14, 2005, 09:28:57
Een Madrigal interlink (HPC XLR, 0,6 m) kostte toen tweedehands fl. 298,-! Deze interlinks zie je nu nog steeds voor ca. €140,- aangeboden worden. Dat ie nieuw fl. 600,- was zegt iets over dezelfde afschrijving van nieuw naar tweedehands als nu.

Nieuw waren ze 500 gulden (225 euro) voor een stereoset volgens de Audiac prijslijsten. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

QuoteUiteraard wil ik die graag hebben, Rens. Misschien zelfs leuk om in dit topic te zetten.  8)

8)

Ik zal mijn scanner weer eens gaan aandraaien... ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#22
Nou ff ingescant. Niet zeuren over auteursrecht, want dan gaat ie gelijk weer weg... ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#23
eerste stuk tekst
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

en de 2e en tevens laatste bladzijde
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler