NIEUW: Digitale Music Server/player direkt op Hifi. Squeezebox 3. Reviews

Gestart door kit-kat, december 12, 2005, 11:57:44

Vorige topic - Volgende topic

mradem

Citaat van: kit-kat op december 15, 2005, 17:44:32
Je kan de SB3 kopen via slimdevices.com
Het kost 299 dollar. excl bez
Als je twee tegelijk koopt krijg je 100 dollar korting, dan is het dus..249 per stuk.
Als iemand anders van het forum interesse heeft om samen 2 SB3 te kopen, dan hoor ik dat graag. Maar dat moet dan wel voor 25 Dec 05, want zolang geldt de actie nog. Wellicht kunnen 2 forummers een aankoop combineren.

De oude versie is SB 2...en die kost nu 249 dollar, excl bez

Smaken verschillen ..ik vind de SB3 mooier dan de oude..en ook de ipod vind ik absoluut niet lelijk ;D ;D :-* :-*

Geldt dat ook voor de versie die niet draadloos is? Die is standaard al 249.
Ik heb geen draadloos netwerk en de pc fungeert tevens als htpc dus staat toch in de buurt.

kit-kat

zie hun eigen site voor meer info:

www.slimdevices.com

voor een directe link naar de prijzen:

https://secure.slimdevices.com/order/index.cgi?promocode=100off2

squeezebox 3 wired - 249 dollar
squeezebox 3 wireless- 299 dollar
"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

Ettepet

Ettepet

rbormans

rbormans

Citaat van: Raf (B) op december 15, 2005, 14:24:31
Nou, dan zwijg ik nu even hoor ...  :-[ 
Het zou inderdaad machtig zijn als het gaat !

Heb intussen verder zitten zoeken.

Op het forum gaat vooral deze topic over de NAS / Slimserve oplossingen.  Ik heb toch de indruk uit de verschillende topics dat de Linksys oplossing niet uitmunt in snelheid (2 sec wachttijd voor sommige menuopties)

Maar de Qnap TS-101 NAS is misschien wel een geschikt dingetje (160 tot 500GB; USB2 en sATA; 10/100/1000; no fans)
... alleen is dit blijkbaar nieuw (ook nog niet/net leverbaar) en is het wachten op de eerste response resultaten

Raf

markvl

Als alternatief kun je natuurlijk een oude passief gekoelde PC zien te vinden.

Ik draai SlimServer op mijn LAN-server met een 200MHz processor en 128Mb geheugen onder Linux.
En de processor is normaal gesproken wel 1% actief!!
Maar dat is ook omdat ik mijn CDs als .WAV geript heb, dus is er geen conversie nodig op de server.

Voordeel is dat je er 4 schijven in kwijt kunt en je desnoods nog andere software kunt installeren (bittorrent client en zo).
Ik denk dat het stroomverbruik niet erg veel meer zal zijn dan van een NAS doos.

Nog een voordeel is dat je meteen Linux kunt leren!  8)

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

markvl

Mocht je hem levend willen bekijken: de Squeezbox is "on tour" momenteel in het kader van de release van model 3.
Voor diegenen die het vandaag gemist hebben is er zaterdag de 24ste nog een kans bij Macintoys in Den Bosch.
Zie ook http://www.slimdevices.com/au_releaseparty.html

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

kit-kat

Bedankt voor de tip Mark,
helaas ben ik de 24 ste met vakantie in Val thorens....anders was ik wel gegaan!

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

markvl

Veel plezier in de sneeuw!

Gezien de belangstelling denk ik dat er binnekort ook wat forum leden met Squeezebox en laptop onder de arm zullen gaan touren.
Ik heb zelf de eerste demo al gedaan.  :)

Voor mensen die willen weten wat er allemaal te modden valt aan een Squeezbox hier wat voorbeelden:
Red Wine Audio: http://www.redwineaudio.com/SB2_Mods.html
Bolder Cable: http://www17.serrahost.com/servlet/boldercablescom/Search?category=MODIFICATIONS

Groeten,
Mark
Disclaimer:

kit-kat

TOP, wat leuk dat je er zoveel energie in steekt.

Kijk uit hoor, straks wordt de vraag te groot..en ben je alleen nog aan het toeren  :P

Ik woon centraal in het land en heb tot nu toe 1 luistersessie gedaan, maar wil er best nog eentje organiseren.
Heb je dan zin om met je laptop en de squeezebox langs te komen??
Het wordt wel pas in januari....
Ik zal dan een nieuwe thread openen en kijken hoeveel mensen interesse hebben....

PM is onderweg met adresgegevens etc..

R

Citaat van: kit-kat op december 18, 2005, 11:40:18

Kijk uit hoor, straks wordt de vraag te groot..en ben je alleen nog aan het toeren  :P

Ik woon centraal in het land en heb tot nu toe 1 luistersessie gedaan, maar wil er best nog eentje organiseren.
Heb je dan zin om met je laptop en de squeezebox langs te komen??
Het wordt wel pas in januari....
Ik zal dan een nieuwe thread openen en kijken hoeveel mensen interesse hebben....

PM is onderweg met adresgegevens etc..

Leuk idee kate, count me in. Ik kan voor een mac voorziening zorgen natuurlijk in de vorm van mijn laptop.

markvl

Kate, goed plan, "you've got a pm"...

Citaat van: kit-kat op december 18, 2005, 11:40:18
Dit is een fantastisch speeltje voor iemand die zowel computerfanaat als audioliefhebber is.
Er hobbies kunnen combineren is altijd leuk, zeker als je anderen er ook enthousiast voor kunt krijgen :)
Disclaimer:

kit-kat

Ik heb een nieuwe thread gestart onder "meet en greetz"...met onze SB 3 shootout, om onze thread hier niet te vervuilen met afspraken etc....

reMC

Dit is echt een goed apparaat. Met een goede externe dac speelt hij beter dan veel hi-end loopwerken...wat mij betreft dan :D

Audiofiel

Citaat van: reMC op december 19, 2005, 11:59:58
Dit is echt een goed apparaat. Met een goede externe dac speelt hij beter dan veel hi-end loopwerken...wat mij betreft dan :D

Wat mij betreft niet. :P

Wat bedoel je nu met "beter dan veel high-end loopwerken"?
Beter dan de originele CD in een CEC? Of een Wadia, Classé, Levinson? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Citaat van: Audiofiel op december 19, 2005, 12:06:17
Beter dan de originele CD in een CEC? Of een Wadia, Classé, Levinson? ::)

Mja, op de meeste punten die ik belangrijk vind (je kent ze wel ;D) en met een ZEER goede dac inderdaad beter dan 'veel' van dat soort merken. Echter ook weer minder op andere punten (dynamiek bijvoorbeeld) dus ultiem is het zeker niet. De opmerking was niet zozeer om die merken nou een schop te geven maar meer om duidelijk te maken dat dat apparaat bij mij behoorlijk hoog staat ;)

Owja, een goede voeding erbij (ik heb het gehoord met een goede bloktrafo) scheelt ook HEEL erg!

beunky

Oké, dus even simpel gezegd:
Je neemt een cd. Je stopt die in een fantastisch loopwerk (CEC, Wadia, Levinson, noem het maar op) en je speelt deze af via een voor jou fantastische dac.

Vervolgens neem je diezelfde cd, ript hem en speelt hem middels dit ding af op diezelfde fantastische dac. Volgens jou zou de tweede dus beter klinken... een extra conversie (waarbij ongetwijfeld extra jitter wordt geïntroduceerd) en een mindere kwaliteit loopwerk zorgen er voor dat een rip beter klinkt dan het origineel... heel duidelijk :-X :-X
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Audiofiel

Citaat van: reMC op december 19, 2005, 12:52:03
Mja, op de meeste punten die ik belangrijk vind (je kent ze wel ;D) en met een ZEER goede dac inderdaad beter dan 'veel' van dat soort merken.
Vind je het erg als ik het allemaal wel erg ongeloofwaardig vind? ::)

Citaat van: beunky op december 19, 2005, 12:57:37
Vervolgens neem je diezelfde cd, ript hem en speelt hem middels dit ding af op diezelfde fantastische dac. Volgens jou zou de tweede dus beter klinken... een extra conversie (waarbij ongetwijfeld extra jitter wordt geïntroduceerd) en een mindere kwaliteit loopwerk zorgen er voor dat een rip beter klinkt dan het origineel... heel duidelijk :-X :-X
Helemaal mee eens.

>> Gelukkig maar dat we het niet alleen met meningen hoeven te doen, want de aanstaande shootout bij Kate zal waarschijnlijk een stuk objectiever worden. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Is kate's tjoeb wel high end genoeg vraag ik me af? Ik begin steeds benieuwder te worden.

Audiofiel

Citaat van: Ruben op december 19, 2005, 13:02:28
Is kate's tjoeb wel high end genoeg vraag ik me af? Ik begin steeds benieuwder te worden.

Ik wil anders ook nog wel een loopwerk meenemen, want de beweringen van Remko roepen wel om tegengas.

reMC

Citaat van: beunky op december 19, 2005, 12:57:37
Oké, dus even simpel gezegd:
Je neemt een cd. Je stopt die in een fantastisch loopwerk (CEC, Wadia, Levinson, noem het maar op) en je speelt deze af via een voor jou fantastische dac.

Tsja, wat is duidelijk? Ik zal ook niets meer zeggen hoor...: ik heb iets gehoord en dat zojuist met jullie gedeeld ;D

Maar nogmaals: het is niet ultiem maar op voor mij belangrijk punten toch wel prachtig en dat kan ik van de meeste loopwerken niet zeggen. EN die ervaringen waren met de zelfgebouwde voeding, die het niveau al HEEL erg omhoog tilde.

Het rippen was naar verluid wel 1-op-1 gedaan, wat ik me daarbij moet voorstellen (wat het in praktijk inhoudt) weet ik eigenlijk niet. De rip moet inderdaad wel goed zijn, zal eens navragen hoe dat gedaan was.

R

Citaat van: Audiofiel op december 19, 2005, 13:03:42
Ik wil anders ook nog wel een loopwerk meenemen, want de beweringen van Remko roepen wel om tegengas.

Post dat even in het shootout topic.

Audiofiel

rbormans

Citaat van: reMC op december 19, 2005, 13:08:24
Het rippen was naar verluid wel 1-op-1 gedaan, wat ik me daarbij moet voorstellen (wat het in praktijk inhoudt) weet ik eigenlijk niet. De rip moet inderdaad wel goed zijn, zal eens navragen hoe dat gedaan was.
Een gokje: EAC (exact audio copy) en dan gecomprimeerd met FLAC