Zijn die "consumenten" beamers wel goed voor HT?

Started by Spacebass, March 30, 2002, 03:31:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

Vraagje,
Mijn collega (ook een HT'er) en ik hebben beide nog geen "Beamer" en gebruiken als nodig die van ons bedrijf.
(om toch een beetje groot beeld te hebben bij onze HT avonden)

Ik zie dat de meeste zo'n 3 lenzen "ding" hebben, omdat ik hier dus echt niets over weet vroegen wij ons af of die nieuwe sony dingen bijv. wel goed zijn ???

En hoeveel kost een goede "3 lenzen ding/Beamer" nu eigenlijk (nieuw/tweede hands??)

Hebben nu beide een redelijk geluid, alleen een 32" sony wega is ook niet alles op een 5 meter kijk afstand en die Plasma/Projectie tv's vindt ik toch niet zo'n mooi beeld hebben.


Beam ze,
Jeetinder

SiR-ROUND

#1
Het drie lenzen ding is een CRT, maar dat weet je waarschijnlijk al... Het bestaat uit 3 "beeldbuizen" die via een lenzenstelsel het beeld projecteren. CRT geeft een niet vergelijkbaar plaatje, omdat het een analoge weergever is en er geen pixelstructuur te zien is + zwart is echt zwart... (o.a)

Een compleet andere techniek als die van de projectors van jullie werk...

Een goede CRT projector koop je voor/vanaf ca. 2000 Euro 2dehands en dat valt dus wel mee... Nieuw is voor de normale mens meestal niet te doen, aangezien dit in de tienduizenden guldens kan gaan lopen...

Nadeel van de CRT is het grote apparaat(veelal een metertje lang), niet verplaatsbaar tov de kleine nieuwe Sony's en anderen...

Kleine PJ's kunnen prima werken, het is maar net wat voor kwaliteit je wilt...

Ga je voor gemak dan kies je de laatste...

Ga je voor gemak en de beste prijs?

Dan zou ik het "ding" van jullie werk blijven "lenen"...

 ;D

J.A.F._Doorhof

#2
Bij CRT's moet je ook in de gaten houden dat je de projector moet laten afstellen. Als dit eenmaal gebeurt is dan kun je hem zelf goed bijhouden (één keer in de zoveel tijd even nalopen).

De beloning die je krijgt is echt fantastisch, niets kan tippen aan CRT.

Als alternatief zou ik je DLP aanraden, ik kan niet in de budget kijken, maar om een indicatie te geven, je koopt een goede DLP vanaf ongeveer € 2400,00 EX (3M 7630), als alternatief kun je kiezen voor bv de Sharp 9000 serie, maar reken dan op rond de € 11.000,00. Daar tussen in zitten verschillende types, zoals seleco, marantz, yamaha, Plus etc.

Als je het verschil tussen CRT en DLP wilt zien, kan ik je uitnodigen om ze hier naast elkaar te bekijken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"