[UPC]Het snelst mediabox inleveren

Started by fireman, December 10, 2005, 14:32:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fireman

Hoe kan je het snelste die media box weer inleveren bij UPC?

Ik heb 'm nu twee maanden geloof ik en ik heb er één keer naar gekeken. Dus dat wordt nix voor mij. Ik wil 'm weer terug geven. Hoe gaat dat het snelst?

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Marcel_T.

Ik heb geen idee, maar het mag allemaal van minister Brinkhorst!

Brinkhorst keurt levering dig. UPC Mediaboxen goed

Minister Laurens Jan Brinkhorst (Economische Zaken, D66) heeft geen reden om te twijfelen
aan de stelling van UPC dat er 'geen sprake is van enige ongevraagde verplichting voor haar klanten' bij de uitreiking van UPC Digital-Mediaboxen. UPC is gestart met een massale operatie waarbij haar kabelklanten een digitale kabelontvanger verkrijgen waarmee een half jaar kosteloos naar het digitale UPC-basisaanbod gekeken kan worden. Daarna kost bij UPC het analoog/digitaal kabelabonnement voor diegenen die de ontvanger hebben gekregen, 17,99 euro per maand (in plaats van 15,83 euro per maand, het geharmoniseerde analoge UPC tarief per 1-1-2006). Klanten krijgen na 6 maanden overigens wel de kans om de ontvanger terug te sturen.

Brinkhorst schrijft dit in een brief aan de Tweede Kamer in antwoord op vragen van SP kamerlid Ewout Irrgang. Daarbij geeft de minsiter van EZ aan dat deze belang hecht aan het 'behoud van keuze' voor de consument. De SP stelde in haar vragen dat (zoals de Consumentenbond stelde) de 'kastjes' min of meer opgedrongen worden en kosten moeten maken. Als UPC's methodes in strijd zijn met het consumentenrecht, stelt Brinkhorst op te treden tegen UPC. De methode van UPC is afwijkend ten opzichte van de andere Nederlandse kabelexploitanten. Kleinere exploitanten als CAIW en CAI Harderwijk hebben hun klanten kosteloos digitale ontvangers ter beschikking gesteld (bij CAIW tegen verzendkostprijs, CAI Harderwijk kosteloos), terwijl kabelaars als Casema, Multikabel en Essent Kabelcom vooralsnog vasthouden aan het model om digitale ontvangers niet 'gestuurd' aan de abonnee te geven, maar met pluspakketten en het meeleveren van het digitale basispakket bij het analoge standaardpakket trachten het aantal digitale kabelkijkers te vergroten.


Bron: http://dutchmedia.web-log.nl/
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

ak67

Upc bellen.

Je krijgt dan een retourdoos waarin je hem terug kunt sturen
Geen enkel probleem.
Heb ik ook gedaan want was het helemaal zat.
Succes

Raphie

heb mijn box gisteren ontvangen, resolutie is lager als van schotel (in de huiskamer), maar voor 4 euro meer 80 zenders in betere kwaliteit dan analoge kabel op de slaapkamer geen slechte deal.
JBL PRX Power!

Shorty

Herbert Blankesteijn schreef voor Planet.nl een stukje over zijn ervaringen met UPC en de digitale mediabox. Je kunt het hier lezen.  ::)

VrGr,

Bart J.

wil

QuoteUpc houdt dus bij of je je decoder installeert, zo niet dan ondernemen ze actie. Je kunt dat waarderen als je om een decoder hebt gevraagd, maar mij deed het denken aan de pastoor die na een jaar kinderloos huwelijk komt vragen of alles wel goed gaat.


;D wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Bengbeng

QuoteHoe kan je het snelste die media box weer inleveren bij UPC?

Naar het dichtsbijzijnde UPC center rijden en de box door de etalage ruit heen donderen.  :)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

wil

Quote from: Bengbeng on July  4, 2006, 15:41:43
Naar het dichtsbijzijnde UPC center rijden en de box door de etalage ruit heen donderen.  :)

Je doet je nick wel eer aan ;D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Raphie

een column op een Planet Internet site (KPN) die natuurlijk een direct 3P concurrent is.

Had je daar iets enigsinds positiefs van verwacht dan?
JBL PRX Power!

Shorty

Quote from: Raphie on July  4, 2006, 15:58:51
een column op een Planet Internet site (KPN) die natuurlijk een direct 3P concurrent is.

Had je daar iets enigsinds positiefs van verwacht dan?

Die Blankesteijn is een serieuze journalist en zal zich echt niet door Planet laten betalen om expres negatieve stukjes over UPC te schrijven. Zijn verhaal komt trouwens goed overeen met mijn eigen ervaringen met UPC - breek me de bek niet open!  >:(

VrGr,

Bart J.

Ejorne

Quote from: Shorty on July  5, 2006, 16:11:58
Die Blankesteijn is een serieuze journalist en zal zich echt niet door Planet laten betalen om expres negatieve stukjes over UPC te schrijven. Zijn verhaal komt trouwens goed overeen met mijn eigen ervaringen met UPC - breek me de bek niet open!  >:(

VrGr,

Bart J.

Ik ben het met het volgende niet helemaal eens:
Quote
De beeldkwaliteit is inderdaad beter; het geluid vreemd genoeg veel zachter.

De beeldkwaliteit is mi helemaal niet beter. Er mist veel detail en je wordt helemaal geflipt van de mpg-compressie artifacts. Met het WK was het niet om aan te zien, het veld leek alles behalve een grasmat Okay, het nadeel van het analoge signaal is dat er een beetje ruis aanwezig is, maar geef mij maar een beetje ruis ipv een beeld dat opgebouwd is uit duidelijk zichtbare vierkante blokjes. Nu is het weer niet zo dat met elke uitzending (bijvoorbeeld praatprogramma's) ingezoomde gezichten: Het gezicht bevat redelijk veel detail, je kunt zowat de porien tellen, maar als de camera ook maar ietje beweegt, verdwijnt al het detail uit het gezicht en lijkt een een grote vlakke brei...

Nee geef mij maar het analoge signaal...

Wat betreft het geluid trwouens: Dit is helemaal niet veel zachter wanneer je de volume regeling bijsteld. Dit staat standaard ergens op halfvolume. Maar wanneer je deze voluit zet is de geluidssterkte redelijk gelijk aan andere bronnen...

Ik vind overigens het geluid van het digitale signaal wel beter als dat van het analoge. Helaas kan ik het niet mixen. (kijken naar het analoge signaal en luisteren naar digitaal) Want er is een redelijke grote vertraging in het digitale signaal, maar vreemd genoeg niet altijd constant...

kingmenno

heb upc digital ook (gehad...)

haperingen, beel en geluid... inderdaad slechte geluidssterkte... kwaliteit wel goed van geluid, maar beeld is inderdaad een artifactvol beeld... brr...

bovendien als het hapert is het altijd op een moment dat je dan nou net wilde horen...

1 groot drama, zit 2 meter vanaf de wandcontactdoos in een redelijk nieuw huis, geen lussen of gekkigheden...

ben naar de winkel gegaan met de doos, het was niet de bedoeling op deze manier zei de upc medewerker... maar ik heb um laten staan, upc medewerker heeft getekend voor ontvangst... dooooeeeei UPC.... ze kunnen echt niets goed doen... sorry.... dit moest ik even kwijt.... >:(

Ejorne

Quote from: kingmenno on July 22, 2006, 21:00:25
... inderdaad slechte geluidssterkte...

Hoe komen jullie er toch bij dat de geluidsterkte "slecht" of laag is?

In de standaard uitlever-situatie is dit inderdaad het geval, maar dan staat het volume van de mediabox ergens halverwege.
Pas je de volumeregeling aan, naar maximaal, dan is het geluid van "normale" sterkte. Het wijkt iig niet veel af van de geluidsterkte van mijn dvd en cdspeler...

Maar de beeldkwaliteit is iig om te huilen...  Voldoende reden om deze nare box terug te sturen, ware het niet dat ik de extra discovery en muziek kanalen toch wel prettig vind... Mogelijk later eens overstappen op sateliet, dan maar...