Denon 2105 en monitor audio RS6

Started by 990143, December 8, 2005, 18:42:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

990143

Hallo allemaal

Ik had een vraag omtrent de volgende combinatie. Ik heb een denon 2105 versterker met op dit moment de kef 2005.2 speakers met bijhorende sub. Ik ben echter van plan om mijn 2 fronts hiervan te verangen voor 2 speakers van monitor audio de RS-6. Ik wilde hierbij mijn sub van kef, de surround speakers blijven gebruiken en mijn center.  De center kan mischien nog vervangen worden.

In mijn geluid mis ik wat zeker in stereo dus daarom deze vraag. Echter mijn speakers zijn nog geen 6 maanden oud dus om ze allemaal weer weg te doen vindt ik ook zonde.

Denken jullie dat dit kan. De combinatie tussen kef, monitor en denon. En denken jullie dat mijn versterker geschikt is voor dit type speaker. Is mijn versterker niet te licht in klasse.

Ik hoop dat jullie mij wat van advies kunnen voorzien

Mijn verder apparatuur dvd speler denon 3910
versterker denon 2105.
bekabeling qed silver anniversary
coax dig qed sr75


Groeten

Allard

Roksan

Hallo,

Als center speaker zou ik dan zeker niet meer het KEF eitje nemen. De center is toch erg belangrijk in een HT opstelling. De Denon zal er denk ik geen problemen mee hebben. Ik heb zelf heel kort de eitjes gehad. Ze bevielen mij niet echt (zowel als HT als in stereo). Ik had echter wel de eerste serie, ze klonken nogaal nasaal. Ik ben nu overgestapt naar de KEF iQ5. Klinken in zijn prijsklasse (ongeveer 300 euro p.s.) zeer goed. Misschien is dit een optie in combinatie met je KEF eitjes? Ze hebben immers ook het UNI-Q systeem.

Paul
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Jimmy Conway

Ik zou niet voor zo'n tussenoplossing kiezen, dus helemaal niet combineren
met verschillende speakers. Probeer die Kef eitjes te verkopen en schaf
gelijke speakers aan.

990143

Zou het wel gaan met de subwoofer en eventueel de 2 achterkanalen


Om nu gelijk allemaal nieuwe speakers aan te schaffen en een sub. De center zal ik wel gaan vervangen.

Groeten

Allard

Jimmy Conway

Gaan wel, goed is het niet.
Lees het 4G topic eens door.

Je kan ook eerst alleen met fronts draaien,
eitjes verkopen, sparen en matchende
rears kopen.

990143

Jimmy

wordt onder matchend verstaan identiek dezelfde speaker. Ik heb namelijk voor mijn surrouns geen ruimte om zuilen neer te zetten. Of wordt er onder verstaan speakers uit dezlefde serie silver RS

Alvast bedankt voor de hulp

Groeten

Allard

Jimmy Conway

Identieke speakers is het beste, maar veel mensen hebben jouw probleem
en het beste is dan de surrounds te nemen uit dezelfde serie en niet uit b.v.
een lagere serie.

Of kiezen uit rondom dezelfde boekenplankmodellen en een goede subwoofer erbij
voor het laag erbij. Over dit onderwerp staat veel over geschreven hier op het forum.

Heb b.v. zelf Piega luidsprekers met als front vloerstaanders P4XL en als surround
boekenplankmodellen P4XS en die matchen goed met elkaar.