Luistersessie bij Irtimit

Started by irtimit, December 7, 2005, 18:20:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

irtimit

Zoals reeds gezegd komt er een luistersessie bij mij thuis.
Wat denken jullie van de datum : 16 of 17 december?

Wie wil, laat maar iets weten  8)
PM11_SA15_ST15_B&W804D2_Bifocal_Kimber Select

daxie

16 december 's avonds, of 17 december overdag gaat perfect voor me...

Alvast bedankt voor het aanbod!

blackball147

hey,

spijtig genoeg gaan beide data niet voor mij ( 2 * de late shift 14-22u )

ik zal eens apart moeten komen denk ik???

irtimit

De data zijn zeker aanpasbaar. Het zou tof zijn
om tesamen af te spreken, met Tom en etc...
Laat me anders eens weten welke data jou best passen.

Mvg,
Dimitri
PM11_SA15_ST15_B&W804D2_Bifocal_Kimber Select

blackball147

zondag de 18de zou eventueel wel gaan, verder heb ik eigenlijk amper data vrij, of het moet eventueel na bv een vroege shift zijn  :-[

tomvbugg

Hey,

Voor mij zou dat geen probleem zijn.  :)
Maar zou wel ook leuk zijn als sabri er ook bij is!!  ;)

irtimit

Voorlopig is zondag de 18de voor mij ook goed.
Ik ga eens vragen of ik mijn set niet zou mogen verhuizen dan naar beneden.
Op mijn kamer is het niet ideaal  :(

Ik hou jullie op de hoogte...
PM11_SA15_ST15_B&W804D2_Bifocal_Kimber Select

irtimit

Het zal toch in mijn kleine kamer doorgaan.
Ik had een idee om te beginnen om 15 uur, in de voormiddag ga ik gaan mountainbiken...
Is dat goed voor iedereen?
PM11_SA15_ST15_B&W804D2_Bifocal_Kimber Select

blackball147

aldus, zondagnamiddag 18-12 rond 15 U bij jou is geen probleem.

geef me even je adres via PM, mijn gps doet de rest wel  ;)

tot dan!

daxie

Ok, is ook goed voor me.

Mag ik ook anders even je adres?

Mappy doet wel de rest :-)

thnx!

Wouter


tomvbugg

Tof!!

Alvast tot zondag iedereen. :-)

irtimit

Vergeet geen cd's mee te brengen ;)
Tot morgen...
PM11_SA15_ST15_B&W804D2_Bifocal_Kimber Select

blackball147

deze middag was het dan zo ver. afgesproken rond 15 u op dimitri's thuisadres waar de GPS mij feilloos naartoe heeft gevoerd  ;) ik was heel benieuwd naar de stereoprestaties van de marantz-B&W-kimber-combinatie.

bij binnenkomst op D's kamertje direct al de vooringenomen bedenking dat de speakers wel erg krap stonden. de sweetspot bevindt zich slechts op amper 2 meter van de toch wel ferme LS ( B&W703 ), en gezien de grootte hebben deze schatjes toch wel ruimte nodig, maar goed, eerst luisteren en dan pas meningen vormen!
na nog een paar storende telefoontjes met mijn werk( ja, zelfs op een zondag, dat heb je als je belangrijk bent  ;D ) was intussen tom ook gearriveerd en konden we beginnen met de luistersessie.

zowel Tom als ik hadden een aantal cd'tjes bij en om beurt staken we er 1ntje in met de nodige commentaren naar het waarom en waar op te letten. hetgeen ik bijhad was: Gorki - boterhammen in het park live ; depeche mode - singles 81-85 ; nils lofgren - akoestic live ( tom had deze ook bij ) ; therapy? - eternal love.

het eerst nummertje was private investigations - dire straits, en meteen viel op hoe zuiver en helder de combinatie klinkt, enorme detail weergave, gecombineerd met een toch wel typische B&W sound ( warm en een beetje wollig ).

meteen viel ook op dat het grote probleem hier niet zozeer ( de combinatie van) de componenten waren, maar de krappe behuizing van de luisterruimte. de sweetspot is heel nauw ( een beetje logisch omdat je zo dicht bij de LS zit ), en de linkerfront staat wat in een hoek gedrumd wat resulteert in een minder gecontroleerde laagweergave en een neiging om het totale stereobeeld wat naar links te trekken, ook de indruk alsof het links harder speelde dan rechts. dat verschil kwam nog eens duidelijk aan het licht bij 'money for nothing' waarbij de drum die volgt op de beginriff en die links-rechts gaat, links duidelijk anders klonk dan rechts waar wat meer ruimte was zowel rond als voor de speaker. ( mss is het mogelijk hier eens een fotootje van te maken om het te verduidelijken ).

toch dient zeker gezegd dat het een ultiem set is met heel veel potentieel die zeker, eens verhuisd naar een grotere leefruimte, een enorm inmpact zal hebben en menigeen zal verbazen!!

Nils lofgren - keith don't go klonk  8) , het is de meesten wel bekend wat voor een moeilijk nummer dit is, maar het set gaf geen krimp en bracht het mooi weer zoals het hoorde.

het spelen van therapy? en depeche mode gaf mij een beetje het gevoel dat de s-klanken iets te prominent aanwezig waren, tom wees hierbij op dat bij testen is gebleken dat de 703 dit probleem wel een beetje had, dus dat kan wel een beetje kloppen. bovendien zou het ook wel kunnen dat de kwaliteit van de cd's zelf op deze manier aan de tand kunnen worden gevoeld en hun beperkingen laten horen.

jammer genoeg kon ik door sociaal-familiale verplichtingen  ;) niet langer blijven dan 17.30, en heb tom en dimitri achtergelaten die vermoedelijk nog wel een tijdje zijn door gegaan  :D

kortom om een lang verhaal kort te maken: zowel optisch ( de marantzen zijn echt pareltjes om te zien ) als klankmatig een superstereo-set dat echter ruimte nodig heeft om tot zijn volledige ontplooiing te kunnen komen.

dus, dimitri, zoals vooropgesteld: alle kasten buiten, een paar muren uitbreken en we komen al een eind....... ;D ;D

irtimit

Idd, de kleine ruimte (mijn slaapkamer) is niet ideaal.
Maar de tijd zal wel eens komen dat ik met mijn vriendin tesamen ga wonen
en dan zal er wel ruimte voor voorzien worden.

Ik vond het zeer aangenaam jullie eens op bezoek te krijgen!
Eens de nieuwe ruimte er zal zijn of ze beneden in de woonkamer eens zullen staan
zijn jullie weer uitgenodigd en hopelijk is daxie dan niet ziek  ;)

Tom en ik hebben nog goed knn luisteren en bijpraten tot op het moment de mama riep:
"het eten is klaar"  :)

Tot de volgende!  8)

PM11_SA15_ST15_B&W804D2_Bifocal_Kimber Select


daxie

Ik had er graag bijgeweest om ervaring op te doen, maar helaas...

Hopelijk volgende keer wel beter!

Bedankt alleszins voor de uitnodiging!

blackball147

#17
@ Irtimit:


door bij jou langs te zijn geweest is mijn nieuwsgierigheid naar deftige stereo meer en meer gestegen. ik heb zo eens verchillend merken, puur op specs en prijs met elkaar vergeleken, en wat me nu opviel is het volgende: bij denon en marantz heb je het onderscheid tss gewone cdspeler en SACDspelers waarbij deze laatste in prijs een pak hoger liggen, bij arcam ligt de prijs van een cdspeler rond de prijs van de SACDspelers van marantz en denon.

waarom heb je eigenlijk gekozen voor een SACD ipv gewone cdspeler? is deze kwalitatief zoveel beter dan gewone cdspeler? SACD is voor mij niet echt van toepassing, dus zou ik eerder geneigd zijn om naar een gewone cdspeler te kijken, zeker naar de prijs gekeken.

let op dit verhaal geldt voor denon en marantz, bij arcam is er geen SACD, maar ligt de prijs van de cdspelers een pak hoger.

irtimit

Hey,

Ik heb deze cd speler beluisterd bij mijn dealer en ik vond deze cd speler heel god matchen bij mijn luidsprekers.
Deze is een cd speler met een heel zacht karakter.
Dat hij ook SACD kan afspelen heb ik niet nodig, hoewel ik bij mijn dealer het verschil heb knn beluisteren en er SACD
als de beste uitkwam. Wel denk ik dat je van SACD ten beste kunt genieten met een hele goede stereo set.
In zijn prijsklasse is het een uitstekende cd speler waarbij SACD en extra troef is die ik in de toekomst zeker ga benutten.

Mvg,
Dimitri
PM11_SA15_ST15_B&W804D2_Bifocal_Kimber Select

tomvbugg

#19
Ik was zondag dus ook aanwezig en vond het een hele leuke namiddag.  O0

Sabri heeft het hier allemaal al heel goed beschreven moet ik zeggen, zoals gewoonte is hij me weeral voor.   ;)

Rondom 2 uur toegekomen bij Dimitri en eerst wat zijn installatie bewonderd, wat is die marantz pm11 en marantz sa15 mooi...
Indrukwekkend alleen al voor naar te kijken.

Hebben eerst wat bijgepraat en zijn dan maar beginnen luisteren.

Was benieuwd hoe dit nu allemaal ging klinken.

Wat inderdaad onmiddellijk opvalt is dat de luidsprekers echt wel in een kleine ruimte staan... Heb nog nooit zo dicht bij luidsprekers gezeten bij een echte luistersessie.  :)

Qua conclusies van geluid van de set heeft sabri me hier echt de woorden uit de mond genomen, heb het blijkbaar  zoals sabri ervaren.

Vond het hoog en mid heel mooi aan deze set, laag was een probleem maar dit lag aan de ruimte. Miste ook wat laag maar dit is zeker  ook aan de akoustiek gelegen,  de 703 kunnen echt lager gaan denk ik.


Deze set schreeuwt echt om een grotere kamer maar voor de rest echt goed. Zou hier ook kunnen van genieten.  ;)

De volgende meet & greet is bij mij thuis!!! Kijk er al naar uit.