My Room

Started by Abel_Dekkers, December 5, 2005, 20:33:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Abel_Dekkers

Hey forummers!

Kom hier al een tijdje, maar pas nu foto`s gemaakt. Zal kort een stuk over mijn HT verleden vertellen. Ik ben dus Abel Dekkers zoals mijn naam al deed vermoeden, 21 jaar en ben bezig met afstuderen.

Toen ik een jaar of 12 was ging ik op vrijdagavond (koopavond) altijd alle electronica winkels af om te dromen over de systemen die daar stonden. Dit heeft een paar jaar geduurt, want pas toen ik 16 was kocht ik echt mijn eerste receiver. Met het geld waar ik een zomer lang keihard voor gewerkt had bestelde ik in Duitsland de Denon 1802. Het opbouwen kon beginnen. Binnen een half jaar had ik 4x JBL Xl1000, infinity center, magnat subwoofer en nog een Pioneer dvd speler. Dolblij was ik  :)

Na een tijd op internet rongekeken besloot ik toen ik 18 was om een CRT in huis te nemen. Voor een zacht prijsje had ik alles van de hand gedaan en de CRT aangeschaft. Eigenlijk stond ik er niet bij stil wat er allemaal bij kwam kijken, want kabels etc kosten natuurlijk ook geld. Na een half jaar draaide de CRT eindelijk via de pc en kon het genieten beginnen.

Trots was ik als vrienden kwamen en met open mond naar het beeld stonden te kijken. Al snel volgde een echt bioscoopdoek en kon het uitbreiden beginnen. Met audio moest ik natuurlijk helemaal vanaf de grond weer beginnen. Bij het zoeken naar spullen heb ik altijd in mijn achterhoofd gehouden dat ik liever apparatuur 2e hands heb, dat van hogere kwaliteit is, dan nieuw en instap kwaliteit. Ook heeft de hobby door verschillende oorzaken langdurig stil gelegen. Was echt een tijd bij dat ik de CRT 7 maanden niet had gebruikt  :-[ . Sinds korte tijd ben ik weer actief en gelijk de nodige aankopen weer gedaan. Op dit moment bestaat mijn set up uit de volgende spullen:

Receiver: Harman Kardon 7000
Front: Infinity Delta 60
Center: Infinity Delta
Back: Inifnity QPS -1
Sub: zelfbouw subwoofer met module van REL en de woofers van Vifa
Speler: Pioneer 737 met PSM-1
Projector: Sony 1252 (te koop)
Bekabeling: Oehlbach

Ook heb ik van de week tapijt aangeschaft om de kamer aan te kleden. Het is dus een dedicated room (met alleen nog een bed) voor film. Voor de zomer wil ik de volgende spullen nog vervangen: CRT en de Receiver. Van de week zal ik ook nog wel foto`s maken als de verbouwing begint en zal ik de subwoofer nog gaan bekleden.

Over de geluidskwaliteit ben ik zeer tevreden, vooral over de center en de subwoofer. De sub is trouwens echt GROOT. Dat ding is amper te tillen en klinkt echt vet  ;D Op dit moment geniet ik gewoon van een film en dat is ook de bedoeling, maar af en toe eens upgraden is ook wel lekker  8)







Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

Rappie

Mooi setje voor zo' n kamertje toch, crt aan het plafond hangen ? Of staat ie in je nek op de kijkpositie te blazen.
Eigenaar van Paulthé

reza

Zeker mooie spullen Abel ;)

Nu indd de ruimte een beetje aankleden, en je hebt het dik voor elkaar ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Abel_Dekkers

Thnx  :)

Deze CRT hangt aan het plafond. De volgende zal ik overwegen om op de grond neer te zetten, maarja...dat duurt nog ff ies. Zal van de week nog foto`s erbij maken.

Greetzz

Abel
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

kohns

#4
Dat is al een mooi begin.  Laat ons zeker weten hoe het vordert...

Staat jouw receiver scheef op dat tafeltje of is dat gezichtsbedrog???

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Abel_Dekkers

Dat komt door het fotografeer talent wat ik al 21 jaar in me heb  ;D
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

Razorfist

Mooie speakers heb je daar ;D
Marantz SR4300 -- H/K HD710 -- Philips DVD-963sa -- Epson TW10 projector -- 180cm Thommyscherm -- DIY Seas fronts -- Kef Q10c center -- Tannoy mR rears -- Adire Shiva + PR15 subwoofer

Sjors

Quote from: Abel_Dekkers on December  6, 2005, 16:04:39
Dat komt door het fotografeer talent wat ik al 21 jaar in me heb  ;D

Whaa LOL  ;D    als je een stand gebruikt met de timer, en je flits uit zet, worden de foto's al heel anders  ;)



Groet, Sjors

Abel_Dekkers

Thnx Sjors  ;D

Na de kerst zal ik pas beginnen met verbouwen. Wel probeer ik voor die tijd nog mijn subwoofer te verven+lakken en er komt een nieuwe crt aan, namelijk de Barco Data 800. Deze zal ik niet meer ophangen, maar in een zelfgemaakte tafel plaatsen. Kortom: er is nog dik veel te doen!!!! Denk dat ik pas over 1.5 maand echt alles af heb (hoop ik).

Greetzz
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

Sjors

Quote from: Abel_Dekkers on December 15, 2005, 19:45:42
Thnx Sjors  ;D

Na de kerst zal ik pas beginnen met verbouwen. Wel probeer ik voor die tijd nog mijn subwoofer te verven+lakken en er komt een nieuwe crt aan, namelijk de Barco Data 800. Deze zal ik niet meer ophangen, maar in een zelfgemaakte tafel plaatsen. Kortom: er is nog dik veel te doen!!!! Denk dat ik pas over 1.5 maand echt alles af heb (hoop ik).

Greetzz

Als je ons d.m.v foto's op de hoogte houd van je verbouwing , hoor je mij i.i.g niet klagen ;)  :D




Groet, Sjors

Abel_Dekkers

Ondervloer en tapijt zijn inmiddels gelegd. Voor de rest is alles " gesloopt"  Scherm is eraf gehaald, en de rechtermuur met gipsplaat (zoals op de eerste foto is te zien) is weg. Daar komt wel weer gipsplaat tegenaan, maar dan met Isofix erachter. De andere muren zullen ook met Isofix behandeld worden. Zaterdag mijn " nieuwe" projector ophalen, dat wordt de Barco Data 800 met 675 uur op de buizen.

Ik zal zaterdag nieuwe foto`s maken, want de digi is ff uitgeleend.


Tot zover dit nieuwsbericht  8)

Greetzzz
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

Fransvis

Leuk project. Ben benieuwd naar de vorderingen.  ;)

Abel_Dekkers

Hey,

Vandaag mijn nieuwe CRT opgehaald en mijn oude ingeruild bij Illusions. Het duurde ff voordat ik er was, maar gelukkig was dat geen probleem  ;) De Barco heeft slechts 665 uur op de teller. Extra afstandsbediening, Sync kastje (of hoe dat ook mag heten  ;)) en doppen voor de toeters kreeg ik erbij. Harstikke bedankt Sjaak  8)

Na oud en nieuw ga ik mijn scherm weer opnieuw ophangen om alles af te stellen, ik zou het eigenlijk nu doen, maar daar heb ik echt geen puf meer voor (laat staan om nog dik te feesten straks). Hieronder een foto  8)

PS: mijn vader noemde de lenzen toeters   ;)



Fijne jaarwisseling!

Abel
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380