XBOX360 HD op de H3DII

Started by pietnoeck, December 3, 2005, 20:05:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pietnoeck

Hi,

Ik probeer XBOX 360  HD te laten inputten via component op de H3D II  en dan te laten outputen in HD via de RGBHV.
Dit lukt  echter niet, ik krijg enkel een scrollend beeld of allemaal spikeltjes.

Nog iemand die zich hier aan waagt ?

Enig idee hoe het kan werken ?

Robbo

Output de Xbox wel interlaced? 

De Holo accepteert alleen 576i of 480i

pietnoeck


jowi

Het is een scaler. Een scaler maakt van iets kleins iets groters. Wat is dat toch voor rare neiging van een hoop mensen om HD resoluties te willen scalen? Ik verbaas me er telkens weer over...

J.A.F._Doorhof

De H3DII accepteert alleen interlaced bronnen.
Wil je een XBOX scalen moet je een Crystalio gebruiken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dimi

Als je een HD Aux hebt, kan je normaal HD (YUV) via een DVI - VGA adapter en VGA - 5BNC kabel.

J.A.F._Doorhof

Dat is waar, maar gezien het probleem dat hij heeft neem ik niet aan dat er een HDAUX aanwezig is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Hi,

Ik weet goed wat de H3D II is, ik vraag alleen of hij via component 1080i accepteert.
Welke rare neiging van Jowi dat hij denkt dat hij iedereen de les moet lezen.
Dat hij eerst eens goed de vraag leest. Dus 1080i in en 1080i out.

En natuurlijk heb ik een (waardeloze ?) HD-Aux.
Maar een Xbox heeft enkel een componentuitgang voor HD.

Dus is de vraag hoe krijg ik dit via de H3D II aan de praat.

Lukt dit niet is de vraag hoe je component HD op een BG 808 aan de praat krijgt.

En nee Frank, een toestel van 2000+ euro is een goed antwoord om een toestel van 399 euro aan de praat te krijgen.

J.A.F._Doorhof

Niet boos worden op mij aub :( ik probeer iedereen een antwoord te geven, soms lees ik iets te snel).

De HDAUX kan HDTV doorgeven en van 1080i 1080P maken maar volgens mij niet van 720P naar 1080P vandaar mijn advies van de Crystalio niet dat je die moet kopen maar die kan alle kanten op (als het maar omhoog is).
We hebben met de HDaux verschillende keren component ingevoerd en 1080P uitgevoerd maar bij 720P ging het bij MIJ altijd fout, of het beeld ging om de 2 seconden op zwart of ik kreeg helemaal geen beeld.

In principe moet je in de HDaux aangeven wat je invoert dus bv 1080i50 daarna zou je via de output 1080P50 moeten selecteren, van 1080i naar 720P gaat ook vaak niet goed (maar daar hebben meer scalers last van gelukkig).
Het scrollen duidt op een probleem met de sync, check die even.
Vergeet niet dat je PERSE in de HDaux moet invoeren, ik gebruikte daarvoor een verloopstekker van DVI naar VGA en daaraan hing een VGA naar component kabel.
Invoeren op de H3DII gaat niet lukken, alleen de HDaux kan het.


MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jowi

Quote from: pietnoeck on December  3, 2005, 22:58:36
Welke rare neiging van Jowi dat hij denkt dat hij iedereen de les moet lezen.
Dat hij eerst eens goed de vraag leest. Dus 1080i in en 1080i out.
Leg mij dan eens haarfijn uit wat je wilt bereiken met deze actie? Overigens staat nergens in je vraag dat je 1080i naar 1080i wilt 'scalen', wat overigens, naar mijn bescheiden mening, dus een onzinnige actie is, tenzij je een scaler op die manier als HD switch wilt gebruiken, waarbij de xbox 1 van de bronnen is. Maar als dat het geval is moet je je vraag duidelijker formuleren. 1080i naar 1080p daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar dat is blijkbaar niet wat je wilt aan je 'vraag' te zien.

J.A.F._Doorhof

Persoonlijk kijk ik ook niet graag naar 1080i maar naar 1080P 1080i vind ik gewoon minder lekker kijken.

Daarnaast kun je bv 720P willen upscalen naar 1080P omdat je simpel weg geen zin hebt aparte memories aan te maken, maw 1 knops oplossingen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Ik wil gewoon een Xbox 360 via component op een BG808 aansluiten met een H3D II.
Waar staat ergens dat ik wil scalen ??????????????????????????????????????????

Voor je jezelf ergert kan het interessant zijn om de vraag een 2de keer te lezen of om verheldering te vragen.

Frank, klopt het dan dat de component ingang van de H3D II enkel 576i of 480i aanvaardt ?

illusions

#12
Quote from: Robbo on December  3, 2005, 20:19:18
Output de Xbox wel interlaced? 

De Holo accepteert alleen 576i of 480i

Quote from: pietnoeck on December  4, 2005, 01:02:26
Frank, klopt het dan dat de component ingang van de H3D II enkel 576i of 480i aanvaardt ?

De vraag is dus te deduceren tot: "Frank, doet Robbo zijn huiswerk wel goed voordat ie post?"  ;D ;D ;D  ;)
Whirlpool magnetron, Braun elektrische tandenborstel, Braun waterkoker, calve pindakaas.... zucht.... zucht en nog eens ......

jaco

Quote from: illusions on December  4, 2005, 02:29:02
De vraag is dus te deduceren tot: "Frank, doet Robbo zijn huiswerk wel goed voordat ie post?"  ;D ;D ;D  ;)

Ja de holo3d-2 zelf kan alleen interlaced signaal aan. De gebruikte A/D converter kan niet meer.
De HD-Aux heeft een A/D converter welke tot 74.25 Mhz gaat. Dus die kan nog 1920x1080 op 60 Hz interlaced aan.

jowi

Quote from: pietnoeck on December  4, 2005, 01:02:26
Ik wil gewoon een Xbox 360 via component op een BG808 aansluiten met een H3D II.
Waar staat ergens dat ik wil scalen ?
Een H3D II is een scaler. Vandaar. Als je iets aansluit op een scaler, dan wil je bijkbaar scalen, anders doe je zoiets meestal niet. Maar ik begrijp nu dat je gewoon een component-naar-VGA transcoder nodig hebt van een paar tientjes >:D

J.A.F._Doorhof

De 808 kan geen 1080i aan op component dus moet hij de H3DII als transcoder gebruiken.

Ja het kan Piet.
Koop een convertor van DVI naar VGA pak een VGA naar 5x BNC kabel en gebruik de volgende volgorde Y(G), Yr(R), Yb(B) stel de input als 1080i/50 en HDAUX en de output op 1080i/50 of 1080P/50 kan namelijk ook :D

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Voila, nu begrijpen we elkaar .

Frank, zo'n VGA - RGBHV kabel , verkoop jij die ?
En misschien en domme vraag maar de Xbox heeft een HD-component kabel met phono-pluggen (dus met stekkertjes, mannelijk noemt men dat denk ik).
Kan hier dan RGBHV extensie op aan sluiten , ik bedoel zijn dat dan ook geen stekkertjes ? Moeten die dan niet omgekeerd zijn," vrouwelijk" ?

J.A.F._Doorhof

Ik haal meestal de BNC's eraf en plaats er tulpjes voor. Je kunt er ook contra's op monteren als je dat zou willen.
De RGBHV kabels verkopen we gewoon via de webshop, zijn standaard PC kabels.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Ziet er goed uit.
Een VGA-DVI kabel heb ik al.

Ik zie net dat er ook een http://hardware.teamxbox.com/xbox-360/40/Xbox-360-VGA-HD-AV-Cable/#specs bestaat.
Zou ik die op de VGA-DVI kabel kunnen aansluiten of zijn ze beide mannelijk de VGA-stekkers ? Bestaat daar een tussenstuk voor ?

J.A.F._Doorhof

Dat kan zonder twijfel want dan heb je direct waarschijnlijk RGBHV
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wvwaard

Beste PietNoeck,

Ik heb dezelfde uitdaging als jij hebt. Ik had hiervoor een Component naar DVI kabel besteld maar helaas
dat werkt niet goed. De oplossing die ik heb is in eerste instantie dezelfde als Frank aangegeven heeft.
Ik heb component uit de Xbox360 naar een BNC -> VGA -> DVI-I ....Dit gaat dmv BNC naar Female Tulp connectors.

Bij mij Upscaled trouwens alles prima.....480p, 720p en 1080i alles naar 1080P zonder problemen....
Ik gebruik de 2.4F release met HDAUX RGBVH en een Electrohome Marquee 8500..

Als tweede ga ik een Component en DVI ingang inbouwen in mijn Marquee 8500 die ik heb besteld op internet
bij Moos in Taiwan. Mocht je hier interesse in hebben stuur dan even een email aan walter@vanwaard.com ik
lees namelijk niet continue dit forum. Ik weet namelijk dat ze er ook zijn voor de Barco.....

Hopelijk heb je iets aan deze info en als ik je verder ergens mee moet helpen heb je bij deze mijn Emailadres.

Mvg
Walter van Waard
Enjoy every day every month in every year........

Rob_Dingen

Hoi Piet

Als je 1080i uit de Xbox360 wilt hebben moet je de Component kabel hebben de VGA kabel gaat tot max 1366x768.

Rob

pietnoeck

Bedankt voor de waarschuwing Rob.

Walter, ik weet inderdaad dat Moone een DVI/comp naar VGA doosje heeft gemaakt.
Voorlopig ga ik echter jou route volgen.

Bedankt voor alle input.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview