Smakeloze avatars en forumregels

Started by Audiofiel, November 30, 2005, 09:18:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Moeten er fatsoensregels gelden voor avatars?

Ja (zelfde regels als voor forumteksten)
53 (67.1%)
Nee
21 (26.6%)
Geen mening
5 (6.3%)

Total Members Voted: 78

Hanky Panky

Quote from: Menno-ert on November 30, 2005, 16:13:21
Voor alles maar de ogen sluiten omdat dat ook een mogelijkheid is, vind ik inderdaad geen argument.

Aangezien de discussie toch nergens heengaat, hou ik het bij deze voor gezien.

:-*

Bespeur ik enige irritatie?

Anderen je persoonlijke moraal door de strot rammen vind IK geen argument, zeker niet als er mogelijkheden zijn om niet met avatars geconfronteerd te worden.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

reza

Ik wil mezelf er niet mee bemoeien, maar doe het stiekum toch!

Het gaat weer nergens over. Sorry hoor ::)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

wil

Quote from: reza on November 30, 2005, 16:23:42
Ik wil mezelf er niet mee bemoeien, maar doe het stiekum toch!

Het gaat weer nergens over. Sorry hoor ::)
jawel, het gaat over een blote bips die de aanleiding gaf of er een zekere "algemene fatsoensnorm" moet gelden voor avatars. (kijk, en zó gooien we nog even een extra knuppel in het hoenderhok ;D).

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Oracle

#129
Quote from: misteranderson on November 30, 2005, 10:42:11
( Het heeft mij al eens mijn Oesters van Nam Kee avatar gekost  :'( )

Het zit je nog steeds dwars, hé? >:D  ;D ;D

Mijn mening moge bekend zijn... ;)

Groet,
Mark

Hanky Panky

#130
Quote from: wil on November 30, 2005, 16:28:08
jawel, het gaat over een blote bips die de aanleiding gaf of er een zekere "algemene fatsoensnorm" moet gelden voor avatars. (kijk, en zó gooien we nog even een extra knuppel in het hoenderhok ;D).

wil

Pas op: ook (blote) knuppels mogen niet hoor van de moraalridders  >:D  ;D

Voor je het weet is er weer een nieuw topic.  :P
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

wil

Quote from: hanky panky on November 30, 2005, 16:35:54
Pas op: ook (blote) knuppels mogen niet hoor ...
ook niet in een hoenderhok? Gebeurt daar ook eens wat leuks :)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Hanky Panky

Quote from: wil on November 30, 2005, 16:37:28
ook niet in een hoenderhok? Gebeurt daar ook eens wat leuks :)

wil

Nu moet ik denken aan naakte "kippetjes", jij met je hoenderhok.
Hou eens op met mijn gedachten te vervuilen  ;D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

wil

Quote from: hanky panky on November 30, 2005, 16:38:39
Nu moet ik denken aan naakte "kippetjes", jij met je hoenderhok.
Hou eens op met mijn gedachten te vervuilen  ;D
Zie je wel! Ik wist het... Lees dit dan eens en ga in therapie  >:D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

ajbeefde

Quote from: wil on November 30, 2005, 16:37:28
ook niet in een hoenderhok? Gebeurt daar ook eens wat leuks :)

wil
In het hoenderhok? hm... volgens mij mochten ze vanaf vanochtend weer naar buiten..... :) :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Audiofiel

Deze twee opmerkingen vertellen veel over hoe iemand tegenover vrouwen staat:
Quote from: Jimmy Conway on November 30, 2005, 14:49:12
Het plaatje zegt dat er vrouwen zonder al te strenge normen en met mooie ronde billen bestaan, die zich ook nog eens graag laten filmen.
Wie zegt dat degene op de film het leuk vind dat het op internet verschijnt?

Quote from: misteranderson on November 30, 2005, 14:46:41
Nee hoor, het toont juist een diep respect voor vrouwen billen. Dat er persoonlijk en karakter uitspreekt. En dat er zelfs op dit forum eer-betuigingen aan gedaan worden.
Respect. Volgens mij is dat een woord wat je niet in de mond kunt nemen met zulke beelden. Respect is iemand in zijn waarde laten.

Quote from: hanky panky on November 30, 2005, 15:24:11
Kennelijk ben jij de mening toegedaan dat anderen zich maar naar jouw maatstaf moeten schikken. Ik vind dit heel moraliserend en je komt nogal belerend op mij over en dat vind ik bezwaarlijk.
Wie is er nu belerend? Je bent bezwaard dat ik een onderwerp bespreekbaar maak. Dat klinkt mij bekend in de oren. Iedereen die zijn hoofgd boven het maaiveld uitsteekt: kop eraf?

Quote from: Grindtegel on November 30, 2005, 15:26:29
Damn wat een gezever om een blote vrouwen kont zeg.

HET IS MAAR

EEN BIPS


niks meer niks minder

Al die Balkenende wannabee's, moraalridders,respecthebbers en normen en waarden fundamentalisten van de laatste tijd (en dan praat ik over heel Nederland, niet alleen dit forum), ik word er niet goed van. Get a life.
Sorry, maar ik voel mij niet aangesproken. En het ging niet alleen over billen. Het ging zeker ook over iemand die een pistool tegen zijn hoofd zet. Vind je dat ook niet zo erg?

Ik ben geen Balkenende-wannabe. En ook geen liefhebber. Normen en waarden is waar zijn mond vol van is, maar zijn daden achterblijven.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Wat betreft alle kippenhokken en andere off-topic geklets: zullen we even bij de discussie blijven? Het is vervelend als een topic weer dicht moet omdat een aantal mensen een serieuze discussie loopt te verzieken.

Aan degenen die het allemaal maar een irritante bemoeienis vinden en hun eigen avatar willen gebruiken, of iemand zich er nu aan gaat ergeren of niet: jullie punt is duidelijk. Dus je hoeft verder niet te reageren of anderen belachelijk te maken.

Serieuze reacties voor of tegen kan ik waarderen, echt waar. Maar dan off-topic geneuzel waarmee iedere discussie de grond in wordt geboord is nog veel irritanter dan welke avatar dan ook. Dus graag serieus reageren, dit is geen afterhours. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

ajbeefde

#137
Quote from: Audiofiel on November 30, 2005, 16:49:48
Wat betreft alle kippenhokken en andere off-topic geklets: zullen we even bij de discussie blijven? Het is vervelend als een topic weer dicht moet omdat een aantal mensen een serieuze discussie loopt te verzieken.

Aan degenen die het allemaal maar een irritante bemoeienis vinden en hun eigen avatar willen gebruiken, of iemand zich er nu aan gaat ergeren of niet: jullie punt is duidelijk. Dus je hoeft verder niet te reageren of anderen belachelijk te maken.

Serieuze reacties voor of tegen kan ik waarderen, echt waar. Maar dan off-topic geneuzel waarmee iedere discussie de grond in wordt geboord is nog veel irritanter dan welke avatar dan ook. Dus graag serieus reageren, dit is geen afterhours. ;)

Irritante bemoeienis is niet de correcte uitleg....... het is meer een irritant en onnozel geneuzel......

Ik heb geen avatar, maar zou er bijna 1 gaan opzoeken.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

wil

Ok, geen geneuzel dan.

Ik sluit me geheel aan bij het betoog van FrankD. Klaar.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Grindtegel

Quote
Het ging zeker ook over iemand die een pistool tegen zijn hoofd zet. Vind je dat ook niet zo erg?

Nee, het is maar een foto (lopende gif in dit geval).

Niks meer niks minder

Pas als mensen daadwerkelijk met pistolen gaan zwaaien en schieten ga ik me zorgen maken. Niet omdat iemand een fotootje ergens van plaats.


Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Audiofiel

Quote from: ajbalmere on November 30, 2005, 16:55:42
Irritante bemoeienis is niet de correcte uitleg....... het is meer een irritant en onnozel geneuzel......
Wat doe je hier dan in dit topic? Als je iets serieus te melden hebt graag, anders niet.

QuoteIk heb geen avatar, maar zou er bijna 1 gaan opzoeken.....
Goed plan. Kun je ook meepraten.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jimmy Conway

Quote from: Audiofiel on November 30, 2005, 16:46:00
Deze twee opmerkingen vertellen veel over hoe iemand tegenover vrouwen staat:
Niet echt, dit was bedoeld als:
cy·nis·me (het ~)
- levenshouding waarbij men afwijzend staat tegenover idealisme of geestdrift

M.a.w. jouw interpretatie over het plaatje en de mijne hebben 1 overeenkomst: ze zeggen geen
van beide iets over de werkelijkheid.

QuoteRespect. Volgens mij is dat een woord wat je niet in de mond kunt nemen met zulke beelden. Respect is iemand in zijn waarde laten.
Ook als diegene zijn waarde bestaat uit het leuk vinden van pikante plaatjes?


Audiofiel

Quote from: Jimmy Conway on November 30, 2005, 17:18:41
Ook als diegene zijn waarde bestaat uit het leuk vinden van pikante plaatjes?

Respect werkt twee kanten op. Ik kan respect hebben voor iemand die geniet van erotische plaatjes. Mits hij mij er niet mee lastig valt.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

J.A.F._Doorhof

Even opgeschoond.
En ik ben wel degene voor waarschuwingen :D

Dus ontopic of dit topic gaat dicht.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jimmy Conway

Quote from: Audiofiel on November 30, 2005, 17:21:29
Respect werkt twee kanten op. Ik kan respect hebben voor iemand die geniet van erotische plaatjes. Mits hij mij er niet mee lastig valt.

Hoe kun je nu respect hebben voor iets waar je nooit mee geconfronteerd word?
Dat is hetzelfde als zeggen dat je buitenlanders respecteerd, zolang ze maar in het buitenland blijven.

Respect hebben is een gebeurtenis waar je mee geconfronteerd word, deze gebeurtenis respecteren en
zelf een andere overtuiging er op na houden. En niet jezelf ergeren aan een gebeurtenis, deze gebeurtenis willen
verbieden en dan zeggen dat je het goed vind zolang het maar niet bestaat in jouw beleving.


Ps. En, voor de mensen die mij niet snappen, ik ben niet racistisch en a.u.b. geen buitenlander discussie.

ajbeefde

Quote from: Jimmy Conway on November 30, 2005, 17:32:16
Hoe kun je nu respect hebben voor iets waar je nooit mee geconfronteerd word?
Dat is hetzelfde als zeggen dat je buitenlanders respecteerd, zolang ze maar in het buitenland blijven.

Respect hebben is een gebeurtenis waar je mee geconfronteerd word, deze gebeurtenis respecteren en
zelf een andere overtuiging er op na houden. En niet jezelf ergeren aan een gebeurtenis, deze gebeurtenis willen
verbieden en dan zeggen dat je het goed vind zolang het maar niet bestaat in jouw beleving.


Ps. En, voor de mensen die mij niet snappen, ik ben niet racistisch en a.u.b. geen buitenlander discussie.

Mooi verwoord ! :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Kerstmanno

Quote from: Jimmy Conway on November 30, 2005, 17:32:16
Hoe kun je nu respect hebben voor iets waar je nooit mee geconfronteerd word?
Dat is hetzelfde als zeggen dat je buitenlanders respecteerd, zolang ze maar in het buitenland blijven.

Respect hebben is een gebeurtenis waar je mee geconfronteerd word, deze gebeurtenis respecteren en
zelf een andere overtuiging er op na houden. En niet jezelf ergeren aan een gebeurtenis, deze gebeurtenis willen
verbieden en dan zeggen dat je het goed vind zolang het maar niet bestaat in jouw beleving.


Ps. En, voor de mensen die mij niet snappen, ik ben niet racistisch en a.u.b. geen buitenlander discussie.

Eenvoudig. Ik heb respect voor bijv. uitgezonden militairen die zich noodgedwongen moeten verdedigen en daarvoor mensen moeten doodschieten.
Daarvoor hoeven ze dat niet voor mijn ogen te doen.

Jimmy Conway

#147
Dan moet je niet de televisie aan zetten....

Waar heb je dan precies respect voor bij die militairen?
Dat ze voor het vaderland daar naar toe gaan?

Zolang je er maar niet mee geconfronteerd word....
Tja hoe noemen ze dat ook alweer?

Ik denk toch dat je niet helemaal op één lijn met mijn
definitie van respect zit.

edit : woordje vergeten

ajbeefde

Quote from: Jimmy Conway on November 30, 2005, 17:48:22
Dan moet je niet de televisie aan zetten....

Waar heb je dan precies respect voor bij die militairen?
Dat ze voor het vaderland daar naar toe gaan?

Zolang je er maar niet mee geconfronteerd word....
Tja hoe noemen ze dat ook alweer?

Ik denk toch dat je niet helemaal op één lijn met mijn
definitie van respect zit.

edit : woordje vergeten

Die (onze) militairen gaan niet noodgedwongen, daar hebben ze zelf voor gekozen, komt nog bij dat ze daar hun land van herkomst niet verdedigen.

De definitie van respect zoals JC beschrijft kan ik me wel in vinden.

Komt nog bij dat de vergelijking van militairen en een simpele avatar niet geheel op gaat.  We hebben het over een simpel plaatje waar je je wel of niet aan stoort....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Audiofiel

Buitenlanders, militairen?

Sorry jongens, maar ik gooi het topic dicht. Kennelijk heeft iedereen zijn zegje gedaan.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.