Smakeloze avatars en forumregels

Started by Audiofiel, November 30, 2005, 09:18:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Moeten er fatsoensregels gelden voor avatars?

Ja (zelfde regels als voor forumteksten)
53 (67.1%)
Nee
21 (26.6%)
Geen mening
5 (6.3%)

Total Members Voted: 78

Audiofiel

Geachte forumgenoten,

Misschien zie ik het over het hoofd, maar waarom is er nergens een duidelijke link naar een pagina met forumregels voor deze website? Een plek waar staat hoe we met elkaar om moeten gaan. en hoe juist niet en wat de gevolgen zijn als je het doet.

Reden voor mij is dit keer dat het mij opvalt dat er eens in de paar maanden weer een discussie moet worden gestart over smakeloze avatars, waarna ze weer verdwijnen of in gekuisde vorm worden gebruikt. Zo hebben we onlangs een avatar gehad van een karikatuur die zich door het hoofd schiet en nu is er weer een avatar van een stel vrouwenbillen die bepaald niet op een subtiele of kunstzinnige wijze over het scherm zwabberen.

Ik heb niets tegen sex, helemaal niet. Eenieder mag van mij op dat gebied doen wat hij prettig vind zolang anderen niet worden gekwetst of er zaken plaatsvinden zonder dat beide partijen het er mee eens zijn.

Maar is het nu nodig om dat op dit forum te doen? Het gaat hier niet om een enkel plaatje in een Afterhours, het gaat om een avatar die opduikt op alle 5000 postings waar iemand een bijdrage heeft gepost. Ik vind het smakeloos en zou wel eens willen weten of er niet regels kunnen worden vastgesteld voor avatars.

Ik hoor graag serieuze reacties. Ben ik de enige die zich hier aan stoort?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Durk

ik ook...

en dan vooral voor diegenen die over mijn schouder meekijken.. :(
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Durk

#2
QuoteMaar wel met de volgende nieuwe regels welke ZEER strikt zullen worden nageleeft.

1.
Iedereen kan zich aanmelden als lid bij het HTforum en is welkom om van mening te wisselen, ervaringen op te doen, te leren of op te zoeken over HT gerelateerde onderwerpen. Het forum wordt mogelijk gemaakt door ITC Hometheater en de sponsoren van het HTForum.nl. Het HTforum verzoekt alle leden om zorvuldig rekening te houden met ITC Hometheater en de sponsoren van dit forum op een manier zodat er geen schade wordt veroorzaakt voor ITC of de sponsoren van dit forum.

2.
Van onze gasten verwachten wij dat ze zich TE ALLEN tijde gedragen tegen over elkaar, de moderators en de sponsoren.
ELKE vorm van opruiende teksten opmerkingen of scheldpartijen zullen leiden tot een aanpassing van de post door de moderators.
Hiervan worden geen mails verstuurd, je zit fout en dat wordt verwijderd.
Wel staan wij open voor een mail van jouw kant als je het er niet mee eens bent.

3.
Indien gasten zich niet kunnen gedragen zal het volgende als sanctie opgelegt worden als ALLE mods het daar unaniem over eens zijn:

A.
Ban van 2 dagen voor het schelden of associaal opstellen naar andere bezoekers of moderators na een eerste waarschuwing, let op, een waarschuwing kan zijn een post die verwijderd of aangepast is. Post je dan toch weer iets met een zelfde strekking krijg je direct een ban van 2 dagen.

B.
Ban van 1 week, bij een 2e keer.

C.
Ban van 1 maand bij een 3e keer.

4.
Commercie op het forum is in BEGINSEL niet toegestaan tenzij je sponsor bent van het forum.
We zullen bepaalde mensen gedogen daar deze een voorrechtspositie hebben afgedwongen en door hun inzet en tijd gezien kunnen worden als sponsoren van het HTforum, mischien niet geldelijk maar wel in natura.
ECHTER de moderators behouden zich het recht om ook op deze mensen indien zij zich niet gedragen DIRECT sancties op te leggen.

5.
Daar wij een open deur voor ieder individu die onze gemeenschappelijke hobby deelt, willen zijn, worden discussies met een politieke, religeuze en/of etnische inslag niet toegestaan op het HTforum. Het verleden heeft ons nadrukkelijk geleerd dat een medium als het HTforum niet de juiste plaats is om deze, vaak te emotioneel beladen, onderwerpen te bespreken.

Op dit moment rust op het HTforum een ZERO TOLERANCE beleidt.
Dit om de goede bezoekers te beschermen tegen de slechte.

Jij als gewone bezoeker zal hier niets van merken, en je kunt gewoon op dezelfde manier doorgaan als je altijd deedt, sterker het zal de komende tijd alleen maar beter gaan worden.

Bans in bijzonder omstandigheden
1 week ban kan worden opgelegt als een gebruiker op een opruiende manier een topic opent over een beslissing die door de mods zijn opgelegt. Wil je daarover discusseren kan dat achter de schermen met de mods. Doe je dit op het forum zal eerst je topic verwijderd worden (dit wordt eerst goed bekeken naar de strekking natuurlijk), open je dan weer hetzelfde topic heb je direct de ban van 1 week te pakken.

Een 1 maand ban kan worden opgelegt aan mensen die een ban hebben gekregen op een account dat geblokked is en dan onder een ander account doorgaan.

Een levenslange ban kan worden opgelegt als een persoon totaal niet meer te handhaven is.
Er is altijd een mogelijkheid deze op te heffen, je zult daarvoor alleen zelf contact met ons moeten opnemen.
Gedraag je je niet na het opheffen van de ban zal de ban automatisch definitief levenslang blijven.

Dit zijn de nieuwe regels van het HTforum.

Wij verzoeken de bezoekers om een zelfreinigende functie aan te maken, zorg ervoor dat wij niet hoeven op te treden en druk dingen direct de kop in, vaak zijn de eerste posts voor de mods nog geen reden om aktie te ondernemen maar zijn de reacties daarop wel degelijk een probleem.

Laten we samen bouwen aan een leuke en goede toekomst.

MvrGr.
Frank, Jaco, Garmt, Patrick en Bjorn.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

FrankB

Als je je er zo aan stoort, kun je me ook een PM sturen  ::)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Durk

#4
Zó erg stoorde ik me er ook weer niet aan...  ;)

en jou billen avatar was maar een voorbeeld..

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

FrankB

Quote from: Durk! on November 30, 2005, 09:24:47
Zo erg stoorde ik me er ook weer niet aan...  ;)

Ik bedoelde Arjen, niet jij.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Durk

het lijkt wel alsof er af en toe een grote verander-je-avatar-show aan de gang is.
Veranderd er één iemand zijn avatar, heb je gelijk een hele horde die ook een nieuwe avatar moet hebben.
Het lijken soms net vrouwen...  :-X. Ik vind dat jammer, want d.m.v. een avatar zie je veel sneller wie er gepost heeft.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

guitarman

Helemaal mee eens, Ik denk al aan audio tijdens mn sex :o, ik wil nu niet ook nog tijdens mijn audio aan sex denken  ;D ;D ;D
voor expliciete content ga ik wel naar thehun.net
:P
Marantz SR8500, Marantz DV7600, B&W ASW750 sub, 5 x B&W VM1, Epson TW620 ISF, Projecta Cinelpro.

Audiofiel

#8
Quote from: FrenkB on November 30, 2005, 09:22:07
Als je je er zo aan stoort, kun je me ook een PM sturen  ::)

Zoals Durk! al duidelijk stelt, gaat het mij niet om deze ene avatar, dat is inderdaad slechts 1 voorbeeld of aanleiding. Ik veroordeel jou er ook niet voor, je zult het ongetwijfeld gewoon grappig bedoelen.

Maar ik vind dat er wel eens een discussie over mag worden gevoerd wat we wel of niet toelaatbaar vinden, want het lijkt er op dat iedere paar maanden er weer opnieuw een paar extreme avatars komen (bij diverse, verschillende mensen) en duidelijke gedragsregels zouden ergernissen kunnen voorkomen.

Zelf vind ik avatars onsmakelijk als ze indruisen tegen algemene goede zeden. Dat betekent voor mij dus onder meer: geen referentie naar moord of doodslag, geen openlijke sexuele handelingen of sexistische inslag en geen politieke of religieuze tekens.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Movievault

<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

FrankB

Ik denk dat het heel moeilijk is om hiervoor eenduidige regels te stellen. Waar de een aanstoot aan neemt, vindt de ander vrij normaal. Ik zie geen probleem met een paar blote billen, het wegen van een bedekte tiet of even tussen de borsten geduwd worden. Er zijn ook mensen die al aanstoot nemen aan een niet volledig bedekte vrouw op een billboard langs de snelweg. Beiden hebben gelijk.

Ik denk dat het per avatar bekeken moet worden, en indien iemand ergens echt aanstoot aan neemt kan die persoon per PM de houder van de avatar hiervan op de hoogte stellen. Indien er niet wordt gereageerd, of afwijzend kan een moderator worden ingeschakeld die de avatar beoordeeld.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

J.A.F._Doorhof

Als we er klachten over krijgen nemen we aktie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fransvis

Vind het lichtelijk overdreven. In deze tijd van vrijheid van meningsuiting...en dan een paar billen die over het beeld bewegen in een vakje van 2x2cm. Waar hebben we het over ?

Jimmy Conway

Beste Audiofiel,

Ik kan vanuit mijn christelijke overtuiging me behoorlijk storen aan mensen die woorden
als "verdomme" in de mond nemen. Kan daar ook wat aan gedaan worden?

Groeten,
Niels.

Kerstmanno


Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jimmy Conway

Krijg een beetje China / Minister Donner gevoel hier.

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

)p(

Persoonlijk stoor ik mij nergens aan. Maar ik ben wel van mening dat je op een openbaar forum rekening moet houden met andere mensen die zich wellicht wel storen aan deze zaken. Daardoor is denk ik altijd enige terughoudendheid wel op zijn plaats. Zowel mbt avatars als in woordgebruik...

peter

Fransvis


Kerstmanno

Quote from: Fransvis on November 30, 2005, 10:13:02
Jammer dat je je avatar gewijzigd hebt, FrenkB.  ;)

Denk dat ie m best naar je wil mailen hoor ;D

Audiofiel

Quote from: Fransvis on November 30, 2005, 10:01:53
Vind het lichtelijk overdreven. In deze tijd van vrijheid van meningsuiting...en dan een paar billen die over het beeld bewegen in een vakje van 2x2cm. Waar hebben we het over ?

Is het ook overdreven als je het hebt over 7602x die avatar? Catch my drift?
We hebben het dan over 3 x 2,3 cm (op mijn scherm) x 7602 keer: 52.454 vierkante centimeter


Wat betreft de opmerking over billboards: daar heb ik geen problemen mee:
- 1 billboard langs de weg op normale afstand zal niet groter zijn dan die 3 x 2,3 cm op 50 cm kijkafstand op mijn computer.
- dat billboard beweegt niet.
- ik kom dat billboard niet 7602 keer tegen onderweg.
- dat billboard is smaakvoller (afgezien van die idiote provider).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Fransvis on November 30, 2005, 10:13:02
Jammer dat je je avatar gewijzigd hebt, FrenkB.  ;)

Quote from: Menno-ert on November 30, 2005, 10:14:08
Denk dat ie m best naar je wil mailen hoor ;D

Leuk jongens, maar ik vroeg om serieuze reacties. Ik zit hier echt geen grappen te maken. Met bagatelisseren maak je alleen de discussie monddood.

De discussie gaat over wat toelaatbaar is in een avatar.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Jimmy Conway on November 30, 2005, 10:07:32
Krijg een beetje China / Minister Donner gevoel hier.

Dat kan ik niet plaatsen. Zonder regels heb je alleen anarchie.

Er zijn regels op dit forum voor de inhoud van teksten, dus het lijkt mij logisch dat er ook etiquette bestaat over het gebruik van plaatjes. Waarom zouden daarvoor niet dezelfde regels gelden die Durk! al heeft ge-quote?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Fransvis

Quote from: Audiofiel on November 30, 2005, 10:15:03
Is het ook overdreven als je het hebt over 7602x die avatar? Catch my drift?
We hebben het dan over 3 x 2,3 cm (op mijn scherm) x 7602 keer: 52.454 vierkante centimeter


Wat betreft de opmerking over billboards: daar heb ik geen problemen mee:
- 1 billboard langs de weg op normale afstand zal niet groter zijn dan die 3 x 2,3 cm op 50 cm kijkafstand op mijn computer.
- dat billboard beweegt niet.
- ik kom dat billboard niet 7602 keer tegen onderweg.
- dat billboard is smaakvoller (afgezien van die idiote provider).

Tja....dan is het wel niet zo dat je 7602x die avatar op je scherm hebt op hetzelfde moment. En laten we reeel wezen...je leest waarschijnlijk ook niet alle 7602 posts van FrenkB door....binnen een paar seconden. In alle tienduizenden berichten die er staan is de kans minimaal dat je een post van FrenkB tegenkomt. En dan zie je toevallig links de avatar...die 3% van het scherm inneemt.