Eindejaarsschoonmaak

Started by Arno P, November 23, 2005, 21:07:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

Wellicht een aardig gebaar als een ieder zijn mailbox van het forum zo tegen het einde van het jaar eens helemaal leeg gooit... ;)

Om een begin te maken heb ik die van mij maar eens helemaal leeggekiept.

Feel free to follow...  :D

FrankB

Kan ik doen, maar dan krijgen een heel aantal mensen hun AHP spullen niet  ::)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Arno P

Quote from: FrenkB on November 23, 2005, 22:09:42
Kan ik doen, maar dan krijgen een heel aantal mensen hun AHP spullen niet  ::)
;D

wil

Ik heb mijn box drie weken geleden al geleegd. Ik kreeg meldingen dat mijn berichten niet aankwamen ivm. een volle mailbox. Bleek het de mailbox van twee (!) forumgenoten te zijn. Kwam ik pas achter nadat ik de mijne geleegd had  ::) :P

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

BOUBOU

Die van mij is van 800 weer netjes tot onder de limiet terug gebracht, voorlopig laat ik dat maar zo  ;)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

jaco

Ik heb einde jaar weer een weekje vrij.
Ik zal dan de te koop sectie maar weer eens opschonen. Alles wat verkocht is weg, en topics van mensen die al meer dan 3 maanden niet aangelogged zijn (en een eind naar beneden/onderin staan) gaan ook weg.

FrankB

Quote from: jaco on November 24, 2005, 09:56:53
Ik heb einde jaar weer een weekje vrij.
Ik zal dan de te koop sectie maar weer eens opschonen. Alles wat verkocht is weg, en topics van mensen die al meer dan 3 maanden niet aangelogged zijn (en een eind naar beneden/onderin staan) gaan ook weg.

:o :o Daar gaan de helft van m'n posts  :o :o




;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Bart_M

Misschien alle account van mensen die een half jaar niet hebben in gelogt ook weggooien?

jaco

Quote from: Krunk on November 24, 2005, 11:23:43
Misschien alle account van mensen die een half jaar niet hebben in gelogt ook weggooien?
Dat ga ik niet zo maar doen.

Het opruimen moet omdat anders de database wellicht te vol kom staan. De snelheid zou wel eens nadelig benadeeld beinvloed zou kunnen worden als de database heel erg groeit.



FrankB

Quote from: Krunk on November 24, 2005, 11:23:43
Misschien alle account van mensen die een half jaar niet hebben in gelogt ook weggooien?

Ik zou dan een ruimere termijn kiezen, minstens een jaar. Maar het is wel een idee.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

wil

Quote from: jaco on November 24, 2005, 11:29:36
Dat ga ik niet zo maar doen.

Het opruimen moet omdat anders de database wellicht te vol kom staan. De snelheid zou wel eens nadelig benadeeld beinvloed zou kunnen worden als de database heel erg groeit.



Kan je niet overwegen om dan alleen alle ge-attachede plaatjes ipv de hele posts uit de te koop sectie weg te mikken? Volgens mij zijn de plaatjes de grootste oorzaak van een oververmoeide server.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

jaco

Quote from: wil on November 24, 2005, 12:52:47
Kan je niet overwegen om dan alleen alle ge-attachede plaatjes ipv de hele posts uit de te koop sectie weg te mikken? Volgens mij zijn de plaatjes de grootste oorzaak van een oververmoeide server.

wil
Dat is wel heel veel werk denk ik...

wil

jammer, ik hoopte dat je met een simpele "search for fields before 01-01-2005 in record 'te koop'" al die posts kon selecteren en er in één klap alle attatchements van kon deleten.

Het blijft immers handig om met de zoekfunctie bepaalde transacties terug te vinden. Niet zozeer vanwege de vraagprijzen, hoewel dat ook verhelderend kan zijn, maar ook vanwege nuttige opmerking die bij specifieke componenten gepost zijn.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

FrankB

Je kunt ook op de creation date van de plaatjes zoeken natuurlijk :P

Maar ik kan me niet voorstellen dat die vertragen. Ze zijn door Frank al flink verkleind en kosten alleen energie wanneer een pagina opgevraagd wordt.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Erik

Quote from: jaco on November 24, 2005, 09:56:53
Ik heb einde jaar weer een weekje vrij.
Ik zal dan de te koop sectie maar weer eens opschonen. Alles wat verkocht is weg, en topics van mensen die al meer dan 3 maanden niet aangelogged zijn (en een eind naar beneden/onderin staan) gaan ook weg.
Kun je niet meteen alle leden zonder posts EN niet meer actief het laatste half jaar er ook meteen uitgooien? Kijken hoeveel er dan overblijft ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jaco

Quote from: FrenkB on November 24, 2005, 14:31:33
Je kunt ook op de creation date van de plaatjes zoeken natuurlijk :P

Maar ik kan me niet voorstellen dat die vertragen. Ze zijn door Frank al flink verkleind en kosten alleen energie wanneer een pagina opgevraagd wordt.
Mee eens. Het gaat er een beetje om dat heel veel oude topics in de verkoop rubrieken die lang geleden of nooit verkocht zijn eigenlijk alleen maar ballast zijn en niets bijdragen. Maar inderdaad gaan zinvolle opmerkingen dan ook verloren.

wh-vanderpost

Zo.. van 100+ berichten, terug naar 20. Vind ik toch netjes dat me dat gelukt is (ben niet zo'n ster in weggooien/opruimen van spullen ;D ;D)
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

R

Quote from: wh-vanderpost on November 24, 2005, 19:14:04
Zo.. van 100+ berichten, terug naar 20. Vind ik toch netjes dat me dat gelukt is (ben niet zo'n ster in weggooien/opruimen van spullen ;D ;D)

Ik zie het in je signature :P :-X

Arno P

Voordat er allemaal grootse plannen worden bedacht...kan het simpeler...iedereen zijn eigen schoonmaak  ;)

wh-vanderpost

Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

jaco

#20
Terug van 170  :o naar 69 posts (admin mag wel meer dan 150 blijkbaar)

FrankB

Quote from: jaco on November 26, 2005, 08:09:42
Terug van 170  :o naar 69 posts (admin mag wel meer dan 150 blijkbaar)

Frank heeft de max gezet op 175 ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

jaco


Randal

Hoi,

Volgens mij kunnen op heel het forum veel posts weg.
Bijvoorbeeld alle meldingen dat een thread verplaats is (ouder dan twee weken of zo)
=> moet je eens een search doen naar verplaatst, deze threads vervuilen op den duur enkel maar...

Daarnaast zou je alle threads, bijv. ouder dan 3 maanden, waar niet (of weinig) op is gereageerd en die verder géén informatieve waarde bevatten (zoals vragen) ook weg...

Het verkleinen van het aantal threads, scheelt volgens mij redelijk wat ruimte...

Mvg,
Randal

FrankB

Randal, heb je enig idee hoeveel tijd het kost om alle oude topics door te gaan nemen om te kijken of er nog interessante vragen in staan? Als je een paar weken niets te doen hebt, ga je gang ;)

Daarnaast is het ook een soort van archieffunctie, waar nieuwe mensen in kunnen zoeken zonder alle vragen telkens opnieuw te moeten stellen.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12